منابع
- آقایی، میلاد؛ آقایی، اصغر؛ آقایی، رضا (1390). «بررسی تأثیرات میان راهبرد، فرهنگ، ساختار، اثربخشی سازمانی و مدیریت دانش». مطالعات مدیریت بهبود و تحول. سال21، شماره 65، صص 125-105.
- آقاداوود، رسول (1385). سرپرستی اثربخش در سازمانهای صنعتی خدماتی و اداری. چاپ دوم، اصفهان: انتشارات غزل.
- آهنچیان، محمدرضا؛ منیدری، رمضانعلی (1383). «رابطه مهارتهای ارتباطی مدیران با سلامت سازمانی». پژوهشنامه علوم انسانی و اجتماعی. شماره12، صص60-41.
- ایرانفر، شیرین؛ عزیزی، فریدون؛ ولایی، ناصر (1379). «وضعیت مهارتهای ارتباطی استادان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و نقش آن در ارزشیابی دانشجویان از آنان». مجله بهبود. شماره 2، صص 8-1.
- باقیانیمقدم، محمدحسین؛ ممیزی، مهدیه (1391). «مهارتهای ارتباطی مدیران گروههای آموزشی دانشگاه علوم پژشکی شهید صدوقی یزد». مجله آموزش در علوم پزشکی. شماره 6، صص 457-448.
- براتی، مجید؛ معینی، بابک؛ سماواتی، الهام (1391). «ارزیابی سطح مهارتهای ارتباطی دانشجویان علوم پزشکی، مهارتهای کلامی، شنود، بازخورد». دو ماهنامه دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه. سال دهم، شماره2، صص 154-145.
- پورکیانی، مسعود؛ غلامی، مهدی (1392). «بررسی رابطه بین رفتارهای مثبت کارکنان با اثربخشی سازمانی در دستگاههای اجرائی شهرستان بیرجند». ماهنامه کار و جامعه. شماره 157، صص 71-59.
- تقیپور، آذین؛ دژبان، ریحانه (1390). «بررسی رابطه بین مهارتهای ارتباطی و سبکهای حل تعارض مدیران با توانمندی کارکنان». مجله پژوهشهای روانشناسی اجتماعی. دوره1، شماره2، صص 43-17.
- حدادنیا، سیروس؛ شهیدی، نیما (1389). «بررسی دیدگاه اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در مورد تأثیر آموزشهای ضمن خدمت آنان بر کیفیت آموزشی دانشگاهها». فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحدگرمسار. سال 4، شماره4، صص 54-33.
- حمیدی، مهرزاد (1382). بررسی رابطه بین ساختار سازمانی، اثربخشی و تعهد سازمانی در حوزههای ستادی سازمانهای ورزشی کشور. رسالهی دکتری، دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران.
- روشندل اربطانی، طاهر (1381). بررسی و ارزیابی رابطه بین مدیریت مشارکتی و اثربخشی کارکنان در حوزه ستادی وزارت تعاون. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
- سلیمانینژاد، علی؛ آدینهزاده، صدیقه (1390). «معرفی اثربخشی سازمانی و الگوهای آن». مدیریت و کارآفرینی. شماره 91، صص 61-59.
- سیدعامری، میرحسن؛ محرمزاده، مهرداد؛ محمدقلیزاد، لیدا (1388). «وضعیت شاخصهای توانمندسازی و ارتباط آن با عوامل فردی در بین مربیان اداره کل تربیت بدنی شهر ارومیه». مدیریت ورزشی. شماره 2، صص 34-21.
- عظیمی، حسین؛ انصاری، محمد اسماعیل؛ پیرایش، رضا؛ عبدی زرین، سهراب (1390). «طراحی پرسشنامه سنجش نگرش شغلی و سازمانی کارکنان دولت؛ مطالعه موردی80 سازمان دولتی در مرکز استان زنجان». اندیشه مدیریت راهبردی. سال 5، شماره 1 (پیاپی 9)، صص 200-169.
- عیدی، حسین؛ رمضانی نژاد، رحیم؛ یوسفی، بهرام؛ سجادی، سید نصرالله؛ ملک اخلاق، اسماعیل (1390). «طراحی مدل اثربخشی سازمانی فدراسیو نهای ورزشی جمهوری اسلامی ایران بر اساس رویکرد ارزشهای رقابتی». پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتارحرکتی. سال 7، شماره 14، صص 30-15.
- صانعی، مهدی (1386). «مدلی جامع برای سنجش و بهبود میزان اثربخشی در بخش دولتی». دو ماهنامه مدیریت. سال 18، شماره 123-124، صص 47-39.
- طاهریزاده، زینب؛ سلیمی، قربانعلی؛ صالحی زاده، سعید (1390). «رابطه مهارتهای ارتباطی اساتید دانشگاه با مهارت تدریس آنان از دیدگاه دانشجویان». فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحدگرمسار. سال 5، شماره2، صص 116-95.
-
کاشف، میرمحمد (1385). مقایسه سلامت عمومی، روابط اجتماعی و فعالیتهای آموزشی- پژوهشی هیأت علمی فعال و غیر فعال دانشگاههای کشور. رساله دکتری، دانشگاه تربیت معلم تهران.
- کشتکاران، علی؛ حیدری، علیرضا؛ باستانی، پیوند (1390). «مطالعه مهارتهای ارتباطی مدیران از دیدگاه کارکنان در حوزه ستادی». مجله دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران (پیاورد سلامت). دوره5، شماره4، صص48-41.
- گودرزی، محمود؛ نظری، رسول؛ احسانی، محمد (1391). «ارائه مدل معادلات ساختاری اثر مهارتهایارتباطی بر مهارتهای مدیریتی مدیران ورزشی». پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی. دوره1، شماره1، صص20-11.
- محب زادگان، یوسف (1381). بررسی رابطه بین سلسله مراتب نیازهای مازلو و رضایت شغلی کارکنان وزارت علوم و تحقیقات و فناوری. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی.
- محمدی، مهشید؛ قاسمی، حمید؛ کشکر، سارا (1392). «رابطه بین مهارتهای گوش دادن با ویژگیهای شخصیتی برنامهسازان و مجریان ورزشی سازمان صدا و سیما». مدیریت ارتباطات در رسانههای ورزشی. سال 1، شماره 3، صص 13-7.
- مددی، یگانه؛ مانیان، امیر؛ اصغرزاده، عزت اله (1388). «بررسی نقش فناوری اطلاعات در اثر بخشی سازمانهای دانش محور (مطالعه موردی: پردیس کشاورزی ومنابع طبیعی دانشگاه تهران)». مجله تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی. شماره 4، صص 423-413.
- نظری، رسول؛ احسانی، محمد؛ گنجوی، فریده؛ قاسمی، حمید (1391). «اثرات مهارتهای ارتباطی و ارتباطات بین فردی بر اثربخشی سازمانی مدیران ورزشی ایران و ارائه الگو». مطالعات مدیریت ورزشی. شماره16، صص 174-157.
- همتیعفیف، علی (1391). تبیین مدل مهارتهای ارتباطی معلمان تربیت بدنی استان تهران با تأکید بر افزایش تعهد سازمانی و رضایت شغلی. رساله دکتری، دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس.
REFERENCES
- Alipour F.H. (2011). “The relationship between organizational climate and communication skills of managers of the Iranian physical education organization”. Procedia - Social and Behavioral Sciences 30, 421 – 428.
- Ahmad Salamah , A. (2011). Communication Satisfaction and its relationship to organizational commitment Among Secondary teachers in KUwait. Indiana State university.
- Barton, G.R., Stacey, P.C. & Fortnum, H.M. (2006). “Hearingimpaired children in the UK I: Auditory performance,communication skills, educational achievements, quality of life, and cochlear implantation”. Ear and Hearing, 27, PP: 161-186.
- Dubrin, A.J. (2010). Leadership: Research fiudings , Practice and Skills (6 thed). Boston, MA: Monghton Mifflin Company.
- Johnsrud, K & Rosser, J.V. (2002). “Faculty members morale and their intention to leave”. Journal of higher education, Vol 73, No. 4, PP: 518-542.
- Khameneh, k. (2014). “Relationship between Effective Communication Skills on the Job Satisfaction of Employees in a Factory Manager Government”. MAGNT Research Report. Vol.2 (5):PP.50-60.
- Nazari R, Ehsani M, Ashraf Gangoei F & Ghasemi H. (2012). “Structural equation
modeling of relationship and interpersonal communication on organizational effectiveness between sport managers”. African Journal of Business Management, Vol 6(27), PP: 8136-8145.
- Susan, J.L. (2003). “Job satisfaction among Russian workers”. International Journal of Manower, Vol 24, No 6, PP: 626- 652.
- Thibodeaux, M.S. and Favilla, E. (1996). “Organizational effectiveness and commitment through strategic management”. Industrial Management & Data Systems. Vol. 96, p: 21.
- Ulukan, M & Dalkilic, M. (2012). “Primary school students’ level of participation in sport in terms of different variables and the relationship between the level of participation and communication skills”. Procedia - Social and Behavioral Sciences, Vol 46, PP: 1786–1789.
- Yilmaz, M. Kumcagiz, H. Balci-Celik, S & Eren, Z. (2011). “Investigating Communication Skill of University Students with respect to Early Maladaptive Schemas”. procrdia- Social and Behavioral Sciences, Vol 30, PP: 968-972.
- Yucel, I & Bektas, C. (2012). Social and Behavioral Sciences. Vol. 46, pp. 1598 – 1608.
- Zanaton, H.I et al. (2012). “Communication skills among university students”. Procedia - Social and Behavioral Sciences, Vol 59, PP: 71–76.
- Zheng, W, Yang, B & McLean, G.N. (2010). “Linking organizational culture, structure, strategy, and organizational effectiveness: Mediating role of knowledge management”. Journal of Business Research, Vol 63, p764.