- آقامحسنی فشمی، علی (1388). "ارزیابی اثربخشی تبلیغات تلویزیونی بیمة عمر و سرمایهگذاری بیمة پارسیان". پایاننامة کارشناسی-ارشد. دانشگاه تهران.
- احدی، حسن؛ جمهری، فرهاد (1392). روانشناسی رشد: نوجوانی، بزرگسالی. چاپ پنجم. قم: نشر آیندة درخشان.
- امیری، علی (1387). "بررسی اثربخشی تبلیغات تلویزیون بر جذب حسابهای قرضالحسنه در بانک تجارت". پایاننامة کارشناسیارشد رشتة مدیریت بازرگانی. دانشگاه شهید بهشتی.
- اسماعیلی، نرگس؛ گودرزی، محمود (1392). "رتبهبندی ابزارهای روابط عمومی بر مبنای مدل AIDA در بخش تولیدی صنعت ورزش با روش AHP. "پژوهشهای مدیریت ورزشی و علوم حرکتی. سال اول. شمارة اول.
- افجه، سید علیاکبر؛ منصوری مؤید، فرشته (1392). "ارزشیابی اثربخشی آگهیهای بازرگانی مربوط به خدمات بانکی بانک مسکن". فصلنامة مطالعات مدیریت بهبود و تحول. شمارة 47.
- جلیلوند، محمدرضا؛ رنجبریان، بهرام؛ فتحی، سعید (1390). "تأثیر تبلیغات شفاهی بر جذب گردشگران خارجی در شهر اصفهان". فصلنامة تحقیقات جغرافیایی. سال 26. شمارة چهارم. شمارة پیاپی 103.
- حسینی، سیدهزهرا؛ حسینی، میرزا حسن؛ باقری، سید محمد (1388). "تبلیغات تلویزیونی بر جذب مشتریان بر مبنای مدل آیدا و ارائة الگوریتم ساخت یک تیزر تبلیغاتی". مجلة پژوهشهای مدیریت. سال دوم، شمارة 5.
- خداداد حسینی، حمید؛ روستا، احمد؛ خلیلی شجاعی، وهاب (1389). تبلیغات از تئوری تا عمل. تهران: انتشارات حروفیه.
- خلیفه، سید نعمت (1384). "بررسی میزان اهمیت برخی عوامل مؤثر در موفقیت تکواندوکاران از دیدگاه مدیران و مربیان". پایاننامة کارشناسیارشد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج.
- روستایی، عبدالله؛ حقیقی، محمد؛ روشن، سید علیقلی (1388). "ارزیابی اثربخشی تبلیغات شرکت صنعتی زرین غزال (دایتی) با استفاده از مدل AIDA"، قابل دسترسی در پایگاه اطلاعرسانی، به آدرس: www.cirilica.com/paper-MIEACO1-MIEACO1-245.htm1
- روستا، احمد؛ ونوس، داور؛ ابراهیمی، عبدالحمید (1391). مدیریت بازاریابی، چاپ شانزدهم.تهران: انتشارات سمت.
- ربیعی، علی؛ محمدیان، محمود؛ برادران جمیلی، بیتا (1391)." ارزیابی اثربخشی تبلیغات بانک پارسیان و شناسایی مهمترین عامل در افزایش اثربخشی آن در سطح شهر تهران". دو فصلنامة تحقیقات بازاریابی نوین. سال اول. شمارة 2.
- ساعی، علی؛ نائیجی، مختار؛ رضایی، محمد (1389). "ارتباط بین تبلیغات و جذب گردشگر فرهنگی در ایران (مطالعة موردی گردشگران خارجی فرهنگی اصفهان)". فصلنامة جامعهشناسی تاریخی. سال اول. شمارة 4.
- سلطانی، مرتضی (1387). "تأثیر برگزاری لیگ برتر تکواندو بر ارتقای سطح تکواندو کشور از دیدگاه مربیان و ورزشکاران". پایاننامة کارشناسیارشد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج.
- شکرگزار، صائب؛ حیدرزاده، کامبیز (1391). "تأثیر تبلیغات و شخصیت برند بر تصمیم خرید". پایاننامة کارشناسیارشد.گرایش بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین.
- عباسی، سمیرا؛ علیپور، حمیدرضا (1389). "تحلیل تأثیر تبلیغات بر گردشگری و بررسی ابزار تبلیغاتی مؤثر بر جذب گردشگران". پایاننامة کارشناسیارشد مدیریت بازرگانی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت.
- علیپور، مهرداد؛ کواروئی، مهدی (1389). بازاریابی و مدیریت بازار (با نگرش مدرن). تهران: انتشارات مهکامه.
- فاکس، جو (1391). آموزش گام به گام تکواندو. (ترجمة مجید غلامپور). چاپ ششم. قم: انتشارات سپهر اندیشه.
- کاووس کلاسی، لیما (1383). "بررسی تبلیغات بازرگانی تلویزیونی بر نوجوانان". پایاننامة کارشناسیارشد. دانشگاه آزاد اسلامی،
واحد تهران مرکزی (روزنامهنگاری).
- کروبی، مهدی؛ محمدیان، مجتبی (1390). "سنجش دیدگاه گردشگران در مورد اثرگذاری رسانهای تبلیغی در دفاتر خدمات مسافرتی". فصلنامة علوم اجتماعی. شمارة 45.
- مطلبی، محمدقادر؛ علیپور، مهرداد؛ خداوردی، یداله (1391). "بررسی کارکردهای مدل AIDA بر واکنش روانی و رفتاری مشتریان بانکها و ارائة مدل". پایاننامة کارشناسیارشد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان، دانشکدة مدیریت.
- ملکی، امیررضا (1383). "ارزیابی اثربخشی تبلیغات در صنایع غذایی ایران (گروه صنایع غذایی کاله) براساس الگوی AIDA". پایاننامة کارشناسیارشد. دانشکدة مدیریت، دانشگاه تهران.
- موسویان، اکرمالسادات؛ فیروزیان، علیاکبر؛ فرهنگی، محمود (1388). "بررسی اثربخشی تبلیغات شرکت ملی گاز ایران در راستای بهینهسازی مصرف". مجلة مدیریت بازاریابی. شمارة 7.
- مطلبی، محمد قادر (1389). "بررسی کارکردهای مدل AIDA بر واکنشهای روانی و رفتاری مشتریان بانکها در شهر زنجان و ارائة مدل"، پایاننامة کارشناسیارشد. دانشکدة مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان.
- محمدیان، محمود (1391). مدیریت تبلیغات. تهران: انتشارات حروفیه.
- مشایخ، علیاکبر (1388). "مقایسة خودپندار بدنی تکواندوکاران پسر تیم ملی نوجوانان ایران با همتایان دختر و همتایان فوتبالیستشان". پایاننامة کارشناسیارشد رفتار حرکتی، دانشگاه تهران.
- ناهیدی، محبوبه؛ مهرانی، هرمز؛ فروزنده، لطفاله (1388). "بررسی تأثیرگذاری رسانههای تبلیغاتی و رتبهبندی آنها از دید مشتریان بر اساس مدل در شرکت تولیدی اخوان جم". کارشناسیارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور مرکز گلستان.
- هراتیثانی، محبوبه؛ اسداله، هوشنگ (1385). "بررسی ارزیابی اثربخشی تبلیغات بیمة ایران بر روی رفتار مصرفکنندگان (بیمهگذاران) براساس مدل AIDA ". قابل دسترسی در سایت: http:// www.irc.ac.ir/chekideh/?id=2
- Anonymous (2010). "Marketing – print advertising". Marketing Weekly News. Atlanta. Pg 25.
- Belch, G. & Belch, M. (1998). "Advertising and promotion, Homewood". New York. Fourth Edition. pg 102.
- Brierley . S (2002). “ The Advertising” Hand book. Routledge. London: uk.
- Bir, A (2003). Consumer socialization: A Theoretical and Empirical Anxlysis. journal of Marketing Reseadrch, 15. pp 599-609.
- Hackley.C (2005). Advertising and promotion: communicating brands. SAGE. London.
- How kinz, D (2007). Behavioral consumer Analytical: concepts &Theories, cases & practices. marketing strategy.uk: British library catalouging. oxford. pp 174-176.
- Imran Anwar Mir. “consumer Attitudinal Insights about social Media Advertising”. The Romanian Economic gournal. 2013 vol: xv lssue: 45 pages 265-288.
- Kotler, Ph. & Armstrorng, G (2000).” The principles of Marketing’’.
- liesse, J. & Levin, G (1994). Advertising, Advertising Age. Chicago. vol 65, lss.17.pp 3.
- Mackkay. A (2005). The practice of Advertising. 5 th Ed. Sydney: Elsevier Butter worth- Heinemann.
- Moore, R,L. & Stanley, T,J (2002). The effect of Marketing- research. journal of marketing research 15. PP 222-231.
- Mc Donough, J (2003). Encyclopedia of Advertising, Fitzory Dearborn–An imprint of the Taylor and Francis Group. New York. First Edition, pg 1254.
- Owolabi,A.O; & Mag bagbeola, J,A (2013).”The impact of advertising on the sales of insurance products in sub- Saharan Africa”. International journal of current research, 3 (6),251-250
- S.M.Illyashenko I.Y.Ivanitskiy (2012). “Marketing Menedzment Innovacij”. sumy state university. PP 57-66.
- Wang.Lee, Moore. Clint (2011). “ impact of sport Environments advertising on consumer behavior with other environments”. Econmic science Magazine, vol: v lssue. pp 58-75.
- Yeva Martinez, Teresa Montaner, jose M. pina (2010). “Brand extension feed back: The role of advertising”. journal of Business Research 62. pp 305-313.
- Yoh,T.M; Gordon, B (2004). “The effect of gender on teens athletic footwear purchasing”. jeju university: korea.
- Z.kumar Gupta, D (2007). Impact of celebrity Endorsement on consumer Buying Behaviour and Brand Building. Department of Business Management. GJ. University Hisar (In dia) January 1.