- احسانی، محمد؛ شریفیان، اسماعیل؛ کوزهچیان، هاشم؛ خداداد حسینی، حمید (1389). "تعیین مؤلفههای فناوری اطلاعات و ارتباطات در دانشکدههای تربیتبدنی و ارتباط آن با انگیزة کارآفرینی دانشجویان ایران". پژوهش در علوم ورزشی. 28. ص 32-13.
- اسلامی، محسن (1383). قابلیتهای آموزشی شبکة جهانی میزان دسترسی، استفاده از آن و دیدگاه دانشآموزان و آموزگاران دورة دبیرستان؛ برنامة درسی در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات. تهران: انتشارات آییژ.
- بدری آذرین، یعقوب (1385). "بررسی وضعیت ورزش ژیمناستیک در ایران با رویکرد تدوین نظام جامع توسعة منابع انسانی در ورزش ژیمناستیک ایران"، رسالة دکترای دانشگاه تهران.
- دارابی، حجت الله؛ گودرزی، محمود؛کاظمنژاد، انوشیروان؛ حمیدی، مهرزاد (1390). "بررسی نقش فناوری اطلاعات بر پیادهسازی مدیریت دانش در دانشکدههای تربیتبدنی دولتی ایران". پژوهشهای فیزیولوژی و مدیریت در ورزش. 7. ص 19-7.
- رضوی، سیدمحمد؛ لقمانی، محسن؛ رزاقی، محمدابراهیم؛ منوچهرینژاد، محسن (1393). "تحلیل عاملی موانع کاربرد فناوری اطلاعات در درس تربیتبدنی مدارس دورة ابتدایی". پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی. سال سوم. شمارة2(10 پیاپی). ص 115-126.
- شکاری، عباس (1385). "روش تدریس". مجلة فرهنگ آموزش. 3. ص 16-11.
- عامری، میرحسن؛ کاشف، میرمحمد؛ محسنیان، فرحسن (1390). "اینترنت و نقش آن در مدیریت ورزشی". رشد آموزش تربیتبدنی. 38. ص 12-7.
- عزیزی، بیستون؛ مهرابی، علی؛ جلالی فراهانی، مجید (1392). "بررسی رابطة فناوری اطلاعات و ساختار سازمانی در وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران". مدیریت ورزشی. 5(3). ص 174-161.
- عنایتی، ترانه؛ ضامنی، فرشیده؛ زنگانه، محمد جواد (1390). "شناسایی موانع اصلی کاربرد فناوری اطلاعات در مدارس دورة متوسطة شهرستان علیآبادکتول". فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی. 1(4). ص 116-97.
- کاظمی، مصطفی؛ فیاضی، مرجان؛ میرزاده، ملیحه (1387). "بررسی موانع استفادة بهینه از فناوری اطلاعات در صنعت بیمة ایران". دانش و توسعه. 15(23). ص 91-73.
- نقوی، محبوبه؛ هنری، حبیب؛ کارگر، غلامعلی (1392). "موانع به کارگیری فناوری اطلاعات در فرایند آموزش و پژوهش رشتة تربیتبدنی و علوم ورزشی از دیدگاه اعضأی هیأت علمی بر اساس مدل فرایندی کاتر".پژوهشنامة مدیریت ورشی و رفتار حرکتی. 9(18). ص 54-49.
- هنری، حبیب (1382). "طراحی و تبیین نظام اطلاعاتی و سیستم بهرهوری منابع انسانی در سازمان تربیت بدنی و فدراسیونهای ورزشی منتخب و کمیتة ملی المپیک". رسالة دکترای دانشگاه تربیت مدرس.
- Baylor A, Ritchie D (2002). "What factors facilitate teacher skill, teacher morale, and perceived student learning in technology – using classrooms?". Computers and Educ. 39 (4): pp 395-414.
- Barrow L, Markman L, Rouse C E (2009). "Technology’s edge: The educational benefits of computer-aided instruction". American Economic Journal: Economic Policy. 1(1):pp 52-74.
- Collins O.(2011). “The use of ICT in teaching and learning of physical education”. Continental J. Education Research; 4 (2): 29 – 32.
- Deryakulu D, Buyukozturk S, Ozcinar H (2010). “Predictors of academic achievement of student ICT teachers with different learning styles”. International Journal of Human and Social Sciences; 5(9): pp 567- 573.
- Gokalp M (2011). “A study on the effects of information technologies on university students”. Procedia social and behavioral sciences. 9: pp 501-506.
- Katona G (2007). The use of digital materials for instruction in sport topics at the University of West Hungary. International Journal of Education and Development using ICT; 3(1): pp 126-133.
- Papastergiou M (2010). “Enhancing Physical Education and Sport Science students’ self-efficacy and attitudes regarding Information and Communication Technologies through a computer literacy course”. Computers & Education; 54(1): pp 298-308.
- Sanchez J, Salinas A, Harris J (2011).” Education with ICT in South Korea and Chile”, International Journal of Educational Development; 31(2): pp 126-148.
- Sansanwal D N (2009). “Use of ICT in Teaching-Learning and Evaluation”. Central institute of Education Technology. New Delhi NCERT. India.
- Stanescu M (2009). “Didactical education”. ANEFS publisher.
- Stanescu M, Stoicescu M, Ciolca C.(2011). “Computer use in Physical Education and Sport Teaching. The 7th International Scientific Conference e-learning and software for education Bucharest”. Romania.
- Tearle P, Golder G (2008). “The use of ICT in the teaching and learning of physical education in compulsory education: How do we prepare the workforce of the future?”. European journal of teacher education; 31(1): pp 55-72
- Thomas A (2006). Stratton G. “what we are really doing with ICT in physical education: a national audit of equipment, use, teacher attitudes, support and training, British journal of education technology”; 37(4): pp 617-632.
- Vanderlinde R, Aesaert K, vanBraak J (2014). “Institutionalized ICT use in primary education: A multilevel analysis”.Computers & Education; 72: pp 1-10.