ایمان رحیمی؛ سمانه سادات آرامون
دوره 7، شماره 1 ، تیر 1397، ، صفحه 69-75
چکیده
هدف از انجام این پژوهش تعیین ویژگیهای برند انسانی و جایگاه اخلاقی آن در ورزش از دیدگاه دو گروه ورزشکاران ایرانی و خارجی میباشد. روش پژوهش حاضر از نوع توصیفی است جامعه آماری این پژوهش را ورزشکاران ایرانی و خارجی رشته واترپلوی شرکتکننده در دهمین دوره رقابتهای واترپلوی باشگاههای آسیا تشکیل میدادند (198N=). یافتههای تحقیق ...
بیشتر
هدف از انجام این پژوهش تعیین ویژگیهای برند انسانی و جایگاه اخلاقی آن در ورزش از دیدگاه دو گروه ورزشکاران ایرانی و خارجی میباشد. روش پژوهش حاضر از نوع توصیفی است جامعه آماری این پژوهش را ورزشکاران ایرانی و خارجی رشته واترپلوی شرکتکننده در دهمین دوره رقابتهای واترپلوی باشگاههای آسیا تشکیل میدادند (198N=). یافتههای تحقیق نشان داد که انتخاب ویژگیهای عملکرد ورزشکار و جذابیت ظاهری و سبک زندگی قابل عرضه در بین دو گروه ورزشکاران ایرانی- ورزشکاران خارجی تفاوت معنی داری دارد. یافته ها نشان داد که ورزشکاران خارجی نسبت به ورزشکاران ایرانی به عملکرد ورزشکار اهمیت بیشتری میدهند. از طرف دیگر یافتههای پژوهش نشان دهنده تفاوت بین میزان جایگاه اخلاقی در بین دو گروه ورزشکاران ایرانی و ورزشکاران خارجی بود (P