- اسدی، حسن (1380)، «رابطه فرهنگ سازمانی با بهره وری مدیران سازمان تربیت بدنی جمهوری اسلامی ایران»، مجله علمی و پژوهشی حرکت، دانشگاه تهران، شماره 7.##بهلکه طاهر، حمیدی مهرزاد، گودرزی محمود (1387)، «بررسی عوامل مرتبط با رضایتمندی مشتریان استخرهای سرپوشیده خصوصی». نشریه حرکت، شماره 37، صص 58-49##جهانیان، سعید و ابراهیمی، بابک (1389)، مدیریت ارتباط با مشتری مزیتی رقابتی در زنجیره ارزش کسب و کار امروز، <http:// www. iie.ir/ index. php? option= comcontent& task= view&id= 79 & itemid=33>. ##حاجی زمانعلی علی (1383)، چهارچوبی برای پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در سازمانهای ایران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس##سید عامری، میر حسن (1378)، «رابطه فرهنگ سازمانی و شاخصهای آن با بهره وری مدیران ادارات تربیت بدنی استانهای آذربایجان شرقی و غربی»، نشریه حرکت، دانشگاه تهران، شماره 35، تهران.##طاهرپور حبیب الله و طیبی احمد (1389)، «رابطه مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) با عملکرد»، چشم انداز مدیریت بازرگانی، شماره 1، صص 122-109##عباسی، محمدرضا و ترکمنی، محمد (1389)، «مدل نظری اجرای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)»، نشریه بررسیهای بازرگانی، شماره 41، صص 34-19##علوی سیدمسلم، نجفی سیاهرودی مهدی،رحیم زاده مریم (1394)، «شناسایی و طبقه بندی نیازهای مشتریان از یک باشگاه ورزشی با استفاده از مدل کانو (مطالعه در باشگاه ورزشی نرجس شیراز)»، پژوهش های کاربردی در مدیریت ورزشی، سال چهارم، شماره 3 (15 پیاپی)، زمستان 1394، ص 65-53##علوی شاد عباس، صنایعی علی (1387)، نقش مدیریت روابط با مشتری (CRM) در کسب مزیت رقابتی بازارهای خدماتی، چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت.##نادریان جهرمی مسعود، امیرحسینی سید احسان، سلطان حسینی محمد (1386)، «بررسی عوامل مؤثر بر افزایش بهره وری سازمانهای ورزشی شهر اصفهان»، نشریة حرکت، شمارة ۳۴ , صص 68-59.##الهی شعبان (1384)، مدیریت ارتباط با مشتری، شرکت چاپ و نشر بازرگانی، چاپ اول##هیل، نیگل(1385)، اندازه گیری رضایت مشتری، ترجمه محمدرضا اسکندری و منیره اسکندری، تهران، انتشارات رسا، چاپ اول.##
Alfred Zhu Liu a, Hongju Liu b, Sean Xin Xu, (2013), “How do competitive environments moderate CRM value?”, Decision Support Systems 56 (2013) 462–473.##Becker U. Jan , Greve Goetz and Albers Sönke (2009), “The Impact of Technological and Organizational Implementation of CRM on Customer acquisition, Maintenance, and Retention”, International Journal, of Research in Marketing , (26), 207–215.##Cliff, A.(2001).One-to-One Web Marketing: Build a Relationship Marketing Strategy One Customer at a Time, publisher, John Wiley &Sons,P 109.##Coltman Tim (2007), “Why build a customer relationship management capability?” Journal of Strategic Information Systems 16 (2007) 301–320.##Galbreath, J.(2000). “Application of Knowledge Management Technology in Customer Relationship Management”. Knowledge and Process Management, Vol. 10, No. 1, pp.3-17.##Hoots,Mike.(2005), “Customer relationship management for facility managers”. Journal of Journal of Facilities Management; Volume: 3 Issue: 4.##Lindgreen, A. and Finn, W. (2005), “Value in business markets: What do we know? Where are we going?”. Industrial Marketing Management 34, 732– 748.##Ngai ,E.W.T, Xiu Li, Chau.D.C.K (2009), Application of data mining techniques in customer relationship management: A literature review and classification, Expert Systems with Applications 36, 2592–2602.##Payne, A &Frow, P.(2005), “A Strategic Framework for Customer Relationship Management, Journal of Marketing”, Vol. 69, 167–176.##RohT.H., Ahn C.K., Han I., (2005); “The priority factor model for customer relationship management success”, Expert Systems with Applications, 28, pp. 641- 654.##Shwu-Ing Wu, Chien-LungLu, (2012), “The relationship between CRM, RM, and business performance: A study of the hotel industry in Taiwan”, International Journal of Hospitality Management 31 (2012) 276–285.##Shwu-Ing Wu∗, Pei-Chi Li, (2011), “The relationships between CRM, RQ, and CLV based on different hotel preferences”, International Journal of Hospitality Management 30 (2011) 262–271.##Sin, Leo Y. M., Alan C. B. “Tse and Frederick H. K. Yim (2005), "CRM: Conceptualization and Scale Development”, European Journal of Marketing, 39, 1264-1290.##Stone, M. and Foss, B. (2001), CRM in financial Services: “A Practical Guide to Making Customer Relationship Management to Work”, London, Kogan Page 3-20. ##Yonggui، W.، Hing، Po.Lo.، Renyong، C.، and yongheng، Y. 2004، “An integrated fram ework for customer value and customer-relationship-management performance”، Managing Service Quality، Vol.14 No2/3##