در روند پرشتاب جهانی، رسانه ها و فناوری های ارتباطی با سرعتی غیر قابل تصور پیشرفت نموده و تمام سطوح فعالیت های انسانی را تحت سیطره خود قرار داده اند. هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش اینترنت و رسانه های نوین در بازاریابی گردشگری ورزشی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل مدیران و کارشناسان گردشگری و آژانس های مسافرتی فعال در زمینه تورهای ورزشی استان تهران بودند. ابزار پژوهش قسمتی از پرسشنامه استاندارد معینی فرد(1387) بود که پس از تایید روایی و پایایی(87:α) توزیع گردید. داده های 217 پرسشنامه برگشتی توسط نرم افزار های SPSSV.21 و Amos V.21 و با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. بر اساس نتایج بدست آمده از آزمون تحلیل عاملی اکتشافی، دو عامل تحت عنوان« بسته های گردشگری» با مقدار ویژه 0.76 و «تبلیغ جاذبه ها» با مقدار ویژه 0.68 استخراج شدند. همچنین آزمون تحلیل عاملی تاییدی شاخص « بهره گیری مناسب و سریع تر از منابع اطلاعاتی و تبلیغاتی» را با بار عاملی 0.77 در مولفه ی بسته های گردشگری و شاخص « معرفی جاذبه ها به گردشگران ورزشی» را با بار عاملی 0.79 در مولفه تبلیغ جاذبه ها به عنوان شاخص های مهم در توسعه گردشگری ورزشی شناسایی کرد.
جاوید, مجید , اسدی, حسن , گودرزی, محمود و محمدی ترکمانی, احسان . (1391). نقش اینترنت و رسانه های نوین در بازاریابی گردشگری ورزشی. فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی, 1(3), 43-49.
MLA
جاوید, مجید , , اسدی, حسن , , گودرزی, محمود , و محمدی ترکمانی, احسان . "نقش اینترنت و رسانه های نوین در بازاریابی گردشگری ورزشی", فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی, 1, 3, 1391, 43-49.
HARVARD
جاوید, مجید, اسدی, حسن, گودرزی, محمود, محمدی ترکمانی, احسان. (1391). 'نقش اینترنت و رسانه های نوین در بازاریابی گردشگری ورزشی', فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی, 1(3), pp. 43-49.
CHICAGO
مجید جاوید , حسن اسدی , محمود گودرزی و احسان محمدی ترکمانی, "نقش اینترنت و رسانه های نوین در بازاریابی گردشگری ورزشی," فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی, 1 3 (1391): 43-49,
VANCOUVER
جاوید, مجید, اسدی, حسن, گودرزی, محمود, محمدی ترکمانی, احسان. نقش اینترنت و رسانه های نوین در بازاریابی گردشگری ورزشی. فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی, 1391; 1(3): 43-49.