با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن مدیریت ورزشی ایران
ارتباط بین هوش هیجانی و مشتری مداری کارکنان سازمانهای ورزشی استان تهران با درنظر گرفتن رضایت شغلی و تعهد سازمانی

الهه رجبی پیرکوهی

دوره 13، شماره 1 ، تیر 1403، صفحه 11-23

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.68548.3790

چکیده
  دغدغه اصلی سازمانهای ورزشی و تربیت بدنی نحوه پاسخگویی به نیازهای رو به رشد ورزشکاران و ارباب الرجوع، و نیز جذب مشتریان تازه وارد با شیوه های جدید بازاریابی می‏باشد. از این رو هدف اصلی تحقیق بررسی ارتباط بین هوش هیجانی و مشتری مداری کارکنان سازمانهای ورزشی استان تهران با درنظر گرفتن رضایت شغلی و تعهد سازمانی است. پژوهش جاری از نوع ...  بیشتر

کاربرد تصویر در تبلیغات جام جهانی 2022 قطر از دیدگاه زبان‌شناسی اجتماعی شناختی

علی کریمی فیروزجایی؛ سولماز ملت‌دوست

دوره 13، شماره 1 ، تیر 1403، صفحه 25-36

https://doi.org/10.30473/arsm.224/71642.3896

چکیده
  جام جهانی قطر یکی از مهمترین رویدادهای قطر به عنوان کشوری کوچک در حوزه خلیج فارس بوده ‌است. توریست‌های بسیاری از سراسر جهان برای دیدن این تورنومنت جهانی، به این کشور سفر کردند. در طول دوره برگزاری جام جهانی تبلیغات گسترده‌ای در انواع شیوه‌های گوناگون در قطر مشاهده شد. فصل مشترک همه تبلیغات، تصاویر هستند که به طور خودآگاه یا ناخودآگاه ...  بیشتر

پیشرانه های مدل معماری منابع انسانی در مدیریت داوطلبان رویدادهای ورزش دانشگاهی

مهدیه سراجی؛ غلامعلی کارگر؛ سارا کشکر؛ میرعلی سید نقوی؛ غلامرضا شعبانی بهار

دوره 13، شماره 1 ، تیر 1403، صفحه 37-52

https://doi.org/10.30473/arsm.2023.62940.3639

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف شناسایی پیشرانه‌های مدل معماری منابع انسانی در مدیریت داوطلبان رویدادهای ورزش دانشگاهی انجام شد. روش پژوهش از نوع آمیخته اکتشافی می‌باشد که در بخش کیفی از روش تحلیل مضمون و در بخش کمی از روش تحلیل معادلات ساختاری استفاده گردید. جامعۀ آماری در بخش کیفی شامل متخصصین حوزه مدیریت منابع انسانی، داوطلبی و ورزش دانشگاهی ...  بیشتر

بازاریابی ورزشی
شناسایی مؤلفه‌های توسعه بازی‌های دیجیتال ورزشی ایرانی بر اساس مدل بازاریابی RACE

عباس نظریان مادوانی؛ معصومه شهبازی؛ خدیجه نوروزی

دوره 13، شماره 1 ، تیر 1403، صفحه 53-68

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.68836.3793

چکیده
  هدف از انجام این پژوهش شناسایی مولفه‌های توسعه بازی‌های دیجیتال ورزشی ایرانی بر اساس مدل بازاریابی RACE بود. روش انجام این مطالعه کیفی و از نوع تحلیل مضمون (به روش قیاسی) و ترسیم شبکه مضامین بود. علاوه بر بررسی ادبیات پژوهش، مصاحبه نیمه ساختار یافته با 15نفر از صاحب نظران حوزه بازاریابی، تولید کنندگان، برخی مدیران دولتی و اساتید دانشگاه ...  بیشتر

بازاریابی ورزشی
شناسایی استراتژی‌های مقابله‌ای هواداران تیم ملی فوتبال در برابر تهدید هویت تیمی

عابد محمودیان؛ سعید صادقی بروجردی؛ bradley J. baker

دوره 13، شماره 1 ، تیر 1403، صفحه 69-86

https://doi.org/10.30473/arsm.2023.65379.3705

چکیده
  مفهوم استراتژی‌های مقابله‌ای هواداران فوتبال در برابر تهدید هویت تیمی، حوزه جدیدی در ادیبات مدیریت و روان‌شناسی ورزشی است که به تازگی علاقه محققان رفتار مصرف‌کننده ورزشی را به‌خود جلب کرده است. در این راستا، پژوهش حاضر با هدف استراتژی‌های مقابله‎ای هواداران تیم ملی فوتبال در برابر تهدید هویت تیمی انجام پذیرفت. روش تحقیق حاضر ...  بیشتر

بازاریابی ورزشی
مضامین استراتژیک توسعۀ ورزش حرفه ای ایران مبتنی بر سناریو: از طریق سناریو ویزارد

زهرا سهرابی؛ مهرداد محرم زاده؛ رسول نظری

دوره 13، شماره 1 ، تیر 1403، صفحه 87-110

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.67509.3767

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر تلاش دارد با تمرکز بر آینده نگاری استراتژیک ورزش حرفه ای ایران با رویکرد کلاس جهانی عوامل موثر بر رشد باشگاه های ورزش حرفه ای که تاثیرگذار بر توسعه صنعت ورزش است، را شناسایی نماید.روش شناسی: داده‌های این پژوهش کیفی که ماهیتی اکتشافی- بنیادی داشت، از طریق نمونه‌گیری هدفمند با تکنیک گلوله‌برفی و بر اساس مصاحبه‌های ...  بیشتر

بازاریابی ورزشی
شناسایی عوامل مدیریت راهبردی حامیان مالی ورزش و ارائه الگو

مسعود کریمی؛ همایون عباسی

دوره 13، شماره 1 ، تیر 1403، صفحه 111-126

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.66848.3746

چکیده
  هدف از تحقیق حاضر، شناسایی عوامل مدیریت راهبردی حامیان مالی در ورزش و ارائه الگو است. روش تحقیق، آمیخته و از نوع اکتشافی متوالی است. جامعه آماری در بخش کیفی متخصصین مدیریت ورزشی، مدیران و کارشناسان تیم های ورزشی استان کرمانشاه در رده بزرگسالان در لیگ های برتر و نیز مدیران ارشد، مدیران عامل، مدیران مالی یا مدیر فروش واحدهای صنعتی بزرگ ...  بیشتر

مطالعه وضعیت رشد سازمانی زنان در سطوح مدیریتی ورزش ( رویکرد تئوری سقف شیشه‌ای)

عباس شعبانی؛ حمید امیدی

دوره 13، شماره 1 ، تیر 1403، صفحه 127-138

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.66776.3745

چکیده
  به رغم حضور موثر بانوان در مقاطع تحصیلی عالی و احراز شایستگی‌های عمومی وجود نوعی مانع نامریی به نام سقف شیشه‌ای در مدیریت ورزش کشور بسیار بارز است. هدف از انجام این پژوهش مطالعه عدم رشد سازمانی زنان در سطوح مدیریتی ورزش می‌باشد. روش پژوهش حاضر از نوع توصیفی-تحلیلی بوده و از نظر هدف کاربردی می‌باشد. برای جمع آوری داده‌ها از روش کتابخانه‌ای ...  بیشتر

آموزش ورزش
تدوین چارچوب فرهنگ زیست محیطی ورزش کشور مبتنی بر شاخص های توسعه پایدار

صدیقه فضائلی؛ حسین پیمانی زاد؛ حسن فهیم دوین؛ محمدرضا اسماعیل زاده

دوره 13، شماره 1 ، تیر 1403، صفحه 139-153

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.68774.3792

چکیده
  هدف از مطالعه حاضر تدوین چارچوب فرهنگ زیست محیطی ورزش کشور مبتنی بر شاخص‌های توسعه پایدار می‌باشد. روش تحقیق از نوع کیفی از مطالعه نظامند مبتنی بر رویکرد داده‌بنیاد استفاده شد. مشارکت‌کنندگان شامل دو بخش منابع انسانی و منابع اطلاعاتی بود. مشارکت‌کنندگان به تعداد قابل کفایت، به‌صورت هدفمند و بر مبنای رسیدن به اشباع نظری انجام ...  بیشتر

گردشگری ورزشی
بررسی نقش مشارکت جامعه و تأثیرات گردشگری در حمایت ساکنان از توسعه گردشگری رویدادهای ورزشی در شهرهای ساحلی

سیده صفورا شریفی؛ میرمحمد کاشف

دوره 13، شماره 1 ، تیر 1403

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.68505.3786

چکیده
  مطالعه ی حاضر با هدف بررسی نقش مشارکت جامعه و تأثیرات گردشگری در حمایت ساکنان از توسعه گردشگری رویدادهای ورزشی در شهر های ساحلی انجام گرفت. روش پژوهش از لحاظ هدف کاربردی می باشد و بر اساس گردآوری داده ها توصیفی-تبیینی و از نوع همبستگی است که به شیوه پیمایشی انجام گرفته است. ابزار گرداوری داده ها در پژوهش حاضر پرسشنامه استاندارد می باشد. ...  بیشتر