با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن مدیریت ورزشی ایران
بازاریابی ورزشی
شناسایی و اولویت بندی چالش های فعالیت زنان ورزشکار حرفه‌ای ایرانی در اینستاگرام

هانیه غلامی؛ سعید صادقی بروجردی؛ عابد محمودیان؛ حسام کمانگر

دوره 13، شماره 2 ، مهر 1403

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.65820.3717

چکیده
  اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در صنعت ورزش بوده و در میان ورزشکاران محبوبیت ویژه‌ای دارد. در این راستا، پژوهش حاضر با هدف شناسایی و اولویت‌بندی چالش‌های فعالیت زنان ورزشکار حرفه‎ای ایرانی در این شبکه اجتماعی انجام گرفت. روش پژوهش حاضر به‎صورت آمیخته و از نوع طرح متوالی اکتشافی است. فاز کیفی با استفاده از روش ...  بیشتر

بازاریابی ورزشی
مدل اندازه‌گیری تعامل رسانه‌های شبکه‌ اجتماعی و کیفیت رابطه در لیگ برتر فوتبال

اصغر مشبکی؛ علی اکبر سبحانی؛ عبدالله نعامی؛ محمد احسانی

دوره 13، شماره 2 ، مهر 1403

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.67586.3763

چکیده
  هنگامی که بازاریابی رابطه‌مند به عنوان چارچوبی برای استفاده از رسانه‌های اجتماعی به کار می‌رود‌، می‌بایست همچنین برای راهنمایی جهت ارزیابی استفاده از این رسانه‌ها مورد استفاده قرار گیرد‌. هدف از این مقاله بررسی مجدد مدلی برای اندازه‌گیری تعامل طرفداران از طریق رسانه‌های اجتماعی با تیم ورزشی مورد علاقه خود در کیفیت روابط‌، ...  بیشتر

بازاریابی ورزشی
شناسایی راهبردهای درآمدزایی پایدار برای فدراسیون های ورزشی منتخب

قدسیه سنگتراش؛ وحید ساعت چیان؛ جواد محمدخانی؛ محمد کشتی دار

دوره 13، شماره 2 ، مهر 1403

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.68499.3785

چکیده
  تحقیق حاضر با هدف شناسایی راهبردهای درآمدزایی پایدار برای فدراسیون های ورزشی منتخب (فدراسیون های کاراته، جودو، کشتی، تکواندو، قایق رانی، تیراندازی و سوارکاری) انجام شد. تحقیق حاضر بر حسب هدف از نوع کاربردی و از نظر روش، تحلیلی اکتشافی است؛ همچنین بر اساس نوع عملیات بکار رفته از نوع آمیخته ترکیبی می‌باشد. جامعه آماری تحقیق شامل اساتید ...  بیشتر

طراحی مدل ارتباطی محرک‌های مؤثر بر احساسات و نیاز‌های عاطفی استفاده‌کنندگان از اماکن ورزشی استان یزد بر اساس رویکرد مهندسی کانسی

سید حبیب اله میرغفوری؛ مهران ضیائیان؛ پوریا مالکی نژاد

دوره 13، شماره 2 ، مهر 1403

https://doi.org/10.30473/arsm.2023.62398.3630

چکیده
  مهندسی کانسی یکی از موفق‌ترین روش‌ها به منظور شناخت احساسات و نیازهای مشتریان شناخته شده است. این پژوهش سعی دارد تا با شناسایی عوامل مؤثر بر احساسات و نیاز‌های عاطفی استفاده‌کنندگان از سالن‌های ورزشی استان یزد بر اساس رویکرد مهندسی کانسی و ارتباط میان آن‌ها، این نیاز‌ها را مورد شناسایی قرار داده و در طراحی خدمات ارائه شده از ...  بیشتر

آموزش ورزش
اعتبارسنجی مدل توسعه فوتبال رده های پایه استان اردبیل در بعد همگانی

مجید حبیب زاده؛ مهرداد محرم زاده؛ رباب مختاری؛ مسعود ایمان زاده

دوره 13، شماره 2 ، مهر 1403

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.66503.3732

چکیده
  هدف این مقاله اعتبارسنجی مدل توسعه فوتبال رده‌های پایه استان اردبیل در بعد همگانی می‌باشد. روش تحقیق از نوع کمی بوده که به شیوه پیمایشی انجام یافت و جامعه آماری پژوهش حاضر شامل ورزشکاران، کارشناشان، مدیران ورزشی و اساتید می‌باشد، با توجه به این که از روش تحلیل عاملی تاییدی بهره برده شده است لذا تعداد نمونه لازم متناسب با تعداد متغیرها ...  بیشتر

آموزش ورزش
تحلیل نقش عوامل اجتماعی در خودکارآمدی معلمان تربیت بدنی

امیر منتظری؛ سمیرا فیضی؛ امین رشید لمیر

دوره 13، شماره 2 ، مهر 1403

https://doi.org/10.30473/arsm.2023.65348.3718

چکیده
  مطالعه حاضر با هدف بررسی و تحلیل نقش عوامل اجتماعی در خودکارآمدی معلمان تربیت بدنی انجام شد. روش پژوهش، توصیفی ـ همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی معلمان تربیت بدنی استان خراسان رضوی بود. حجم نمونه پژوهش، با توجه به روش مدل‌سازی معادلات ساختاری بر اساس تعداد گویه‌های ابزار پژوهش تعیین شد. لذا با استفاده از روش نمونه‌گیری ...  بیشتر

بازاریابی ورزشی
شناسایی و تبیین ارتباط عوامل موثر در ایجاد سازمان ورزشی نوآور با عملکرد سازمان‌های ورزشی منتخب

فروغ اسدی؛ علی محمد صفانیا؛ نصرالله محمدی

دوره 13، شماره 2 ، مهر 1403

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.67149.3758

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر شناسایی و تبیین ارتباط عوامل موثر در ایجاد سازمان ورزشی نوآور با عملکرد سازمان‌های ورزشی منتخب بود. روش تحقیق به صورت آمیخته بود که در بخش کیفی از مدل تحلیلی پدیدارشناسی و در بخش کمی از روش تحلیلی توصیفی- همبستگی استفاده شد. نمونه آماری در بخش کیفی شامل 15 نفر از نخبگان، پژوهشگران دانشگاهی و مدیران سازمان‌های ورزشی ...  بیشتر