امیر رحیمی؛ هاشم کوزه چیان
چکیده
تغییرات سریع در فناوری و شرایط محیطی امروز، بنگاههای ورزشی را مجبور ساخته تا با کاربست قابلیتها و منابع، خود را با شرایط جدید بازار تطابق داده و به عملکرد بالاتری دست یابند. بر همین اساس، هدف این پژوهش بررسی تأثیر قابلیتهای بازاریابی، نوآوری و یادگیری بر عملکرد بنگاههای کوچک و متوسط ورزشی است. جامعه آماری پژوهش شامل کارآفرینان ...
بیشتر
تغییرات سریع در فناوری و شرایط محیطی امروز، بنگاههای ورزشی را مجبور ساخته تا با کاربست قابلیتها و منابع، خود را با شرایط جدید بازار تطابق داده و به عملکرد بالاتری دست یابند. بر همین اساس، هدف این پژوهش بررسی تأثیر قابلیتهای بازاریابی، نوآوری و یادگیری بر عملکرد بنگاههای کوچک و متوسط ورزشی است. جامعه آماری پژوهش شامل کارآفرینان فعال در زمینههای مرتبط با صنعت ورزش (تولید و خدمات) است که تعداد 169 نفر بهعنوان نمونه آماری با فرمول کوکران و به روش تصادفی انتخاب و مورد آزمون قرار گرفتند. در این پژوهش از پرسشنامه به عنوان ابزارگردآوری اطلاعات استفاده شده است. ضمناً تحلیل مدل این پژوهش از روش معادلات ساختاری و با استفاده از نرمافزار لیزرل انجام گرفته است. نتایج بهدست آمده نشان میدهد که هر یک از قابلیتهای بازاریابی، نوآوری و یادگیری تأثیر مستقیم و معناداری بر عملکرد بنگاههای ورزشی دارند. بنابراین، قابلیت های بازاریابی، نوآوری و یادگیری می توانند بهعنوان عامل اساسی در کسب مزیت رقابتی و عملکرد بنگاههای ورزشی شناخته شوند.