جواد کریمی؛ لیلا سلطانیان؛ فاطمه موسوی نسب
چکیده
هدف از پژوهش حاضر، مطالعه کیفی پیامدهای کارآفرینی اجتماعی در ورزش بود. در این پژوهش با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند، در مجموع با 13 نفر از اساتید و خبرگان مدیریت ورزشی (هفت نفر)، اساتید اقتصاد (سه نفر) و اساتید مدیریت کارآفرینی (سه نفر) بهصورت باز مصاحبه شد. روش ﺟﻤﻊآوری اﻃﻼﻋﺎت، ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ پژوهشهای پیشین و ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ ﻋﻤﻴﻖ ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر، مطالعه کیفی پیامدهای کارآفرینی اجتماعی در ورزش بود. در این پژوهش با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند، در مجموع با 13 نفر از اساتید و خبرگان مدیریت ورزشی (هفت نفر)، اساتید اقتصاد (سه نفر) و اساتید مدیریت کارآفرینی (سه نفر) بهصورت باز مصاحبه شد. روش ﺟﻤﻊآوری اﻃﻼﻋﺎت، ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ پژوهشهای پیشین و ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ ﻋﻤﻴﻖ و ﺑﺎز بود. در جهت سنجش اعتبار، انتقال و تأیید پذیری، یافتههای ﭘﮋوﻫﺶ را ﺑﺮای ﻣﺸﺎرﻛﺖﻛﻨﻨﺪﮔﺎن اراﺋﻪ و ﻣﺘﻦ ﻧﻈﺮﻳﻪ ﺗﻮﺳﻂ آنها ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ و ﻧﻘﻄﻪ ﻧﻈﺮات آنها اﻋﻤﺎل ﺷﺪ. برای سنجش قابلیت اعتماد دادههای حاصل از مصاحبهها از روش توافق درون موضوعی استفاده شد. میانگین میزان توافق درون موضوعی 81/0 گزارش شد. بر مبنای یافتهها پیامدهای کارآفرینی اجتماعی در ورزش شامل پیامدهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و فن آوری است.لذا توصیه میشود بر مبنای پیامدهای کارآفرینی اجتماعی در ورزش، مدیران و مسئولان کشوری، سیاستهای خود را در جهت توسعه کارآفرینی اجتماعی متمرکز نمایند.
منوچهر ططری؛ شهاب بهرامی؛ سیدموسی خادمی؛ امیرحمزه سبزی؛ فاطمه موسوی نسب
چکیده
هدف از انجام پژوهش حاضر، مطالعه تأثیر جوسازمانی بر اشتیاق و سکوت سازمانی با نقش میانجیگری صخره شیشهای کارکنان زن بود. روش تحقیق حاضر توصیفی- پیمایشی است. نمونه آماری شامل 110 نفر از کارکنان زن بود. برای سنجش جوسازمانی از پرسشنامه جوسازمانی (سوسمان)، سکوت سازمانی با پرسشنامه هارلوز (2001) و اشتیاق سالون (2001) مورد سنجش قرار گرفت. ...
بیشتر
هدف از انجام پژوهش حاضر، مطالعه تأثیر جوسازمانی بر اشتیاق و سکوت سازمانی با نقش میانجیگری صخره شیشهای کارکنان زن بود. روش تحقیق حاضر توصیفی- پیمایشی است. نمونه آماری شامل 110 نفر از کارکنان زن بود. برای سنجش جوسازمانی از پرسشنامه جوسازمانی (سوسمان)، سکوت سازمانی با پرسشنامه هارلوز (2001) و اشتیاق سالون (2001) مورد سنجش قرار گرفت. پرسشنامه صخره شیشهای کـه بابـایی زکلیکی (1385) تدوین کرده است، استفاده شد. یافتهها نشاندهنده اثر جوسازمانی برافزایش اشتیاق سازمانی و کاهش سکوت سازمان و صخرۀ شیشهای هست. ضرایب علی مسیرهای بین سه سازه اصلی پژوهش نشان از تأثیر غیرمستقیم جوسازمانی (از طریق میانجی صخره شیشهای) برافزایش اشتیاق و کاهش سکوت سازمانی دارد. براساس نتایج تحقیق میتوان گفت که صخره شیشهای بر اشتیاق به کار تأثیر منفی دارد. بدین معنا که هرچقدر زنان جامعه موردنظر در محیط کاری خود وجـود صخره شیشهای را بیشـتر احساس کنند، میل و رغبت آنان برای کار کـاهش مـییابـد.