- اسمعیلی، محمد رضا (1388). تاریخ تربیت بدنی و ورزش. تهران: سمت.##اندام، رضا؛ مهدی زاده، رحیمه (1383). بررسی ارتباط بین پرداختن به فعالیتهای بدنی و وضعیت تحصیلی دانشآموزان دورههای راهنمایی و متوسطه شهر شاهرود. مجموعه مقالات چهارمین همایش علمی تربیت بدنی و تندرستی مدارس، تهران.##باقری، یوسف (1392). طراحی الگوی اثر مدیریت دانش و فرهنگ سازمانی بر عملکرد فدراسیونهای ورزشی کشور. رساله دکتری مدیریت ورزشی. دانشگاه بوعلی سینا همدان.##پارسامهر، مهربان؛ نیکنژاد، محمدرضا (1390). «نقش شبکههای اجتماعی در جذب دانشآموزان دختر به مشارکت در ورزش». پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی. دوره 7، شماره 14، صص 86-73.##توکلی، بهرام (1382، 22مرداد). نقدی بر برنامههای فدراسیون شنا، مصاحبه با روزنامه همشهری، شماره 3135، صص 7-6.##خسروجردی، سمیه (1390). بررسی موانع مشارکت ورزشی و نگرش دانشآموزان دختر نسبت به درس تربیتبدنی. پایان نامه مدیریت ورزشی کارشناسی ارشد. دانشگاه شمال.##رمضانی نژاد، رحیم (1388). «نیازسنجی درس تربیت بدنی در مدارس ابتدایی کشور». نشریه پژوهش در علوم ورزش. شماره 22، صص 38-27.##سپهریفر، نعیمه (1392). بررسی ارتباط بین مدیریت دانش و اثربخشی سازمانی ادارات کل ورزش و جوانان استان یزد. پایان نامه مدیریت ورزشی کارشناسی ارشد. دانشگاه پیام نور.##شعبانی بهار، غلامرضا؛ عرفانی، نصرالله؛ بختیار، زهرا (1386). «نظرسنجی و نیازسنجی از دانشآموزان در خصوص درس تربیت بدنی در مدارس متوسطه شهرستان ملایر». نشریه حرکت. شماره 33، صص 164-153.##صالحی، محمد؛ قلی زاده، رضا؛ صادقی، محمدرضا (1390). «امکانسنجی توسعه فنآوری نوین آموزشی با رویکرد فنآوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس ابتدایی ساری». فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی. دوره 1، شماره 4، صص 36-22.##ظاهریان، طاهره (1389). «تربیت بدنی و ورزش از منظر اسلام». آموزش تربیت. دوره 11، شماره 1، صص 10-4.##عنایتی، ترانه؛ ضامنی، فرشته؛ زنگانه، محمدجواد (1390). «شناسایی موانع کاربرد فنآوری اطلاعات در مدارس متوسطه شهرستان علی آباد کتول». فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی. دوره 1، شماره 4، صص 116-97.##فتحی، حسن؛ اجارگاه، کورش (1377). اصول برنامهریزی درسی. تهران: ایران زمین.##کارگر، غلامی؛ گودرزی، محمود؛ اسدی، حسن؛ هنری، حبیب (1383). «ارتباط بین ویژگیهای پیکر سنجی شناگران مرد زبده کشور و تعیین عوامل مؤثر بر بهرهوری از دیدگاه خبرگان و ارائه مدل بهرهوری». نشریه حرکت. شماره 28، صص 149-127.##کاشف، میر محمد (1387). آموزش شنا. تهران: موسسه کتاب همراه.##کوزه چیان، هاشم؛ احسانی، محمد؛ ایزدی، بهزاد (1387). «بررسی عملیات مدیریت خطر در استخرهای عمومی و خصوصی در شهر تهران». نشریه مدیریت ورزشی(حرکت). شماره 2، صص 165-149.##گائینی، عباسعلی؛ اراضی، حمید؛ لاری، علیاصغر؛ خالدی، ندا (1385). «ارتباط شاخصهای روانی استعدادیابی در رشته شنا با عملکرد سرعتی و استقامتی شناگران زبده کشور». پژوهشهای روانشناختی. دوره 9، شماره 2-1 (17پیاپی)، صص 55-45.##رضوی، سید محمد حسین؛ لقمانی، محسن؛ رزاقی، محمد ابراهیم؛ منوچهرینژاد، محسن (1393). «تحلیل عاملی موانع کاربرد فناوری اطلاعات در درس تربیت بدنی مدارس دوره ابتدایی». پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی. سال سوم، شماره 2(10 پیاپی)، صص 126-115.##ملک، محمد (1389). بررسی عوامل بازدارنده در اجرای بهینه طرح ملی آموزش شنا. همایش تربیت بدون کلام، مشهد.##
Aggazzotti, G.; Fantuzzi, G., Righi, E., & Predieri, G. (1998).” Blood and breath analyses as biological indicators of exposure to trihalomethanes in indoor swimming pools”. Science of the Total Environment, 217, PP.155-163.##Ahmadimoghadam, M.; Mosavi, GH.( 2007). “Environmental Heaslth Principle”.Thran Shahar-e-Ab:Ayandehsazan;.(In Persian).##Bernard, A., Carbonnelle, S., Michel, O., Higuet, S., de Burbure, C., Buchet, J-P., Hermans, C., Dumont, X., & Doyle, I. (2003). “Lung hyperpermeability and asthma prevalence in schoolchildren: unexpected associations with the attendance at indoor chlorinated swimming pools”. Occupational and Environmental Medicine, 60, PP.385-394.##FreemanWilliam,.H.(1988).“Physical education and sport ina changing.## Society”.”2ndedition.Fullan,.M.(1991).“Curriculum Implementation”.In:International Encyclopedia of Curriculum. Edited by A. Lewy. Perogamon.press.##Fullan,. M. (1999). Change Forces’. Ontario Institute for Studies in Education. Ontario.Canada.##Gentry,. C. (1994). “Instruction Development’’. Wado Worth Publishing Company. New York.##Green. Mick and Houlihan,. Barrie. (2005). elit sport Development:policy learning and political priorities.routedge press,London and new York##Karen,. Hollowell, eHow Contributor (2003) “Problems in Educational Administration swimining”.##Lieberman, L.J. & Houston-Wilson, C. (1999). Overcoming the barriers to including students with visual impairments and deaf-blindess in to physical education. Re:View, 31(3), 129-138.##Matsumoto, I., Araki, H., Tsuda, K., Odajima, H., Nishima, S., Higaki, Y., Tanaka, H., Tanaka, M., & Shindo, M. (1999). Effects of swimming training on aerobic.##Paul,. Singh. (2008). “Facili ties,Equipment and supplies:’’Bringing Multi-Disciplinary sport Facilities to the Rural Areas will Un leash a Massive pool of potential sports stars’’.M.A.##Saffari,. H. Mousavian,.Z.(2010). “the health control of swimming pool water”. Isfahan:Medical University of Isfahan’.(In Persian)##Salvato,. J. (2003). “Environmental engineering”. 5th edition. New Jersey. Joho wiley sons. Inc.##Shadzi,. S, Pourmoghaddas,. H, Chadeghani,. M, zare,.A. (2001). “Fungal contamination of four swmming pool in Isfahan”. Iranian journal of basic Medical Sciences.;4(1):PP.9-12.##Siret,. J. R.; Pankorbo A. E. (1991). “The Anthropometry of Young Elite Female Swimmers in Relation to their Competitive Results”. Medicen Sicence Sport Exercise. ;vol; No 4. Pp: 145-161.##Sotiriadou, Kalliopi; Shilbury’David.(2009). “Australian Elite Athlet Development:An Organizetional Perspective”. sport Management Review, 12, pp:137-148.##Butcher, J. (1982). “Student Satisfaction with Physical Education”, Canadian Association for Health, Physical Education and Recreation Journal, 48 (5), pp:11-14.##Carlson, T. (1995). “We Hate Gym: student alienation from physical education”. Journal of Teaching in Physical Education, 14: pp:467-471.##Silverman, S. and Subramaniam, P.R. (1999). “Student Attitude Towards Physical Education and Physical Activity: a review of measurement issues and outcomes”. Journal of Teaching Physical Education, 19,pp: 97-125##