زهرا صفاری؛ ژاله معماری؛ مهسا سعادتی
چکیده
هدف از انجام این تحقیق، مطالعۀ برنامههای ترویج ورزش و فعالیتبدنی در مدارس ابتدایی با رویکرد بازاریابی اجتماعی و ارائه یک مقیاس ارزیابی بود. جامعة آماری تحقیق شامل کلیۀ دانشآموزان دختر و پسر دورة دوم ابتدایی مدارس دولتی مناطق 19 گانۀ شهر تهران بودند که دادهها از نمونهای متشکل از 1140 دانشآموز با روش نمونهگیری طبقهای ...
بیشتر
هدف از انجام این تحقیق، مطالعۀ برنامههای ترویج ورزش و فعالیتبدنی در مدارس ابتدایی با رویکرد بازاریابی اجتماعی و ارائه یک مقیاس ارزیابی بود. جامعة آماری تحقیق شامل کلیۀ دانشآموزان دختر و پسر دورة دوم ابتدایی مدارس دولتی مناطق 19 گانۀ شهر تهران بودند که دادهها از نمونهای متشکل از 1140 دانشآموز با روش نمونهگیری طبقهای تصادفی گردآوری شد. ابزار تحقیق پرسشنامهای محقق ساخته با 37 گویه بود. دادهها با نرمافزارهای LISREL و SPSS تحلیل و مدلسازی شدند. نتایج نشان داد، در ادارۀ کل آموزش و پرورش شهر تهران ترویج فعالیتهای بدنی رابطۀ معنیداری با آموزش، فرهنگسازی، روابطعمومی و مکان نداشته و تبادلات فرهنگی و فرهنگسازی که به نظر میرسد برای به ثمر نشستن تلاشهای آموزش و پرورش ضروری میباشد، مغفول مانده است. توجه به سیاستگذاری منطبق با استفاده از نیروهای کارآمد، برقراری ارتباطات اجتماعی گسترده با خانواده دانشآموزان و افزایش قابلیت دسترسی آنان به امکانات و مجموعههای ورزشی آموزش و پرورش از مهمترین نکاتی است که میتواند برای بهبود علاقه دانشآموزان به فعالیتبدنی مدنظر قرار گیرد.