اصفهانی، نوشین (1388). تحلیل عوامل مؤثر بر توسعه صنعت جهانگردی ورزشی داخلی و خارجی و ارائه مدل برنامهریزی استراتژیک در کشور. رساله دکتری. دانشگاه تهران.##حمیدی، مهرزاد؛ رضوی، محمدحسین؛ امیرنژاد، سعید؛ شفیع زاده، شهرام؛ فضلی درزی، اعظم (1389). «تبیین استراتژیهای گردشگری ورزشی کشور(ایران)». پژوهش نامه مدیریت ورزشی و علوم حرکتی. سال 6، شماره 12. صص 68-51.##شجاعی، وحید؛ تجاری، فرشاد؛ سلیمانی تپهسری، بهاره؛ دوستی، مرتضی (1390). «برنامه ریزی راهبردی توریسم ورزشی استان مازندران». فضای جغرافیایی. سال 12، شماره 39، صص 194-173.##علی آبادی، سمیرا؛ حسامی، شیما (1393). «امکان سنجی پیوند عملکردی اکوتوریسم و توریسم ورزشی در ایران (مطالعه موردی: استان کردستان)». فصلنامه پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی. سال 3، شماره 3، صص 50-43.##مهدی زاده، عباس؛ طالبپور، مهدی؛ فتحی، مهرداد (1392). «بررسی وضعیت گردشگری ورزشی در شهر مشهد بر اساس تحلیل »SWOT. پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی، سال 2، شماره 4، صص 36-23. ##محمودی یکتا، مهدی؛ ذبیحی، اسماعیل؛ جورابلو، مسعود (1391). «تأثیر مؤلفههای گردشگری بر گرایش گردشگران ورزشی به ایران». نگرشهای نو در جغرافیای انسانی. سال4، شماره 2، صص 149-139.##
Chalip, L., & Green B.C (2001), “Leveraging large sports events for tourism: Lessons learned from the Sydney Olympics”. Supplemental proceedings of the travel and tourism. research association 32nd annual conference, Fort Myers, FL, June 10–13.##Cho, Kwang-Min (2004), “Developing Taekwondo as a tourist commodity”. International Journal of Applied sports sciences, No13, 53-62..##Emery.P (2010), “past, present, future major sport event management practice: the practitioner perspective. Sport management review” Sport Management Reviewvol.13.pp. 158-170.##Gratton, C; Henry I (2001). Sport in the city: The role of sport in economic and social regeneration.Routledge, Florence, KY, U..##Gibson, H (Ed) (2006). Sport tourism: Concepts and theories. Oxon: Routledge.##Hinch, T. & J. Higham (2005). “Sport, tourism and authenticity”, European Sport Management Quarterly, 3, pp. 243–256.##Icoz,O; Gunlu, E & Oter,Z(2010).Sport tourism destinations as brand and factors affecting destination choices of soccer teams. 5th International congress on business,economic and Management, pp 1-12.##Kennelly, M & Toohey K (2014), Strategic alliances in sport tourism: National sport organisations and sport tour operators, Sport Management Review, pp1-12.##Kim, W., Jun, H., Walker M., Drane D (2015) Evaluating the perceived social impacts of hosting large-scale sport tourism events: Scale development and validation, Tourism Management 48, pp12-32.##Kozak, M (2005). “Comparative analysis of tourist motivations by nationality and destinations”. Tourism Management, 23, pp. 221–232..##Laimer, P., & Weiss, J (2009). Portfolio Analysis (PFA) as a strategic tool for tourism policy: an integrated analysis of overnight data. Tourism Review, 64(1), 17-31.##Taleghani GH.R & Ghafari A (2014), Providing a management model for the development of sports Tourism, The 3rd International Geography Symposium-GEOMED 2013: 289-298.##Tu, Y. H (2011). Destination Marketing on the Internet: The Effectiveness of Advanced DESCENT.Ling Tung University.##Van der Zee, E (2011), Image improvement as a tangible legacy of Hallmark events; the case of the 2010 World Cup in South Africa, Research Master Human Geography and planning Faculty of Geosciences, pp1-23.##Yate, B (2006). “Sport Tourism Planning Template”, Canadian Sport Tourism Alliance and the Ontario Ministry of Tourism and Recreation, pp4-39.##