بازاریابی ورزشی
مهدی جوکار؛ رحیم رمضانی نژاد؛ محمود مرادی؛ محمد حسن قلیزاده
چکیده
هدف این پژوهش ارزشگذاری اقتصادی باشگاه فوتبال استقلال تهران با روش ارزشگذاری مشروط بود. اطلاعات مورد نیاز از طریق تکمیل پرسشنامه الکترونیکی انتخاب دوگانه دوبعدی جمعآوری شد. بر اساس جدول نمونهگیری میشل و کارسون 942 پرسشنامه مبنای تجزیه و تحلیل قرار گرفت. بر اساس مدل رگرسیون لوجیت به روش forward LR تمایل به پرداخت افراد جهت ارزشگذاری ...
بیشتر
هدف این پژوهش ارزشگذاری اقتصادی باشگاه فوتبال استقلال تهران با روش ارزشگذاری مشروط بود. اطلاعات مورد نیاز از طریق تکمیل پرسشنامه الکترونیکی انتخاب دوگانه دوبعدی جمعآوری شد. بر اساس جدول نمونهگیری میشل و کارسون 942 پرسشنامه مبنای تجزیه و تحلیل قرار گرفت. بر اساس مدل رگرسیون لوجیت به روش forward LR تمایل به پرداخت افراد جهت ارزشگذاری باشگاه استقلال و عوامل مؤثر بر آن مورد بررسی قرار گرفت. جهت تجزیه تحلیل دادهها از نرمافزارهای SPSS21، MAPLE21 و Expert Choice استفاده شد. بر اساس نتایج، مقدار انتظاری تمایل به پرداخت سالیانه هر نفر برای باشگاه استقلال برابر با 134,235 تومان بود که ارزش سالیانه باشگاه برای هواداران برابر با 402,706,500,000 تومان است و ارزش فعلی باشگاه برابر با 2,237,258,333,333 تومان برآورد شد با توجه به نتایج تحلیل سلسله مراتبی مشخص شد که ارزشهای مصرفی باشگاه استقلال با وزن 764/0 و قیمت 1,709,265,366,666 تومان نزدیک به سه برابر با اهمیتتر از ارزشهای غیرمصرفی با وزن 236/0 و قیمت 527,992,966,667 تومان است. در اولویتبندی ارزشهای مصرفی، ارزشهای مصرفی غیرمستقیم با وزن 355/0 و قیمت 606,789,205,166 تومان در اولویت اول و ارزشهای مصرفی مستقیم و ارزشهای گزینه به ترتیب با وزنهای 341/0 و 304/0 و قیمتهای 582,859,490,033 تومان و 519,616,671,467 تومان در اولویتهای دوم و سوم هستند. در اولویتبندی ارزشهای غیر مصرفی، ارزشهای وجودی با وزن 512/0 و قیمت 270,332,398,934 تومان با اهمیتتر از ارزشهای میراث با وزن 488/0 و قیمت 257,660,567,733 تومان تشخیص داده شد. این نتایج میتواند دید وسیعی از ارزشهای اقتصادی باشگاه استقلال به سیاستگذاران باشگاه جهت برنامهریزیهای کلان دهد.
مجید رئیسیان؛ ابراهیم علی دوست قهفرخی؛ مهدی جوکار
دوره 3، شماره 4 ، خرداد 1394، ، صفحه 75-84
چکیده
هدف از تحقیق حاضر، بررسی ارتباط بین هوش هیجانی کارکنان فدراسیونهای موفق با اثربخشی فدراسیونها است. روش تحقیق حاضر از نوع توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق، شامل ده فدراسیون موفق در سالهای اخیر بود که براساس رتبه بندی کمیته ملی المپیک شناسایی و معرفی شده بودند. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده، چهار فدراسیون کشتی، ...
بیشتر
هدف از تحقیق حاضر، بررسی ارتباط بین هوش هیجانی کارکنان فدراسیونهای موفق با اثربخشی فدراسیونها است. روش تحقیق حاضر از نوع توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق، شامل ده فدراسیون موفق در سالهای اخیر بود که براساس رتبه بندی کمیته ملی المپیک شناسایی و معرفی شده بودند. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده، چهار فدراسیون کشتی، دوومیدانی، بسکتبال و کاراته انتخاب و تعداد 100 پرسشنامه بین کارکنان این فدراسیونها توزیع شد، که از این تعداد 75 پرسشنامه قابل استفاده بود. ابزار جمع آوری اطلاعات شامل دو پرسشنامه هوش هیجانی شرینگ و اثربخشی حمیدی بود. روایی پرسشنامهها توسط اساتید متخصص تایید شده و ضریب پایایی برای پرسشنامه هوش هیجانی (76/0=α) و برای پرسشنامه اثربخشی (85/0=α) بهدست آمد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از آزمون ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج نشان داد، بین هوش هیجانی کارمندان با اثربخشی فدراسیونهای موفق (8/0r=)و (001/0p=) ارتباط معنیداری وجود داشت. همچنین، بین مولفههای خودانگیزی با اثربخشی (32/0=r)، خودآگاهی با اثربخشی(62/0=r)، خودکنترلی با اثربخشی (61/0=r)، همدلی با اثربخشی (62/0=r) و مهارتهای اجتماعی با اثربخشی (59/0=r) ارتباط معنی داری وجود داشت. بنابراین میتوان اذعان داشت که هرچه هوش هیجانی کارمندان فدراسیون بیشتر باشد اثربخشی فدراسیون هم افزایش مییابد.