- دیواندری، علی؛ دلخواه، جلیل (1384). تدوین و طراحی مدلی برای سنجش رضایت مندی مشتریان در صنعت بانکداری و اندازهگیری رضایت مندی مشتریان بانک ملت. فصلنامه پژوهش های بازرگانی، شماره 37، صص223-185.##رجبی، مجتبی؛ غفوری، فرزاد؛ شهلایی باقری، جواد (1391). مقایسه کیفیت خدمات با رضایتمندی مشتریان مرد و زن باشگاه های بدنسازی خصوصی شهرستان شاهرود. نشریه مطالعات مدیریت ورزشی، شماره 14، صص: 136-125.##زیدآبادی، رسول؛ رضایی، فاطمه؛ متشرعی، ابراهیم (1391). ویژگیهای روان سنجی و هنجاریابی نسخه فارسی شده پرسشنامه سنجش مهارتهای ذهنی اوتاوا- اومست 3. نشریه مطالعات روانشناسی در ورزش، شماره هفتم، ص: 63-82.##سید جوادین، سید رضا؛ خانلری، امیر؛ استیری، مهرداد (1389). مدلی از ارزیابی تأثیر کیفیت خدمات بر وفاداری مشتریان خدمات ورزشی. فصلنامه علمی و پژوهشی المپیک، سال هجدهم، شماره4 (پیاپی52)، صص 54-41.##سید عامری، میرحسن؛ بهرامی، سوران؛ صیادی، محمد امین (1391). بررسی رابطه بین کیفیت خدمات با رضایتمندی و وفاداری مشتریان اماکن ورزشی سرپوشیده دولتی و خصوصی شهر ارومیه. نشریه پژوهشهای کاربردی مدیریت و علوم زیستی در ورزش، شماره سوم، صص 18-11.##قرهچه، منیژه؛ دابوئیان، منیره (1390). وفادارای کارکنان در تعامل با وفاداری مشتریان صنایع خدماتی. دو فصلنامه علمی-پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، سال اول، شماره سوم، صص 46-27.##کوزهچیان، هاشم؛ گوهر رستمی، حمیدرضا؛ احسانی، محمد (1388). مقایسه رضایت مندی مشتریان باشگاه های بدنسازی خصوصی و دولتی مردان شهر تهران. نشریه حرکت، شماره 1 تخصصی مدیریت ورزشی، صص 49- 37.##محمودی، احمد، سجادی، سیدنصراله، گودرزی، محمود (1390). بررسی تأثیر کیفیت خدمات و رضایتمندی بر وفاداری مشتریان باشگاه های بدنسازی و ایروبیک شهر تهران. نشریه حرکت مدیریت ورزشی (در دست چاپ).##مؤمنی، منصور (1386). تحلیل های آماری با استفاده از SPSS. تهران: انتشارات کتاب نو، چاپ اول، ص 193.##ناصریان، علی؛ کردلو، حسین؛ اکبری یزدی، حسین (1393). ارتباط رضایتمندی و کیفیت ارائه خدمات عوامل برگزاری با میزان رضایتمندی شرکت کنندگان در المپیاد ورزش دانشجویی. نشریه پژوهش های کاربردی در مدیریت ورزشی، دوره2، شماره 4(8 پیاپی)، صص 114-103.##ناظمی، شمس الدین؛ سعادت یار، فهیمه سادات (1392). نقش متغیرهای شهرت و نوآوری بر وفاداری مشتریان رستوران با در نظر گرفتن نقش واسط رضایت و ارزش ادراک شده. فصلنامه علمی-پژوهشی مطالعات گردشگری، سال هشتم، شماره 22، صص 72-51.##نوروزی سید حسینی، رسول، و همکاران (1389). بررسی رضایتمندی مشتریان باشگاه های ایروبیک و بدنسازی بانوان شهر کرمانشاه. چکیده مقالات اولین همایش علمی بین المللی آمادگی جسمانی و ایروبیک، ص 174.##هادوی، سیده فریده و همکاران (1389). اولویتبندی ابعاد رضایتمندی مشتریان زن باشگاه های آمادگی جسمانی و ایروبیک با رویکرد بازاریابی؛ مطالعه موردی شهرستان سبزوار. چکیده مقالات اولین همایش علمی بین المللی آمادگی جسمانی و ایروبیک، ص 145.##هومن، حیدر علی (1388). مدلیابی معادلات ساختاری با کاربرد نرم افزار لیزرل. تهران: انتشارات سمت، چاپ سوم.##
Afthinos, Y., Theodorakis, N. D., & Nassis, P. (2005). Customers’ expectations of service in Greek fitness centers: Gender, age, type of sport center, and motivation differences. Managing Service Quality, 15(3), 245-258.##Alexandris, K. (1999). Customer satisfaction: a comparison between public and private sport fitness clubs in Greece. European Journal for Sport Management, 6, 40-51.##Andreassen, T. W., & Lindestad, B. (1998). Customer loyalty and complex services: the impact of corporate image on quality, customer satisfaction and loyalty for customers with varying degrees of service expertise. International Journal of Service Industry Management, 9(1), 7-23.##Arasli, H., Katircioglu, S. T., & Mehtap-Smadi, S. (2005). A comparison of service quality in the banking industry: Some evidence from Turkish-and Greek-speaking areas in Cyprus. International Journal of Bank Marketing, 23(7), 508-526.##Aydin, S., Ozer, G., & Arasil, Ö. (2005). Customer loyalty and the effect of switching costs as a moderator variable: A case in the Turkish mobile phone market. Marketing Intelligence & Planning, 23(1), 89-103.##Barbara, H. M & William, F. (2005). “Statistical methods for health care research”. Lippincott Williams and Wilkins. A welters clawer company. pp:325-330.##Beerli, A., Martin, J. D., & Quintana, A. (2004). A model of customer loyalty in the retail banking market. European Journal of Marketing, 38(1/2), 253-275.##Bodet, G. (2006). Investigating customer satisfaction in a health club context by an application of the Tetraclasse model. European Sport Management Quarterly, 6(2), 149-165.##Calabuig Moreno, F., Quintanilla Pardo, I., & Mundina Gómez, J. (2008). The perception of service quality in sport services: differences according to sport facility, gender, age and user type in nautical services. RICYDE: Revista International de Ciencias del Deporte, 4(10), 25-43.##Cengiz, E., Ayyildiz, H., & Er, B. (2007). Effects of image and advertising efficiency on customer loyalty and antecedents of loyalty: Turkish banks sample. International Journal of Banks and Bank Systems, 2 (1), pp. 24-56.##Denize, K. 2006. "Reliability and validity of Turkish version of customer satisfaction Scale for health care and fitness clubs". A thesis summated to the graduate school of social science of Middle East technical university.##Duffy, D. L. (2005). The evolution of customer loyalty strategy. Journal of Consumer Marketing, 22(5), 284-286.##Ferrand, A., Robinson, L., & Valetta-Florence, P. (2010). The intention-to-repurchase paradox: A case of the health and fitness industry. Journal of Sport Management, 24(1), 83-105.##Fogel, P. (2004). Superior productivity in health care organizations how to get it, how to keep it. Performance Improvement, 43(4), 15-20.##Frier, M. (2000). "Women sport marketing business". 124, pp.: 42-48.##Gebert, H., Geib, M., Kolbe, L., & Brenner, W. (2003). Knowledge-enabled customer relationship management: integrating customer relationship management and knowledge management concepts [1]. Journal of knowledge management, 7(5), 107-123.##Hallowell, R. (1996). The relationships of customer satisfaction, customer loyalty, and profitability: an empirical study. International journal of service industry management, 7(4), 27-42.##Liu, C. H. (2010). Relationship between the perceived leadership practices of managers and customer satisfaction in sports centers in Taipei, Taiwan (Doctoral dissertation, UNIVERSITY OF THE INCARNATE WORD). Journal of International Marketing,12 (1), pp. 9-35.##Jamal, A., & Naser, K. (2002). Customer satisfaction and retail banking: an assessment of some of the key antecedents of customer satisfaction in retail banking. international journal of bank marketing, 20(4), 146-160.##Johnson, M. D., Gustafson, A., Andreassen, T. W., Lervik, L., & Cha, J. (2001). The evolution and future of national customer satisfaction index models. Journal of economic Psychology, 22(2), 217-245.##Juran, J. M. & Blanton, A. G. (1998). “ Juan’s Quality Handbook”, 5th ed. New York: McGraw-Hill.##Keillor, B. D., Hult, G. T. M., & Kandemir, D. (2004). A study of the service encounter in eight countries. Journal of International Marketing, 12(1), 9-35.##Ko, Y. J., & Pastore, D. L. (2005). A hierarchical model of service quality for the recreational sport industry. Sport Marketing Quarterly, 14(2), 84-97.##Law, A. K., Hui, Y. V., & Zhao, X. (2004). Modeling repurchase frequency and customer satisfaction for fast food outlets. International Journal of Quality & Reliability Management, 21(5), 545-563.##Lin, J. C. (2008). Service quality of the ocean sports clubs and its impact on customer satisfaction and customer loyalty. ProQuest.##Al-Mudimigh, A. S., Salem, F., Ullah, Z., & Al-Aboud, F. N. (2009, August). Implementation of Data Mining Engine on CRM-improve customer satisfaction. In Information and Communication Technologies, 2009. ICICT'09. International Conference on (pp. 193-197). IEEE.##Theodorakis, N. D., Alexandris, K., Tsigilis, N., & Karvounis, S. (2013). Predicting spectators’ behavioural intentions in professional football: the role of satisfaction and service quality. Sport Management Review, 16(1), 85-96.##Nunnally, J. C, & Bernstein, I. H. (1994). Psychometric Theory (3rd ed.). NY: McGraw-Hill, Inc.##Robinson, L. (2006).”Customer Expectations Of Sport Organization”, European Sport Management Quality,(6):67-64.##Rueangthanakiet, P. (2008). Member’s satisfaction of fitness service quality: A case study of California Wow Experience P/c.##Sharma, S., Mukherjee, S., Kumar, A., & Dillon, W. R. (2005). A simulation study to investigate the use of cutoff values for assessing model fit in covariance structure models. Journal of Business Research, 58(7), 935-943.##Terry, P. C., Lane. A. M., & Fogarty, G. (2003). Construct Validity of the Profile of Mood States-A for Use with Adults. Psychology of Sport and Exercise, 4, 125-39.##TURK, M. A. & Soilen, K. S. (2007). “Data mining and mobile CRM: An update”, A thesis submitted in partial fulfillment of the requirements for the degree of MBA (Master of Business Administration).##Wang, Y. S., Wang, Y. M., Lin, H. H., & Tang, T. I. (2003). Determinants of user acceptance of internet banking: an empirical study. International Journal of Service Industry Management, 14(5), 501-519.##Liu, Y. C. (2008). An analysis service quality, customer satisfaction and customer loyalty of commercial swim clubs in Taiwan. ProQuest.##