با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن مدیریت ورزشی ایران
تدوین چارچوب ارزیابی عملکرد سازمان لیگ حرفه ای فوتبال ایران و رتبه بندی آن به روش AHP

علی اصغر خلیلی؛ علی محمد صفانیا؛ علی زارعی؛ حسن معصومی

دوره 9، شماره 2 ، آذر 1399، ، صفحه 51-64

https://doi.org/10.30473/arsm.2020.7101

چکیده
  هدف این پژوهش تدوین چارچوب ارزیابی عملکرد سازمان لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران و رتبه بندی آن به روش AHP بود. این تحقیق به لحاظ روش‌شناسی از نوع کیفی و از نظریه زمینه ای استفاده شد. جامعه آماری این تحقیق را صاحب‌نظران (18 نفر) و نمونه آماری با روش نمونه‌گیری نظری و به صورت هدفمند انتخاب شد. برای گردآوری داده‌ها از روش مصاحبه نیمه ‌ساختار ...  بیشتر

تعیین درجه اهمیت استراتژی‏های بازاریابی باشگاه‏های لیگ برتر فوتبال با روش AHP

علیرضا ایزدی؛ غلامرضا شعبانی بهار؛ محمود گودرزی؛ حبیب هنری

دوره 8، شماره 1 ، تیر 1398، ، صفحه 95-105

https://doi.org/10.30473/arsm.2019.5848

چکیده
  برنامه‏های راهبردی بازاریابی فوتبال با استفاده از تکنیک تحلیل سلسله مراتبی انجام شد. بدین منظور نظرات 52 نفر از مدیران باشگاه‏ها، مسئولین کمیته بازاریابی باشگاه‏های فوتبال و متخصصین بازاریابی ورزشی که به صورت هدفمند انتخاب شده بودند و با توجه به محدود بودن جامعه از نمونه‏گیری تمام شمار استفاده شد و داده‏ها از طریق پاسخگویی ...  بیشتر