- افسر کشمیری، بیژن (1381). «نگاهی به خشونت فوتبال»، نامه علوم اجتماعی، شماره 19، ص ص 35-27.
- جهانفر، محمد (1381).«خشونت در فوتبال قابل پیشگیری است»، نامه علوم اجتماعی، شماره19، دانشگاه تهران، تهران.
- حسن زاده، مهرداد(1384). بازاریابی ورزش، چاپ اول، انتشارات پرسمان.
- دادخواه، محمدرضا(1388). مشتری مداری، انتشارات شهر آشوب، چاپ اول، تهران.
- دائمی، عباس(1380). بررسی اضطراب مربیان با اضطراب عملکرد بازیکنان فوتبال دسته اول باشگاههای شهرستان گناباد، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی.
- دوراندیش، عبدالمجید (1390). رابطه کیفیت خدمات رضایت مندی و تمایل حضور مشتریان باشگاههای پرورش اندام استان فارس، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی،دانشگاه تربیت معلم.
- ژانورن، پاتریس(1367). وندالیسم بیماری خرابکاری، ترجمه: فرخ ماهان، مجله دانشمند، تهران.
- کاشف، میرمحمد (1388). مدیریت اماکن و فضاهای ورزشی، تهران انتشارات بامداد کتاب.
- کامکاری، کامبیز؛ کیومرثی، فیروز؛ شکرزاده، شهره (1386). اندازه گیری و سنجش، چاپ اول، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی اسلامشهر.
- محسنی تبریزی، علیرضا(1383). وندالیسم، تهران، انتشارات دانشگاه تهران.
- وثوقی، منصور؛ خسروی نژاد، سید محسن(1388). «بررسی عوامل فرهنگی- اجتماعی رفتار هیجانی تماشاگران فوتبال»، پژوهشنامه علوم اجتماعی، سال سوم، شماره اول.
- هرمزی نژاد، معصومه(1380). رابطه ساده و چندگانهی متغییرهای عزت نفس اضطراب اجتماعی و کمال گرایی با ابراز وجود دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید چمران اهواز.
- فلاحی، احمد؛ احسانی محمد؛ کوزه چیان هاشم؛ خبیری محمد(1395). «نقش بازاریابی کمین رفتارمنفی و سازگاری در تمایل به خرید ازحامی رسمی لیگ برتر فوتبال ایران»، پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی، سال پنجم، شماره 2(18پیاپی)، پاییز1395، صفحه 11-21.
- Averill, J. R. (1983). “Studies on anger and aggression: Implications for theories of emotion”. American psychologist, 38(11), 1145.
- Bae, S. W. (2003). Attitudes, interests and sport spectator profiling: variables affecting game attendance in a NHL franchise (Doctoral dissertation, University of British Columbia).
- Bill, H. (2001). “Measuring the effects of sponsorships”. Journal of advertising research, 41(1), 59-65.
- Duhachek, A. (2005). Coping: “A multidimensional, hierarchical framework of responses to stressful consumption episodes”. Journal of Consumer Research, 32(1), 41-53.
- Lazarus, R. S. (1991). “Progress on a cognitive-motivational-relational theory of emotion”. American psychologist, 46(8), 819.
- Lim, S. J. (2006). “The influence of service quality on customer satisfaction, attitudinal loyalty, and behavioral future intentions for participation of fitness centers in South Korea: A structural equation modeling approach”. Dissertation Abstracts International, 68 (01).
- Theodorakis, N. D., Alexandris, K., Tsigilis, N., & Karvounis, S. (2013). “Predicting spectators’ behavioural intentions in professional football: The role of satisfaction and service quality”. Sport Management Review, 16(1), 85-96.
- Patton, R., & Burlington, V. (2004). “Factors affecting spectator attendance at means NCCA division one soccer games”. International Sport Journal. Vol7 (2). PP, 23-33.