با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن مدیریت ورزشی ایران
تدوین برنامه استراتژیک ورزش همگانی و قهرمانی دانشگاه آزاد اسلامی با مدل SWOT-ANP

رضا عباسی بختیاری؛ ابوالفضل فراهانی؛ لقمان کشاورز

دوره 8، شماره 1 ، تیر 1398، ، صفحه 139-153

https://doi.org/10.30473/arsm.2019.5851

چکیده
  هدف از تحقیق حاضر تدوین استراتژی ورزش همگانی و قهرمانی دانشگاه آزاد اسلامی است. برای تجزیه و تحلیل یافته‏ها و تعیین استراتژی مناسب از مدل تحلیلی سوات (SWOT) و برای اولویت‏بندی استراتژی‏ها از فرآیند تحلیل شبکه‏ای (ANP) استفاده شده است. برای گردآوری داده‏ها از مصاحبه، مطالعات کتابخانه‏ای و میدانی، تحقیقات پیشین و نظرات اعضای ...  بیشتر

ضرورت تجزیه و تحلیل محیطی (SWOT) واگذاری باشگاه‏های فوتبال ایران (مطالعه موردی: باشگاه‏های استقلال و پرسپولیس)

عبدالمهدی نصیرزاده؛ شمس الدین رضایی

دوره 7، شماره 1 ، تیر 1397، ، صفحه 105-115

چکیده
  فوتبال بخش عمده‌ای از صنعت ورزش در جهان است و به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بر ورزش و جامعه در جهان اثرات زیادی برجای گذاشته است. فعالیت‌های یک صنعت معین، جلب سود و دفع زیان است. مناسبات پیچیده در مقوله‌های مدیریت، تجارت و اقتصاد بر تقویت دولت ناظر و کاهش نقش دولت مجری استوار است. بنابراین هدف از انجام این پژوهش، تجزیه و تحلیل ...  بیشتر

بررسی مدل استراتژیک توسعه ورزش قهرمانی استان آ.شرقی با استفاده از روش SWOT و BSC

میر محمد کاشف؛ میر حسن سید عامری؛ مالک احمدی؛ داریوش معرفت

دوره 6، شماره 4 ، فروردین 1397، ، صفحه 27-38

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر، بررسی مدل استراتژیک توسعه ورزش قهرمانی استان آ. شرقی با استفاده از روش SWOT و BSC می‌باشد. جامعۀ آماری این پژوهش را اعضاء هیأت علمی تربیت‌بدنی دانشگاه‌های استان آ. ش، مدیران و کارکنان اداره کل ورزش و جوانان و شهرهای استان، رؤسای هیأت‌های ورزشی، مسئولان و مدیران ورزشی باشگاه‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی استان که در زمینه ...  بیشتر

تدوین برنامه راهبردی بازاریابی باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال ایران به روش SWOT

علیرضا ایزدی؛ غلامرضا شعبانی بهار؛ محمود گودرزی؛ حبیب هنری

دوره 6، شماره 2 ، آذر 1396، ، صفحه 21-34

چکیده
  مروزه فوتبال با پشت سر گذاشتن تغییرات فراوان، از حالت یک ورزش ساده تبدیل به یک تجارت مبدل شده است و خود را در کنار سایر صنایع و حرفه های موجود مطرح نموده است. هدف پژوهش حاضر، تدوین برنامه راهبردی بازاریابی باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال بر اساس تحلیل SWOT است. روش تحقیق بر اساس نحوه جمع‌آوری داده‌ها از نوع توصیفی- پیمایشی و بر اساس هدف، ...  بیشتر

تحلیل عاملی نقاط قوت، ضعف، تهدیدها و فرصت های اخذ و میزبانی رویدادهای بزرگ بین المللی ورزشی در ایران

لقمان کشاورز؛ ابوالفضل فراهانی؛ مرتضی رضایی صوفی؛ حسین ذکایی

دوره 4، شماره 1 ، شهریور 1394، ، صفحه 11-24

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر تحلیل عاملی نقاط قوت، ضعف، تهدیدها و فرصت­های اخذ و میزبانی رویدادهای بزرگ بین‌المللی ورزشی در ایران بود. پژوهشگران برای انجام این تحقیق، پژوهش از نوع آمیخته و ترکیبی از دو روش کیفی و کمی را انتخاب کردند. جامعه آماری پژوهش شامل 230  تن از استادان مدیریت ورزشی، مدیران و کارشناسان اجرایی ورزش کشور  بودکه در زمینه ...  بیشتر