پژوهش حاضر باهدف ارزیابی و تدوین نورم آمادگی جسمانی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان پردیس نسیبه تهران انجام گرفت. روش پژوهش، کاربردی از نوع توصیفی و جامعه آماری کلیه دانشجو معلمان رشته علوم تربیتی بود که از بین آنها 325 دانشجو معلم دختر که واحد درسی تربیتبدنی عمومی 1 را اخذ کرده بودند به روش نمونهگیری تمام شماری انتخاب شدند. دادهها به شیوه آزمون پایانی و از طریق اجرای آزمونهای دوی 800 متر، پلانک، شنای سوئدی و ایستگاهی، جمعآوری شدند. تجزیهوتحلیل دادهها و تدوین نورمهای استاندارد با استفاده از آمار توصیفی، سطوح زیر منحنی طبیعی، نمره استاندارد z و نرمافزار هنجار انجام شد. نتایج پژوهش حاضر نشان داد میانگین رکوردهای بهدستآمده در چهار آزمون دوی 800 متر، پلانک، شنای سوئدی و ایستگاهی به ترتیب 85/4، 62، 19 و 30/1 است. ازآنجاییکه بر اساس نورم بهدستآمده، بهترین نمره به دانشجویانی تعلق میگیرد که بتوانند رکوردهای 79/3 دقیقه و ثانیه در آزمون دوی 800 متر، 72 ثانیه در آزمون پلانک، 27 تکرار در آزمون شنای سوئدی و 06/1 دقیقه و ثانیه در آزمون ایستگاهی را کسب کنند، بنابراین میتوان نتیجه گرفت وضعیت دانشجویان، در چهار آزمون آمادگی جسمانی ارزیابی شده، با شرایط مطلوب فاصله دارد. درنهایت، محققان نورمهای آمادگی جسمانی را برای دانشجو معلمان دختر دانشگاه فرهنگیان پردیس نسیبه تهران ایجاد کردند که میتواند بهعنوان مرجع در آینده مورد استفاده قرار گیرد. نورمهای آمادگی جسمانی برای دانشجو معلمان دختر این مطالعه برای اساتید رشته تربیتبدنی مفید خواهد بود، زیرا میتوانند آمادگی جسمانی دانشجو معلمان دختر را بهطور مناسب بر اساس جنسیت آزمایش کنند.