کارشناس ارشد مدیریت ورزشی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی ، تهران، ایران
10.30473/arsm.2024.68548.3790
چکیده
دغدغه اصلی سازمانهای ورزشی و تربیت بدنی نحوه پاسخگویی به نیازهای رو به رشد ورزشکاران و ارباب الرجوع، و نیز جذب مشتریان تازه وارد با شیوه های جدید بازاریابی میباشد. از این رو هدف اصلی تحقیق بررسی ارتباط بین هوش هیجانی و مشتری مداری کارکنان سازمانهای ورزشی استان تهران با درنظر گرفتن رضایت شغلی و تعهد سازمانی است. پژوهش جاری از نوع پژوهشهای کابردی و از نظر دسته بندی پژوهش بر حسب نحوهی گردآوری دادهها از نوع تحقیقات توصیفی و از نظر روش از نوع تحقیقات همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی کارکنان صرفا تحت پوشش وزارت ورزش و جوانان بصورت تمام وقت با سطح تحصیلات دیپلم و بالاتر می باشند. از روش نمونه گیری تصادفی در این تحقیق استفاده شده و تعداد حجم نمونه از طریق جدول مورگان 181 نفر تعیین شده است. ابزار جمع آوری اطلاعات در این تحقیق پرسشنامه است و تجزیه و تحلیل دادهها از طریق نرم افزارهای SPSS و PLS انجام شده است. نتایج سئوالات تحقیق حاکی از وجود ارتباط معنادار بین هوش هیجانی با مشتری مداری، رضایت شغلی و تعهد سازمانی است که به نقش میانجی رضایت شغلی در ارتباط بین هوش هیجانی و مشتری مداری نیز اشاره شده است. همچنین یافته ها نشان داد که رضایت شغلی و تعهد سازمانی با مشتری مداری ارتباط معنادار دارند.
رجبی پیرکوهی, الهه. (1403). ارتباط بین هوش هیجانی و مشتری مداری کارکنان سازمانهای ورزشی استان تهران با درنظر گرفتن رضایت شغلی و تعهد سازمانی. فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی, 13(1), 11-23. doi: 10.30473/arsm.2024.68548.3790
MLA
الهه رجبی پیرکوهی. "ارتباط بین هوش هیجانی و مشتری مداری کارکنان سازمانهای ورزشی استان تهران با درنظر گرفتن رضایت شغلی و تعهد سازمانی". فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی, 13, 1, 1403, 11-23. doi: 10.30473/arsm.2024.68548.3790
HARVARD
رجبی پیرکوهی, الهه. (1403). 'ارتباط بین هوش هیجانی و مشتری مداری کارکنان سازمانهای ورزشی استان تهران با درنظر گرفتن رضایت شغلی و تعهد سازمانی', فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی, 13(1), pp. 11-23. doi: 10.30473/arsm.2024.68548.3790
VANCOUVER
رجبی پیرکوهی, الهه. ارتباط بین هوش هیجانی و مشتری مداری کارکنان سازمانهای ورزشی استان تهران با درنظر گرفتن رضایت شغلی و تعهد سازمانی. فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی, 1403; 13(1): 11-23. doi: 10.30473/arsm.2024.68548.3790