رسانهها وسایل ارتباط جمعی مهمی هستند که نقش ممتاز و بسزایی در ساماندهی افکار عمومی دارند. روزنامه یکی از رسانههای موثر است که به دلیل داشتن مخاطب از سطوح مختلف جامعه، نقش خود را در تاثیرگذاری بر فرهنگ و جامعه حفظ نموده است. تیتر روزنامه به دلیل ارایه تصویری کلی از یک ماجرای خبری، اهمیت نسبی و طبقهبندی آن، برداشتی را برای مخاطبین فراهم میسازد. این تحقیق با روش گفتمانشناسی انتقادی و بر پایه چارچوب نظری و مدل سهبعدی نورمن فرکلاف (1992) به بررسی تیتر برخی روزنامههای ورزشی در خصوص مسابقات فوتبال بین ایران و عربستان سعودی می-پردازد. پرسشهای اساسی این تحقیق عبارت است از اینکه نویسنده در انتخاب تیترهای ورزشی از چه راهکارهای زبان-شناختی استفاده نموده است و چه رویکردهای ایدئولوژیک و باورهای فرهنگی و اجتماعی در انتخاب تیترها در سه سطح متن، تعامل و بافت اجتماعی نهفته است. یافتههای این پژوهش نشان میدهد که تیترهای ورزشی هم از حیث استفاده از راهکارهای زبانشناختی و هم از بعد جهتگیری فرهنگی و ایدئولوژیک، سبک ویژهای دارند.