با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن مدیریت ورزشی ایران
بازاریابی ورزشی
مدل سازی کسب و کار صنعت ورزش های الکترونیک در ایران

رقیه سرلاب؛ زهرا علیپور نادینلوئی

دوره 11، شماره 4 ، خرداد 1402، صفحه 1-14

https://doi.org/10.30473/arsm.2023.61268.3583

چکیده
  صنعت ورزش‌های الکترونیک در ایران به عنوان یک کسب و کار پتانسیل لازم برای توسعه و درآمدزایی را دارا می‌باشد. لذا، پرداختن به این موضوع از حوزه صنعت ورزش بسیار لازم و ضروری است. روش تحقیق حاضر به لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش‌شناسی از نوع آمیخته (کیفی- کمی) می‌باشد. جامعه آماری شامل متخصصان و فعالان حوزه بازی‌های رایانه‌ای، گیمرها، ...  بیشتر

مطالعه کیفی پیامدهای مثبت بکارگیری بازاریابی ورزشی در باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال ایران

طهماسب شیروانی؛ محسن اسمعیلی؛ محمدحسن فردوسی

دوره 11، شماره 4 ، خرداد 1402، صفحه 15-30

https://doi.org/10.30473/arsm.2023.9887

چکیده
  هدف از تحقیق حاضر مطالعه کیفی پیامدهای مثبت بکارگیری بازاریابی ورزشی در باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال ایران بوده است. روش تحقیق از نوع اکتشافی و دارای ماهیت کیفی است که از تکنیک نظریه داده ‌بنیاد استفاده شده است. جامعه تحقیق شامل اساتید مدیریت ورزشی، مدیران عامل و بازاریابان باشگاه‌های فوتبال لیگ برتر ایران، اعضای کمیته بازاریابی ...  بیشتر

بازاریابی ورزشی
ارزش‌گذاری اقتصادی باشگاه فوتبال استقلال تهران مبتنی بر تمایل به پرداخت با استفاده از روش CVM

مهدی جوکار؛ رحیم رمضانی نژاد؛ محمود مرادی؛ محمد حسن قلیزاده

دوره 11، شماره 4 ، خرداد 1402، صفحه 48-31

https://doi.org/10.30473/arsm.2023.9915

چکیده
  هدف این پژوهش ارزش‌گذاری اقتصادی باشگاه فوتبال استقلال تهران با روش ارزش‌گذاری مشروط بود. اطلاعات مورد نیاز از طریق تکمیل پرسشنامه الکترونیکی انتخاب دوگانه دوبعدی جمع‌آوری شد. بر اساس جدول نمونه‌گیری میشل و کارسون 942 پرسشنامه مبنای تجزیه و تحلیل قرار گرفت. بر اساس مدل رگرسیون لوجیت به روش forward LR تمایل به پرداخت افراد جهت ارزش‌گذاری ...  بیشتر

تحلیل عوامل مؤثر بر عملکرد بازاریابی دیجیتال در باشگاه‌های ورزشی

معصومه قلعه نویی؛ علی‌محمد صفانیا؛ رضا نیک‌بخش؛ حمیدرضا طلایی

دوره 11، شماره 4 ، خرداد 1402، صفحه 49-63

https://doi.org/10.30473/arsm.2023.9935

چکیده
  در عصر حاضر که مفاهیم ارتباطات، رقابت، مشتریگرایی، تجارت با هم پیوندی ناگسستنی دارند، بازاریابی الکترونیکی به‌عنوان عنصری از تجارت و کسب و کارهای موجود، نقش محوری در حفظ و بقاء کسب و کارها از طریق جذب و حفظ مشتریان، شناساندن و معرفی محصولات و ایجاد انگیزه برای احساس نیاز به خرید ایفا می‌کند،  هدف اصلی پژوهش حاضر تحلیل عوامل مؤثر ...  بیشتر

ارایه الگوی ارتباطات بین سازمانی اثر بخش در ورزش در جهت بهبود توسعه همکاری و صلح مطالعه موردی فدراسیون فوتبال ایران با کنفدراسیون فوتبال آسیا

مصطفی مصطفی پور؛ مظفر یکتا یار؛ مژگان خدامرادپور؛ میٍثم الله مرادی

دوره 11، شماره 4 ، خرداد 1402، صفحه 65-83

https://doi.org/10.30473/arsm.2023.10035

چکیده
  هدف تاریخی از برگزاری بازی های ورزشی افزایش صلح و همکاری بین کشورها بوده است. ورزش فوتبال به عنوان پرطرفدار ترین رشته ی ورزشی سهم بزرگی از ارتباط بین ملت ها در بازی های ملی را به دوش می‌کشد. در این پژوهش الگویی برای ارتباطات بین سازمانی اثر بخش در ورزش در جهت بهبود توسعه همکاری و صلح مطالعه موردی فدراسیون فوتبال ایران با کنفدراسیون ...  بیشتر

شناسایی و تبین راهکارهای تنوع بخشی خدمات مدارس فوتبال با هدف ارتقاء تصویر برند

رضا اسماعیلی زین آباد؛ حسن فهیم دوین؛ محمدرضا اسماعیل زاده قندهاری؛ حسین پیمانی زاد

دوره 11، شماره 4 ، خرداد 1402، صفحه 85-102

https://doi.org/10.30473/arsm.2023.65036.3694

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف شناسایی و تبین راهکارهای تنوع بخشی خدمات مدارس فوتبال با هدف ارتقای تصویر برند انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل دو قسمت است، الف)جامعه آماری بخش کیفی و ب)جامعه آماری بخش کمی . با توجه به ویژگی‌های جامعه آماری شیوه نمونه گیری هدفمند برای خبرگان و غیراحتمالی و در دسترس برای مراجعان به مدارس فوتبال شهر مشهد.در ...  بیشتر

طراحی الگوی فرآیند مدیریت امنیت رویدادهای ورزشی

لعیا هاتفی افشار؛ میرحسن سیدعامری

دوره 11، شماره 4 ، خرداد 1402، صفحه 103-116

https://doi.org/10.30473/arsm.2023.58784.3495

چکیده
  تحقیق حاضر با هدف، طراحی الگوی فرآیند مدیریت امنیت رویدادهای ورزشی انجام شده است. جامعه آماری تحقیق حاضر را اعضای هیئت علمی رشته مدیریت ورزشی، مدیران اجرائی، کارشناسان ورزش اداره کل وزارت ورزش و جوانان، رؤسا و کارشناسان هیئت ها و کلیه برگزارکنندگان سابق و فعلی رویدادهای ورزشی در استان آذربایجان غربی در رشته‌های مختلف ورزشی تشکیل ...  بیشتر

طراحی مدل ساختاری عوامل گرایش به مهاجرت ورزشکاران تیم‌های ملی جمهوری اسلامی ایران

حشمت اله مرادی شرف؛ غلامرضا شعبانی بهار؛ معصومه مجیدی پرست؛ نصراله عرفانی

دوره 11، شماره 4 ، خرداد 1402، صفحه 117-131

https://doi.org/10.30473/arsm.2023.64460.3679

چکیده
  هدف پژوهش حاضر طراحی مدل ساختاری عوامل گرایش به مهاجرت ورزشکاران تیم‌های ملی جمهوری اسلامی ایران بود. این پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی و مبتنی بر معادلات ساختاری بود. جامعه آماری شامل کلیه ورزشکاران تیم‌های ملی جمهوری اسلامی ایران بودند که تعداد 383 نفر به‌عنوان نمونه آماری در دسترس انتخاب شدند. پژوهشگران با مراجعه به متخصصین و صاحب‌نظران ...  بیشتر