با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن مدیریت ورزشی ایران

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 دانشجوی دکترای دانشگاه آزاد واحد قشم،

2 دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم

3 3استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم

10.30473/arsm.2024.70690.3869

چکیده

در این مطالعه به صنعت گردشگری فراتر از یک صنعت به مشابه پدیده‌ی پویایی جهانی و اجتماعی پرداخته شده که پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. در چند سال آینده صنعت گردشگری از لحاظ درآمد در راًس صنایع موجود دنیا قرارخواهد داشت و بزرگ‌ترین بخش تجارت بین الملل را به خود اختصاص داده است. و صنعت توریسم بر تمام ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی تاثیر می گذارد.‌ به‌ منظور تجزیه‌ و تحلیل داده‌ها برای انجام پیش‌پردازش داده‌ها ازجمله محاسبه آماره‌های توصیفی استفاده شده است.آمار استنباطی در این تحقیق از مدل معادلات ساختاری استفاده شده است. جامعه آماری برای بخش کمی پژوهش به تعداد 384 نفر از گردشگران شناسایی و مشخصات جمعیت شناختی آنان را ارائه نموده است. نتایج مطالعه حاضر نشان داد که خدمات گردشگری تفریحی_ ورزشی بالاترین شاخص ارتباط پیش-بین سازه‌ها(Q^2 ) را به خود اختصاص داد(416/0). و دیجتال سازی خدمات گردشگری تاثیری بر شاخص ارتباط پیش بین سازه ها نداشت(0/0). همچنین، نتایج حاصل از رابطه برنامه ریزی راهبردی خدمات گردشگری با کیفیت عوامل نا ملموس ادراک شده بالاترین اندازه اثر را داشت (706/0) و رابطه ویژگی های گردشگران با خدمات گردشگری تفریحی_ ورزشی پایین ترین اندازه اثر را نشان داد (025/0).

کلیدواژه‌ها

موضوعات