آموزش ورزش
مجید حبیب زاده؛ مهرداد محرم زاده؛ رباب مختاری؛ مسعود ایمان زاده
چکیده
هدف این مقاله اعتبارسنجی مدل توسعه فوتبال ردههای پایه استان اردبیل در بعد همگانی میباشد. روش تحقیق از نوع کمی بوده که به شیوه پیمایشی انجام یافت و جامعه آماری پژوهش حاضر شامل ورزشکاران، کارشناشان، مدیران ورزشی و اساتید میباشد، با توجه به این که از روش تحلیل عاملی تاییدی بهره برده شده است لذا تعداد نمونه لازم متناسب با تعداد متغیرها ...
بیشتر
هدف این مقاله اعتبارسنجی مدل توسعه فوتبال ردههای پایه استان اردبیل در بعد همگانی میباشد. روش تحقیق از نوع کمی بوده که به شیوه پیمایشی انجام یافت و جامعه آماری پژوهش حاضر شامل ورزشکاران، کارشناشان، مدیران ورزشی و اساتید میباشد، با توجه به این که از روش تحلیل عاملی تاییدی بهره برده شده است لذا تعداد نمونه لازم متناسب با تعداد متغیرها انتخاب گردید و به ازای هر متغیر حداقل 5 نمونه و در مجموع 230 نفر انتخاب گردید و نمونهگیری تصادفی میباشد. ابزار جمعآوری اطلاعات نیز با استفاده از پرسشنامه بوده است. نتایج نشان داد میانگین نظرات ورزشکاران، کارشناشان، مدیران ورزشی و اساتید نسبت به اعتبارسنجی مدل 4.48 از 5 بدست آمده که برابر 89.6 درصد میباشد؛ لذا مدل پیشنهادی از درجه اعتبار بسیار بالایی برخوردار است و بر اساس اعتبارسنجی کیفیت پژوهش و مدل براساس شاخص "مقبولیت" استراوس و کوربین، مدل توسعه فوتبال ردههای پایه استان اردبیل در بعد همگانی از کیفیت و اعتبار خوبی برخوردار میباشد و همچنین در تحلیل عاملی تأییدی شاخصهای نیکوئی برازش مدل ساختاری مطلوب بوده و دارای برازش خوب میباشد. بنابراین اعتبار مدل مورد تأیید قرار گرفته و میتوان گفت مدل توسعه فوتبال ردههای پایه استان اردبیل در بعد همگانی دارای اعتبار کافی میباشد.
آموزش ورزش
رضا شیخ یوسفی؛ نسرین عزیزیان کهن؛ مهرداد محرم زاده؛ عباس نقیزاده باقی
چکیده
هدف پژوهش طراحی مدل کاربست فناوریهای نوین در توسعه ورزش همگانی ایران بود. این تحقیق حاضر از نوع کاربردی و کیفی مبتنی بر داده بنیاد با رویکرد استراوس و کوربین بود. جامعه آماری شامل اساتید منتخب مدیریت ورزشی دانشگاهها و مدیران ادارات کل ورزش و جوانان و فدراسیونهای ورزشی بودند. نمونهگیری به روش هدفمند با دو نمونه اولیه انجام و ...
بیشتر
هدف پژوهش طراحی مدل کاربست فناوریهای نوین در توسعه ورزش همگانی ایران بود. این تحقیق حاضر از نوع کاربردی و کیفی مبتنی بر داده بنیاد با رویکرد استراوس و کوربین بود. جامعه آماری شامل اساتید منتخب مدیریت ورزشی دانشگاهها و مدیران ادارات کل ورزش و جوانان و فدراسیونهای ورزشی بودند. نمونهگیری به روش هدفمند با دو نمونه اولیه انجام و حجم آن بر اساس اشباع اطلاعاتی، 15 نفر تعیین شد. روش گردآوری اطلاعات در این تحقیق از نوع میدانی و با استفاده از مصاحبه نیمه ساختاریافته بود و برای تحلیل دادهها از کدگذاری سه مرحلهای (باز، محوری، گزینشی) استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که عوامل علی کاربست فناوریهای نوین در توسعه ورزش همگانی ایران عبارتاند از سبک زندگی، جامعه مخاطب و نیاز ورزش همگانی به فناوری نوین، عوامل زمینهای آن شامل عوامل زیرساختی، مدیریتی، فرهنگی و جغرافیایی، عوامل مداخلهگر آن شامل عوامل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی-فرهنگی و راهبردهای آن شامل راهبردهای آموزشی، راهبردهای مدیریتی، فرهنگسازی، راهبردهای پژوهشی و راهبردهای مالی است که در نهایت موجب پیامدهایی اعم از توسعه ورزشی، توسعه دانشی، توسعه اقتصادی، توسعه بهداشتی و توسعه بینالمللی میشود. بنابراین بکارگیری اصولی و مناسب فناوریهای نوین و توجه به عوامل موثر، از جهات مختلف موجب توسعه ورزش همگانی میشود.
بهزاد احدی؛ مهرداد محرم زاده؛ چالاک مجیدی؛ گلاله رسول آذر
دوره 4، شماره 2 ، آذر 1394، ، صفحه 11-22
چکیده
هدف از پژوهش حاضر بررسی عوامل تنشزای شغلی و سازمانی کادر فنی تیمهای شرکتکننده در شانزدهمین دوره مسابقات والیبال جوانان آسیا در شهر ارومیه است. پژوهش حاضر از نوع توصیفی ـ همبستگی و از نظر هدف کاربردی است. جامعه و نمونه آماری تحقیق را کادر فنی کلیه تیمهای شرکتکننده در این مسابقات تشکیل میدادند (44 نفر). ابزار اندازهگیری پژوهش ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر بررسی عوامل تنشزای شغلی و سازمانی کادر فنی تیمهای شرکتکننده در شانزدهمین دوره مسابقات والیبال جوانان آسیا در شهر ارومیه است. پژوهش حاضر از نوع توصیفی ـ همبستگی و از نظر هدف کاربردی است. جامعه و نمونه آماری تحقیق را کادر فنی کلیه تیمهای شرکتکننده در این مسابقات تشکیل میدادند (44 نفر). ابزار اندازهگیری پژوهش پرسشنامه روا و پایای استرسسنج ایوانکویچ و ماتسون در دو بخش؛ پرسشنامه عوامل تنشزای شغلی شامل 16 سؤال (88/0 =α) و پرسشنامه عوامل تنشزای سازمانی شامل 30 سؤال (95/0=α) بود. نتایج آمار توصیفی نشان داد که نقش عوامل تنشزای سازمانی بیشتر از عوامل تنشزای شغلی است. از بین عوامل تنشزای شغلی مؤلفه فشار زمانی و از بین عوامل تنشزای سازمانی مؤلفه نظام توسعه منابع انسانی بیشترین تأثیر را در ایجاد استرس بر مربیان مورد بررسی داشته است. همچنین نتایج آزمون همبستگی پیرسون نشان داد که دو عامل استرسزای شغلی و سازمانی با یکدیگر دارای رابطه مثبت و معنیدار هستند (01/0 P