آموزش ورزش
مهرداد علی قارداشی؛ شهرام نظری؛ رسول نوروزی سید حسینی
چکیده
هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل مؤثر در سرآمدی فدراسیون ملی تنیس روی میز در عرصه بینالمللی و ارائه راهکارهای اجرایی است. روش پژوهش بهصورت آمیخته (کیفی و کمی) و از نوع استراتژی آمیخته-اکتشافی بود. مشارکتکنندگان در بخش کیفی استادان رشته مدیریت ورزشی و همچنین مدیران و کارشناسان خبره و آگاه در زمینه تنیس روی میز و سرآمدی بینالمللی ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل مؤثر در سرآمدی فدراسیون ملی تنیس روی میز در عرصه بینالمللی و ارائه راهکارهای اجرایی است. روش پژوهش بهصورت آمیخته (کیفی و کمی) و از نوع استراتژی آمیخته-اکتشافی بود. مشارکتکنندگان در بخش کیفی استادان رشته مدیریت ورزشی و همچنین مدیران و کارشناسان خبره و آگاه در زمینه تنیس روی میز و سرآمدی بینالمللی بودند (15 نفر). در بخش کمی نیز بر اساس معیارهای تعیینشده، از گروه مشارکتکنندگان بخش کیفی استفاده شد(12 نفر). از طریق روش نمونهگیری هدفمند و معیارمحور مشارکتکنندگان انتخاب شدند. جهت تحلیل دادهای کیفی از روش تحلیل مضمون و بهمنظور تحلیل دادههای کمی از تحلیل سلسله مراتبی(AHP) استفاده شد. نتایج نشان داد عوامل مؤثر بر سرآمدی پنج مفهوم اصلی روابط و حمایت سازمانی، عوامل نیروی انسانی، عوامل زمینهای، عوامل سازمانی و عوامل ورزشی هستند. در بخش راهکارهای مؤثر بر سرآمدی نیز سه مفهوم اصلی راهبردهای سازمانی، راهبردهای ساختاری و راهبردهای فنی-ورزشی به دست آمد. همچنین عوامل مؤثر در سرآمدی فدراسیون ملی تنیس روی میز عبارتاند از: عوامل ورزشی، روابط و حمایت سازمانی، ساختار سازمانی، عوامل نیروی انسانی و عوامل زمینهای. برای سرآمدی فدراسیون تنیس روی میز در عرصههای بینالمللی باید با نگاهی کلان و همهجانبه راهبردهای سازمانی، ساختاری و فنی را بهصورت مستمر و یکپارچه پیادهسازی کرد.
شهرام نظری؛ بهزاد دیوکان؛ فرشاد تجاری
چکیده
هدف پژوهش حاضر آزمون مدل بازاریابی هیجانی در رفتار مصرف کنندگان ورزش همگانی استفاده کننده از اماکن ورزشی شهرداری شهر تهران با رویکرد تندرستی بود. برای این منظور تعداد 384 ورزشکار مرد و زن با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای و برآورد حجم نمونه ، جامعه نامحدود کوکران در پژوهش به صورت داوطلبانه شرکت نمودند. شرکتکنندگان پرسشنامه های ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر آزمون مدل بازاریابی هیجانی در رفتار مصرف کنندگان ورزش همگانی استفاده کننده از اماکن ورزشی شهرداری شهر تهران با رویکرد تندرستی بود. برای این منظور تعداد 384 ورزشکار مرد و زن با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای و برآورد حجم نمونه ، جامعه نامحدود کوکران در پژوهش به صورت داوطلبانه شرکت نمودند. شرکتکنندگان پرسشنامه های هوش هیجانی(براکت و همکاران، 2006) ، و بازاریابی هیجانی پارک هیوونگ (2013) و مقیاس سنجش رضایتمندی مصرف کننده (ماتیلا و همکاران 2011) به صورت داوطلبانه تکمیل نمودند. نتایج گویای ارتباط علی بین هوش هیجانی با متغیر های بازاریابی هیجانی بود. همچنین از بین ابعاد بازاریابی هیجانی تنها ادراک احساسات محیط کار و استراتژی کنارآمدن پیش بین معنی دار بر تبیین رضایت مندی در استفاده از خدمات ورزشی بود. از سوی دیگر مصرفکنندگان ورزشی در محیط فعالیت ورزشی باانگیزههای هیجانی درگیر میشوند، این هیجانات بهصورت مثبت و منفی دیده میشود و در مصرفکنندگان ورزشی همراه با محرکهایی که مرتبط با فرایند مصرف و اهداف میباشد، صورت میپذیرد. این تفسیر در مراحل مختلف تصمیمگیری و انتخاب توسط مصرفکنندگان مؤثر است. بر این اساس بازاریابی هیجانی بر اساس فرایندی که مصرفکنندگان با خدمات غیرقابلانتظار مواجه میشوند استوار است.نتایج تحقیق به طور کلی نشان داد فعالیتهای ورزش همگانی در سازمان ورزش شهرداری قادر به ارتقا سطح مشارکت مصرف کنندگان ورزش همگانی و افزایش توانایی انها در کنار امدن با فشار های وارده،و بالا بردن احساس عزت نفس و ارزشمندی وکفایت و نیز بهبود پاسخ هیجانی در هنگام ارائه خدمات تعریف شده،نمی باشند.
شهرام نظری؛ نشمین صمدی؛ بهزاد دیوکان
چکیده
هدف از تحقیق حاضر طراحی مدل رفتار خرید مصرفکننده تماشاگران لیگ فوتبال، مطالعه موردی تماشاگران باشگاه فرهنگی ورزشی تراکتور سازی بود. این تحقیق از نظر هدف، از نوع تحقیقات کاربردی است به لحاظ گردآوری دادهها، توصیفی همبستگی میباشد و جامعه مورد مطالعه در این پژوهش کلیۀ هواداران تیم تراکتورسازی تبریز در سال 1396 بودند. در این ...
بیشتر
هدف از تحقیق حاضر طراحی مدل رفتار خرید مصرفکننده تماشاگران لیگ فوتبال، مطالعه موردی تماشاگران باشگاه فرهنگی ورزشی تراکتور سازی بود. این تحقیق از نظر هدف، از نوع تحقیقات کاربردی است به لحاظ گردآوری دادهها، توصیفی همبستگی میباشد و جامعه مورد مطالعه در این پژوهش کلیۀ هواداران تیم تراکتورسازی تبریز در سال 1396 بودند. در این راستا محقق 450 پرسشنامه را در بین جامعۀ آماری توزیع نمود و پس از جمعآوری، 416 پرسشنامه مورد بررسی قرار گرفت. بهمنظور جمعآوری دادهها و اندازهگیری متغیرهای مدل از پرسشنامه چن و همکاران (2014) و بومیسازی آن استفاده شده است. پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ (79/0) و پایایی ترکیبی و روایی آن نیز با استفاده از روایی همگرا (تأیید بارهای عاملی و مقدار AVE) و روایی تشخیصی مورد تأیید قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی و تحلیل عاملی تأییدی و برای ارائه مدل، تکنیک مدلیابی معادلات ساختاری از نرم افزار SPSSنسخه 24 و AMOS استفاده شد. در نهایت نتایج یافتههای تحقیق نشان داد تأثیر دلبستگی تیمی بر قصد خرید تماشاگران باشگاه تراکتورسازی تبریز مثبت و معنادار بود همچنین دلبستگی منجر به تبلیغات دهانبهدهان و ارتقای تصویر حامی شده است و تبلیغات دهانبهدهان و ارتقای تصویر حامی به نوبۀ خود بر قصد خرید تأثیر گذاشتهاند. بهعلاوه نقش میانجی تصویر حامی و تبلیغات دهانبهدهان در رابطۀ بین دلبستگی تیمی و قصد خرید تأیید گردید.
شهرام نظری؛ فرشاد تجاری؛ علی زارعی
چکیده
هدف اصلی تحقیق حاضر تعیین تأثیر هوش هیجانی و احساسات محیط کار بر رضایتمندی مصرف کنندگان ورزش همگانی در ایران است . 384 ورزشکار (220زن و 164مرد ) با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای از مناطق 22 گانه شهرداری شهر تهران به صورت داوطلبانه در تحقیق شرکت نمودند و از پرسشنامة های سنجش هوش هیجانی (براکت و همکاران، 2006) دارای 19 گزاره و پنج خرده مقیاس، ...
بیشتر
هدف اصلی تحقیق حاضر تعیین تأثیر هوش هیجانی و احساسات محیط کار بر رضایتمندی مصرف کنندگان ورزش همگانی در ایران است . 384 ورزشکار (220زن و 164مرد ) با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای از مناطق 22 گانه شهرداری شهر تهران به صورت داوطلبانه در تحقیق شرکت نمودند و از پرسشنامة های سنجش هوش هیجانی (براکت و همکاران، 2006) دارای 19 گزاره و پنج خرده مقیاس، مقیاس ادراک احساسات محیط کار (کیم و همکاران، 2009) جهت سنجش هیجانات و احساسات محیط کار/فعالیت که شامل پنج گزاره و دو مقیاس فرعی و نیز مقیاس سنجش رضایتمندی مصرف کننده (ماتیلا و همکاران 2011) شامل 4 گزاره استفاده شد. روایی پرسشنامه ها با استفاده ازروایی صوری و نظرات 10 تن از متخصصان و ضریب پایایی با استفاده از روش آلفای کرونباخ مطلوب و بیش از 0.70 گزارش شد. در بخش تجزیه و تحلیل یافته از روش رگرسیون چندمتغیره خطی و در سطح معنی داری 0.05 استفاده شد. نتایج نشان داد ضریب همبستگی چندگانه بین متغیرهای مستقل و متغیر وابسته برای مدل برازش یافته حاکی از همبسته بودن مدل می باشد(0.441R= ). مقدار ضریب تعیین برابر ( 0.195 R2= )گویای آن است که 5/19 درصد از تغییرات متغیر وابسته مدل توسط متغیر های مستقل معرفی شده به مدل ایجاد شده است. میزان ضریب تأثیر رگرسیونی استاندارد شده متغیر های مستقل هوش هیجانی و احساسات محیط کار با متغیر وابسته رضایتمندی مصرف کننده به ترتیب (0.321 =2 و 0.186 = 1 ) محاسبه شد