با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن مدیریت ورزشی ایران
اثر میانجی کیفیت خدمات در ارتباط بازارگرایی و عملکرد تجاری اماکن ورزشی خصوصی

زینب امرایی؛ شهاب بهرامی؛ منوچهر ططری

دوره 12، شماره 1 ، تیر 1402، ، صفحه 83-93

https://doi.org/10.30473/arsm.2023.57751.3465

چکیده
  هدف این پژوهش بررسی اثر میانجی کیفیت خدمات در ارتباط بازارگرایی و عملکرد تجاری اماکن ورزشی خصوصی بود. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی، از حیث ماهیت توصیفی- تحلیلی است. جامعه آماری پژوهش کلیه مدیران، مربیان و فارغ التحصیلان حوزه ورزشی فعال در باشگاه‌های ورزشی استان‌های غرب کشور بودند که نمونه آماری (384 نفر) به‌صورت خوشه‌ای چند مرحله‌ای ...  بیشتر

تدوین مدل آمایش زیرساخت‌های ورزشی شهرداری تهران

مریم ترکی؛ حسین رجبی؛ ابراهیم علی دوست قهفرخی؛ غلامرضا فرجی

دوره 11، شماره 2 ، مهر 1401، ، صفحه 59-77

https://doi.org/10.30473/arsm.2022.9053

چکیده
  چکیدههدف از پژوهش حاضر تدوین مدل آمایش زیرساخت‌های ورزشی شهرداری تهران بود. جامعه آماری را مدیران و کارشناسان ستادی سازمان ورزش، کارشناسان اداره‌های تربیت‌بدنی مناطق22گانه و مدیران مجموعه‌های ورزشی و سایر سازمان‌های شهرداری تهران مرتبط با پژوهش تشکیل دادند. با توجه به حجم نمونه، از روش نمونه‌گیری در دسترس استفاده گردید که درمجموع ...  بیشتر

موانع واگذاری اماکن ورزشی با تاکید بر بند ج اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

حدیثه بهرامی؛ محمود گودرزی؛ امین دهقان قهفرخی

دوره 10، شماره 3 ، اسفند 1400، ، صفحه 11-22

https://doi.org/10.30473/arsm.2022.8532

چکیده
  هدف از این پژوهش، شناسایی و اولویت‌بندی موانع واگذاری اماکن ورزشی با تاکید بر بند ج اصل 44 قانون اساسی ج.ا.ا بود. پژوهش از نظر ماهیت و هدف، کاربردی و از لحاظ تجزیه و تحلیل و نوع، کیفی-کمی بود. جامعه آماری این پژوهش را کارشناسان مرتبط با واگذاری اماکن ورزشی در وزارت ورزش و جوانان، سازمان خصوصی‌سازی، شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، اساتید ...  بیشتر

شناسایی و رتبه‌بندی چالش‌های پیاده‌سازی مدیریت ارتباط با مشتری در اماکن ورزشی شهر تهران

زینب آنت؛ فرخ کیا؛ امید جمشیدی؛ علیرضا زند

دوره 6، شماره 2 ، آذر 1396، ، صفحه 97-106

چکیده
  مدیریت ارتباط با مشتری به همه فرآیندها و فناوری‌هایی گفته می‌شود که در شرکت‌ها و سازمان‌ها برای شناسایی، ترغیب، گسترش، حفظ و ارائه خدمات بهتر به مشتریان و کسب رضایت آنان به کار می‌رود. از این رو هدف از تحقیق حاضر شناسایی و رتبه‌بندی چالش‌های پیاده‌سازی مدیریت ارتباط با مشتری در اماکن ورزشی می‌باشد. برای نیل به این هدف کارکنان، ...  بیشتر

عوامل مرتبط با شاداب‌سازی و زیباسازی اماکن ورزشی بر گرایش دانشجویان خوابگاهی به فعالیت بدنی

چالاک مجیدی؛ سید محمد کاشف؛ بهزاد احدی؛ گلاله رسول آذر

دوره 4، شماره 3 ، اسفند 1394، ، صفحه 29-39

چکیده
  هدف از تحقیق حاضر بررسی عوامل مرتبط با شاداب‌سازی و زیباسازی اماکن ورزشی بر گرایش دانشجویان خوابگاهی به فعالیت بدنی بود. روش تحقیق مورد استفاده توصیفی از نوع همبستگی بود که به صورت میدانی انجام شد. جامعه آماری این تحقیق را کلیه دانشجویان دختر و پسر ساکن در خوابگاه-های دولتی و استیجاری دانشگاه ارومیه تشکیل می‌دادند (5366 نفر). نمونه ...  بیشتر

مکان‌یابی اماکن ورزشی با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS)؛ مطالعة موردی شهرسقز

سید سیروان حسینی؛ سید محمد کاشف کاشف؛ میر حسن سید عامری

دوره 2، شماره 1 ، شهریور 1392، ، صفحه 25-34

چکیده
  با رشد و توسعة شهرها، اطلاعات لازم برای مدیریت و برنامه‌‌ریزی شهری به شدت افزایش یافته است و پیچیده می‌شود. شبکه‌های وسیع امکانات شهری، توزیع و تراکم جمعیت، کاربری زمین‌ها و بسیاری موارد نظیر این، چنان بر پیچیدگی این برنامه‌ریزی می‌افزایند که چاره‌ای جز استفاده از GIS برای گردآوری این اطلاعات و پردازش آن‌ها در ...  بیشتر