ـ ایرجی نقندر، رامین؛ پورسلطانی زرندی، حسین؛ هادوی، فریده (1392) "تعیین روایی و پایایی پرسشنامة دستیابی به هدف در جانبازان و معلولان ورزشکار استان خراسان رضوی". نشریة طب جانباز. شماره 21. ص 43- 34 .
ـ ایرجی نقندر، رامین؛ مشیری، کیوان؛ خبیری، محمد (1392). "تعیین مدل معادلات ساختاری ارتباط بین جو انگیزشی مربیان با دستیابی به هدف فوتبالیستهای باشگاههای استعدادیابی شهر مشهد". مطالعات مدیریت ورزشی. در دست چاپ.
ـ جوکار، بهرام (1384). "بررسی رابطة هدفگرایی و خودتنظیمی در دانشجویان رشتههای مختلف تحصیلی دانشگاه شیراز". مجلة علوم اجتماعی و انسانی شیراز. دوره 22. شماره 4. ص 71-56 .
ـ جوکار، بهرام؛ لطیفیان، مرتضی (1385). "رابطة ابعاد هویت و جهتگیری هدف در گروهی از دانشآموزان پیشدانشگاهی شهرستانهای شیراز و یاسوج". مجلة علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز. دوره 25. شمار ه4. ص 46-27.
ـ حسینی، فریده السادات؛ لطیفیان، مرتضی (1388). "پیشبینی جهتگیری هدف با استفاده از پنج عامل بزرگ شخصیت در میان دانشجویان دانشگاه شیراز". مطالعات روانشناختی دانشکدۀ علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه الزهرا. دوره 5. شماره 1. ص 94-73.
ـ فراهانی، ابوالفضل؛ بدری آذرین، یعقوب؛ محمدی اقدام، الهام (1391). "ارتباط بین عوامل انگیزشی و تحلیلرفتگی شغلی دبیران تربیتبدنی شهر تبریز بر اساس مدل انگیزشی ERG. پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی". شماره 1. ص 38-29.
ـ نوروزی سیدحسینی، رسول؛ زردشتیان، شیرین؛ کوزه چیان، هاشم؛ احسانی، محمد (1390). "ارتباط درک رفتارهای رهبری مربیان با اهداف پیشرفت و رضایتمندی بسکتبالیستهای زن نخبة ایران". همایش تربیتبدنی و علوم ورزشی. تهران.
ـ نوروزی سیدحسینی، رسول؛ فتحی، حسن؛ صادقی بروجردی، سعید (1391). "اثر ادراک رفتارهای رهبری مربیان بر تعهد ورزشی، انگیزش پیشرفت و رضایتمندی جودوکاران لیگ برتر ایران". مطالعات مدیریت ورزشی. شماره 16. ص 206-189 .
ـ هومن، حیدرعلی (1388). مدلیابی معادلات ساختاری با کاربرد نرمافزار لیزرل. چاپ سوم. تهران: انتشارات سمت.
- Andrew J. Dewar & Maria Kavussanu. (2011). "Achievement goals and emotions in golf: The mediating and moderating role of perceived performance", Journal Psychology of Sport and Exercise, Vol.12, PP:525-532.
- Banville, D & Desrosiers, P & Genet-Volet, Y. (2000). "Translating questionnaires and interventories using a cross-cultural translation technique", Journal teaching in physical educ, Vol.19, PP:374-87.
- Barbara, H. M & William, F. (2005). "Statistical methods for health care research”. Lippincott Williams and Wilkins", A welters clawer company, PP:325-330.
- Burns, N & Grove. S. K. (1999). "Understanding Nursing Research", 2 nd Ed. Philadelphia. W. B. Saunders Company.
- Cindy H.P. Sit & Koenraad J. Lindner. (2005). "Motivational orientations in youth sport participation: Using Achievement Goal Theory and Reversal Theory", Personality and Individual Differences, Vol.38, PP:605-618.
- Duda, J. L & Olson, L. K & Templin, T. J. (1991). "The relationship of task and ego orientations to sportsmanship attitudes and the perceived legitimacy of injurious acts", Research Quarterly for Exercise and Sport, Vol.62, PP:79-87.
- Elliot, A. J. (2005). "A conceptual history of the achievement goal construct", In A. J. Elliot & C. S. Dweck (Eds.), Handbook of competence and motivation (PP:52-72). New York: Guilford Press.
- Hu, L & Bentler, P. M. (1999). "Cutoff criteria for fit indices in covariance structure analysis: Conventional criteria versus new alternatives", Structural Equation Modeling, Vol.6, PP:1-55.
- James W. Adie & Joan L. Duda & Nikos Ntoumanis. (2010). "Achievement Goals, Competition Appraisals, and the Well- and Ill-Being of Elite Youth Soccer Players Over Two Competitive Seasons", Journal of Sport & Exercise Psychology, Vol.32, PP:555-579.
- Malte Schwinger & Elke Wild. (2012). "Prevalence, stability, and functionality of achievement goal profiles in mathematics from third to seventh grade", Contemporary Educational Psychology, Vol.37, PP:1-13.
- Papaioannou, A. G & Ampatzoglou, G & Kalogiannis, P & Sagovits, A. (2008). "Social Agents, Achievement Goals, Satisfaction and Academic Achievement in Youth Sport", Psychology of Sport and Exercise, Vol.9: PP:122-141.
- Pepijn, K.C., Van de, Pol., Maria, Kavussanu., & Christopher, Ring. (2012). Goal orientations, perceived motivational climate, and motivational outcomes in football: A comparison between training and competition contexts. Psychology of Sport and Exercise, 13, 491-499.
- Pintrich, P. R & Schunk, D. H. (2002). "Motivation in education: Theory research, and applications", Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
- Riou François, Julie Boiché, JulieDoron, Ahmed-Jérôme Romain, Karine Corrion, GrégoryNinot, Fabienne d’Arripe-Longueville, & Christophe Gernigon. (2012). Development and Validation of the French Achievement Goals Questionnaire for Sport and Exercise (FAGQSE). European Journal of Psychological Assessment, Vol. 28(4):313–320.
- Roberts, G. C. (2001). "Advances in motivation in sport and exercise", Champaign, IL: Human Kinetics.
Sean, P. Cumming & Ronald, E. Smithb & Frank, L. Smoll & Martyn, Standage & Joel. R. Grossbard. (2008). "Development and validation of the Achievement Goal Scale for Youth Sports", Psychology of Sport and Exercise, Vol.9, PP:686-703.
- Smith, A. L & Balaguer, I & Duda, J. (2005). "Goal Orientation Profile Differences on Perceived Motivational Climate, Perceived Peer Relationships, and Motivation- Related Responses of Youth Athletes", Journal of Sports Science, Vol.24(12), PP:1315-1327.
- Van de Pol, P. K. C & Kavussanu, M. (2011). "Achievement goals and motivational responses in tennis: does the context matter"? Psychology of Sport and Exercise, Vol.12, PP:176-183.