- آزمون، جواد؛ مظفری، امیر احمد؛ هادوی، فریده (1389). «مقایسهی ادراک دانشآموزان دختر و پسر ایرانی از تربیتبدنی و ورزش مدرسهای». فصلنامه المپیک. شماره 3، صص 106-95.##انوشه، سروناز (1386). بررسی دیدگاه اولیای دانشآموزان مدارس ابتدایی شهر تهران نسبت به وضعیت فعلی درس تربیت بدنی و ورزش. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات.##باقرزاده، فضلالله؛ حمایت طلب، رسول؛ متقیپور، مهدی (1380). «بررسی علل عدم شرکت دانشآموزان دختر مقطع متوسطه در فعالیتهای ورزشی فوق برنامه». نشریه حرکت. شماره 11، صص 31-23.##پارسامهر، مهربان؛ زارع شاه آبادی، اکبر (1387). «بررسی نقش فواید ادراک شده بر مشارکت بانوان جوان در فعالیتهای بدنی (مطالعه موردی: بانوان یزد)». فصلنامه المپیک. سال 16، شماره 1(پیاپی41) ، صص 16-7.##رمضانینژاد، رحیم (1385). «فرهنگسازی ورزشی با توسعه تربیتبدنی محقق میگردد». نشریه ورزش و ارزش، وزارت آموزش و پرورش، معاونت تربیت بدنی و تندرستی. شماره 175، صص 14-12.##رمضانینژاد، رحیم (1382). نیازسنجی درس تربیتبدنی در مدارس. طرح پژوهشی پژوهشکده تربیتبدنی، وزارت علوم تحقیقات و فناوری.##رمضانینژاد، رحیم؛ محبی، حمید؛ همتینژاد، مهرعلی (1389). «توصیف نیازهای آموزشی دانشآموزان دوره راهنمایی ایران در درس تربیتبدنی و ورزش از دیدگاه متخصصان، معلمان، دانشآموزان و والدین». پژوهش در علوم ورزشی. شماره 27، صص 64-47.##شعبانی بهار، غلامرضا؛ عرفانی، نصرالله؛ بختیار، زهرا (1386). «نظرسنجی و نیازسنجی از دانشآموزان در خصوص درس تربیت بدنی در مدارس متوسطه شهرستان ملایر». نشریه حرکت. شماره 33، صص 164-153.##میرغفوری، حبیبالله؛ صیادی تورانلو، حسین؛ میرفخرالدینی، سید حیدر (1388). «بررسی و تحلیل مسائل و مشکلات مؤثر بر مشارکت زنان در فعالیتهای ورزشی (مطالعه موردی: دختران دانشجوی دانشگاه یزد)». مدیریت ورزشی. شماره 1، صص 100-83.##هاردمن، کن؛ مارشال، جو (1382). درس تربیتبدنی در مدرسههای جهان (مجموعه مقالات). گزینش و ترجمه جواد آزمون. انتشارات دفتر تحقیقات و توسعه معاونت تربیتبدنی و تندرستی وزارت آموزش و پرورش.##هژبری، کاظم؛ رمضانینژاد، رحیم؛ همتینژاد، مهرعلی (1392). «بررسی اولویت درس تربیت بدنی در میان سایر دروس مقطع راهنمایی». مدیریت و توسعه ورزش. شماره 2 (پیاپی 3)، صص 90- 73.##
- Arabaci, R., (2009). “Attitude toward physical education and class preferences of Turkish secondary and high School students”. Elementary Education Online, 8(1): 2- 8. ##Barr, Daheia -Anderson, Neumark-Sztainer, D., Kathryn, H. Schmitz.,. Ward, Dianne. S., Terry L., Conway, Charlotte. Pratt, chris. D., Baggett, Leslie. Lytle, and Russell, R. P. (2008). “But I like Perfectos Associated with Enjoyment of Physical Education Class in Middle school”. Girls, Research Quarterly of Exercise and sport, 79(1):18- 27.##Bibik, Janice M., Goodwin, Stephen C., Omega-Smith, Elizabeth M., (2007). “High School Students' Attitudes Toward Physical Education in Delaware”. Physical Educator, 64(4): 192- 201.##Colley, A., & Comber, C., (2003). “School Subject Preferences: age and gender differences revisited”. Educational Studies, 29(1): 59- 67.##Hassandra, M; Goudas, M.; Chroni, S. (2003). “Examining factors associated with intrinsic motivation in physical education: a qualitative approach”. Psychology of Sport and Exercise, 4: 211-223.##Kanchan; Adhikari, M. (2011). “The Analytical Study of College Student’s Perception of Physical Education and College Sports in Uttar Pradesh”. Vsrd Technical & Non-Technical Journal, 2 (8): 370-375.##Koca C., Hiilya F., Demirhan G., (2005). “Attitudes toward physical education and class preferences of turkish adolescents in terms of school gender composition”. Academic journal article from Adolescence, 40(158): 365- 375.##Koivula, N., (1999). “Sport participation: differences in motivation and actual participation due to gender typing”. Journal of Sport Behavior, 22(3): 360-380.##Lord, P., (2002). Pupils Experiences and Perspectives of the National Curriculum. Updating the Research Review 2001-2002 (Research Report) [online]. Available: http://www.qca.org.uk/254_1956.html.##Office for Standards in Education [OFSTED], (2005). Specialist schools: a second evaluation, Girl’s Perception of Physical Education at key Stage 3 at Earlham High School. London: HMSO.##Omar-Fauzee, M., S., Jamalis, M., Yusof, A., Zarina, M., (2009). “College Students Perception on Physical Education Classes During their High School Days”. European Journal of Social Sciences, 7(4): 69-76##Pate ,Russell R Colabianchi, Natalie, Porter, Dwayne, Almeida, Maria J., Lobelo, Felipe and Dowda, Marsha (2008). “Physical Activity and Neighborhood Resources in High School Girls”. American Journal of Preventive Medicine, 34(5): 413-419. ##Portman, P. A., (2003). “Are physical classes encouraging students to be physically active? Experiences of ninth graders in their last semester of required physical education”. The Physical Educator, 60: 150-161.##Smith, Mark A, St. Pierre, Peter, (2009). “Secondary students' perceptions of enjoyment in physical education: an American and English perspective”. physical educator, 66(4): 209- 221.##Subramaniam, P.R., Silverman, S., (2007). “Middle school student’s attitude toward physical education”. teaching and teacher education, 23(5): 602- 611.##Tomik, R., ( 2008). “Adolescent Attitudes towards Sport Depending on School Level, Gender and School Sports Club Membership”. Journal of Human Kinetics, 20: 121-130.##Van Wersch A, Trew K, Turner I., (1992). Post-primary school pupil's interest in physical education: age and gender differences. Br J Educ Psychol, 62(1): 56-72.##