احسان ططری؛ محمد احسانی؛ رسول نوروزی سید حسینی؛ هاشم کوزه چیان
چکیده
هدف از تحقیق حاضر طراحی مدل مشارکت در ورزشهای تفریحی با رویکرد بازاریابی اجتماعی بود. نمونه آماری تحقیق حاضر را تمامی هیئتهای ورزش همگانی و سازمان ورزش شهرداریهای مراکز استانها تشکیل میدادند. روش نمونه گیری با استفاده از جدول مورگان صورت گرفت که با توجه به تعداد فراوان اعضای هیئتهای ورزشی و ورزش شهرداریها تعداد 385 نفر ...
بیشتر
هدف از تحقیق حاضر طراحی مدل مشارکت در ورزشهای تفریحی با رویکرد بازاریابی اجتماعی بود. نمونه آماری تحقیق حاضر را تمامی هیئتهای ورزش همگانی و سازمان ورزش شهرداریهای مراکز استانها تشکیل میدادند. روش نمونه گیری با استفاده از جدول مورگان صورت گرفت که با توجه به تعداد فراوان اعضای هیئتهای ورزشی و ورزش شهرداریها تعداد 385 نفر به عنوان نمونه نهایی انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه محقق ساختهای بود که روایی و پایایی آن به وسیله اساتید و آزمونهای آماری تایید گردید. پرسشنامه ها از طریق ایمیل و شبکههای مجازی و حضوری توسط نمونه ها تکمیل گردید. نتایج نشان داد که ضریب تاثیر مولفههای مربوط به بازاریابی اجتماعی (آمیخته بازاریابی اجتماعی) مقادیر بالا و معناداری هستند و از بین هر سه آنها ارتباطات بازاریابی اجتماعی از ضریب تاثیر و قویتری برخوردار است (948/0) و پس از آن هزینه مشارکت (953/0) و قابلیت دسترسی (921/0) قرار داشتند. همچنین در مدل به دست آمده ضریب تاثیر بین فرهنگ مشارکت با بازاریابی اجتماعی (892/0)، در ارتباط با مدیریت (584/0) و در نهایت در ارتباط با مشارکت در ورزش (597/0) گزارش شده است که حاکی از اهمیت فراوان فرهنگ مشارکت است. بنابراین فرهنگ مقولهای پایه برای سایر مقولههای مطرح شده در مدل میباشد. یکی دیگر از مقولههایی که مصاحبهشوندگان جهت افزایش مشارکت مردم از طریق بازاریابی اجتماعی آن را امری بدیهی میدانستند مدیریت منسجم و قوی در این زمینه بود.
زهرا صفاری؛ ژاله معماری؛ مهسا سعادتی
چکیده
هدف از انجام این تحقیق، مطالعۀ برنامههای ترویج ورزش و فعالیتبدنی در مدارس ابتدایی با رویکرد بازاریابی اجتماعی و ارائه یک مقیاس ارزیابی بود. جامعة آماری تحقیق شامل کلیۀ دانشآموزان دختر و پسر دورة دوم ابتدایی مدارس دولتی مناطق 19 گانۀ شهر تهران بودند که دادهها از نمونهای متشکل از 1140 دانشآموز با روش نمونهگیری طبقهای ...
بیشتر
هدف از انجام این تحقیق، مطالعۀ برنامههای ترویج ورزش و فعالیتبدنی در مدارس ابتدایی با رویکرد بازاریابی اجتماعی و ارائه یک مقیاس ارزیابی بود. جامعة آماری تحقیق شامل کلیۀ دانشآموزان دختر و پسر دورة دوم ابتدایی مدارس دولتی مناطق 19 گانۀ شهر تهران بودند که دادهها از نمونهای متشکل از 1140 دانشآموز با روش نمونهگیری طبقهای تصادفی گردآوری شد. ابزار تحقیق پرسشنامهای محقق ساخته با 37 گویه بود. دادهها با نرمافزارهای LISREL و SPSS تحلیل و مدلسازی شدند. نتایج نشان داد، در ادارۀ کل آموزش و پرورش شهر تهران ترویج فعالیتهای بدنی رابطۀ معنیداری با آموزش، فرهنگسازی، روابطعمومی و مکان نداشته و تبادلات فرهنگی و فرهنگسازی که به نظر میرسد برای به ثمر نشستن تلاشهای آموزش و پرورش ضروری میباشد، مغفول مانده است. توجه به سیاستگذاری منطبق با استفاده از نیروهای کارآمد، برقراری ارتباطات اجتماعی گسترده با خانواده دانشآموزان و افزایش قابلیت دسترسی آنان به امکانات و مجموعههای ورزشی آموزش و پرورش از مهمترین نکاتی است که میتواند برای بهبود علاقه دانشآموزان به فعالیتبدنی مدنظر قرار گیرد.