هدف از تحقیق حاضر، شناسایی عوامل مدیریت راهبردی حامیان مالی در ورزش و ارائه الگو است. روش تحقیق، آمیخته و از نوع اکتشافی متوالی است. جامعه آماری در بخش کیفی متخصصین مدیریت ورزشی، مدیران و کارشناسان تیم های ورزشی استان کرمانشاه در رده بزرگسالان در لیگ های برتر و نیز مدیران ارشد، مدیران عامل، مدیران مالی یا مدیر فروش واحدهای صنعتی بزرگ استان کرمانشاه بودند که نمونه گیری به روش گلوله برفی بود. جهت جمع آوری اطلاعات کیفی محقق با انجام 15 مصاحبه نیمه ساختاریافته به اشباع نظری رسید. در بخش کمی از کلیه کارکنان فدراسیون های ورزشی، بر اساس جدول مورگان تعداد 248 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب و نمونه گیری به صورت تصادفی ساده انجام شد. از طریق اطلاعات دریافتی از مصاحبه ها و انجام کدگذاری از طریق نرم افزار MAXQDA پرسشنامه طراحی و روایی سازه آن از طریق تحلیل عامل تاییدی مورد تایید قرار گرفت. با استفاده نرم افزار AMOS ، مدل نهایی تحقیق ارائه شد. نتایج نشان داد که تصویر حامی مالی، بیشترین نقش را در مدیریت راهبردی حامیان مالی در ورزش دارد و باورها در مدیریت راهبردی حامیان مالی نقشی ندارد و عوامل مشارکت، دلبستگی، صداقت، عملکرد، تصویر، نگرش و آگاهی توانایی پیش بینی 91 درصد از مدیریت راهبردی حامیان در ورزش را دارند. بنابراین باید در مدیریت راهبردی حامیان مالی در ورزش به توسعه زیرساختهای ورزشی و ایجاد جذابیت برای جامعه هدف توجه ویژه کرد.
کریمی, مسعود, & عباسی, همایون. (1403). شناسایی عوامل مدیریت راهبردی حامیان مالی ورزش و ارائه الگو. فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی, 13(1), 111-126. doi: 10.30473/arsm.2024.66848.3746
MLA
مسعود کریمی; همایون عباسی. "شناسایی عوامل مدیریت راهبردی حامیان مالی ورزش و ارائه الگو". فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی, 13, 1, 1403, 111-126. doi: 10.30473/arsm.2024.66848.3746
HARVARD
کریمی, مسعود, عباسی, همایون. (1403). 'شناسایی عوامل مدیریت راهبردی حامیان مالی ورزش و ارائه الگو', فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی, 13(1), pp. 111-126. doi: 10.30473/arsm.2024.66848.3746
VANCOUVER
کریمی, مسعود, عباسی, همایون. شناسایی عوامل مدیریت راهبردی حامیان مالی ورزش و ارائه الگو. فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی, 1403; 13(1): 111-126. doi: 10.30473/arsm.2024.66848.3746