شناسایی و تبین راهکارهای تنوع بخشی خدمات مدارس فوتبال با هدف ارتقاء تصویر برند

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، گروه مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه آزاد اسلا می واحد مشهد، مشهد، ایران.

2 استادیار گروه مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، مشهد، ایران.

3 استادیار، گروه تربیت بدنی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد مشهد، مشهد، ایران

4 استادیار، گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد مشهد، مشهد، ایران.

چکیده

پژوهش حاضر با هدف شناسایی و تبین راهکارهای تنوع بخشی خدمات مدارس فوتبال با هدف ارتقای تصویر برند انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل دو قسمت است، الف)جامعه آماری بخش کیفی و ب)جامعه آماری بخش کمی . با توجه به ویژگی‌های جامعه آماری شیوه نمونه گیری هدفمند برای خبرگان و غیراحتمالی و در دسترس برای مراجعان به مدارس فوتبال شهر مشهد.در این مرحله تعداد 17 خبره و 306 از مراجعان به مدارس فوتبال شهر مشهد به عنوان نمونه انتخاب شدند. (برای تعیین حجم نمونه مراجعان، از جدول برآورد حجم نمونه جرسی و مورگان استفاده شد، بر اساس اطلاعات جدول مورگان حجم نمونه لازم در جامعه آماری با حجم 3000 نفر، تعداد 306 واحد نمونه است).رویکرد پژوهش حاضر ترکیبی(کمی و کیفی)است و با استفاده از روش تماتیک (مراجعه به مقالات مرتبط و نظر خبرگان)انجام شد. نتایج بررسی تحقیقات و کارهای پیشین (از طریق مرور نظامند تعداد 43 مقاله و پایان نامه انجام و 63 کد باز)شناسایی شد. پس از مصاحبه 17 نفر از خبرگان از قبل مشخص شده تعداد 45 کد باز شناسایی شد، این کدها حداقل توسط یک خبره و حداکثر توسط 10 خبره تکرار شده بودند. با توجه به تکرار برخی از کدها توسط خبرگان و مقالات، در نهایت پس از ادغام و حذف موارد تکاری، تعداد 91 کدباز و 8 کد محوری(وجود استانداردهای پایه، امکانات فیزیکی ایمن، کیفیت خدمات و هزینه مناسب، داشتن برنامه مدون و مربیان با تجربه، خوشنامی، داشتن برنامه تبلیغاتی و ارتباطی قوی، رفتار مناسب با هنرآموزان و داشتن برنامه استعدادیابی شناسایی گردید.

کلیدواژه‌ها


Akbari Asl Hasuni, Kh. (2020). "Explaining the business model and future of the Iranian Football Professional League". Thesis for obtaining a degree P.H.D. Faculty of Sports Sciences, University of Tabri.
Aker, Y. gooshem, C. (2011). Hotel companies’ environmental policies and practices: A content analysis of their web pages. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 24(1), 97–121.
De Bosscher, Veerle., De Knop, Paul., van Bottenburg, Maarten., Shibli, Simon., Bingham, Jerry. (2013). Explaining international sporting success: An international comparison of elite sport systems and policies in six countries.Sport Management Review, 12(3):113–136
Ghasemzadeh,E,Amirnejad,S.(2018). Investigating factors affecting the recruitment and retention of athletes in the basic levels of athletics in Iran from the point of view of managers, coaches and athletes. The second national conference of sports talents, Tehran, Iran.
 Hatami,S,Akbariyazdi,H.(1017).Modeling the effect of perceived service quality on brand Social identity From the perspective of Persepolis Football Club fans.Sport Management Journai.9(1)-Pp145-159.
Huang, X. Research on the formation mechanism of new Internet brand image in traditional industry field—Taking Internet food brand as an example. Econ. Forum. 2019, 03, 39–49.
Jalali farahani,M.(2013). The effect of selected elements of the marketing mix on the special value of the brand in sports services.Jornal of applied researches in sports management, vol6, Pp11-26.
JulianHofmannaOliverSchnittkabMariusJohne n cPascalKottemann(2019). Market value and brand image for human brands?, Journal of Business Research, Volume 124, January 2021, Pages 748-758
Kala, D.; Chaubey, D (2018). Impact of electronic word of mouth on brand image and purchase intention towards, lifestyle products in India. Pac. Bus. Rev. Int. 2018, 10, 135–144 Moyer, C, pokryzynski, j , Griffin , R, J,(2015). The relationship of fans sports tom indentification and acebook usaye to purchase of team products journal of sprts media io(1),pp; 31-49.
Ramadhan, M.; Muthohar, M (2019). The influence of perceived price, perceived quality, brand image, and store image on the purchase intention of Hypermart private label. In Proceedings of the 16th International Symposium on Management (Insyma 2019), Manado, Indonesia, 4–6 March 2019; Volume 308, pp. 140–143 Sajadi,Hamid,Dostdari,Sajad.(2016).Examini ng the problems of football talent acquisition. Sports management studies.7 (4) Pp621-625.
Vincent WayneMitchellaGeorgeBalabanis (2021). The role of brand strength, type, image and product-category fit in retail brand collaborations, Journal of Retailing and Consumer Services, Volume 60, May 2021, 102445
 Yi-HsinLinaFeng-JyhLinbKuoHsiungWang (2020). The effect of social mission on service quality and brand image, Journal of Business Research, Available online 12 November 2020 Management and Accounting, 4 (34), 39-59.
Roodpashti Rahnemai, F, & Eftekhari Aliabadi, A. (2010). "Develop a strategy with a value creation approach in financial institutions". Financial Engineering and Securities Management, 1 (4), 129-148.
Sepahvand, R. (2014). "The role of organizational investment methods on value creation of human". Resources with  the mediating role of human capital, 23(76), 117-140.
 Sha'alia, R. (2016). "Investigate relationship marketing and customer value creation". 2nd International Conference on Modern Research in Management, Economics and Accounting. Kualalumpur - Malaysia.
Scholz, T. M, & Stein, V. (2019). "The business model network of esports: The case of overwatch". Paper presented at the Proceedings of DIGRA.
Vera Carrillo J.A, Aguado Terrón, J.M. (2019). "The eSports ecosystem: Stakeholders and trends in a new show business". Catalan Journal of Communication & Cultural Studies, 1, 3- 22(20).
Teece D. J. (2010). "Business models, business strategy and innovation". Long Range Planning, 43, 172-194.
Tavakoli, G.R. Ramazani, M. & Saroghi, H. (2013). "Analyzing the relationship between business model and generic Porter strategies in organizations with advanced technology with a survey approach". Journal of Innovation Management, 1, 77-97.