- آقازاده، هاشم؛ قلیپور، رحمتا... و بخشیزاده، الهه (1392)، «بررسی تأثیر شخصیت برند بر قصد خرید مجدد از طریق ارزش ادراکشده و وفاداری برند (مورد مطالعه: بیمهگذاران عمر شرکت بیمه سامان)»، مجله تحقیقات بازاریابی نوین، دوره سوم، شماره 4، ص 1-22.
- ابراهیمی، ابوالقاسم؛ خلیفه، مجتبی و سمیعزاده، مهدی (1391)، «بررسی تأثیر فرآیندهای روانشناختی هویت برند و شخصیت برند بر وفاداری برند»، مجله چشمانداز مدیریت بازرگانی، دوره یازدهم، شماره 12، ص 189-208.
- خدادادحسینی، حمید؛ رضوانی، مهران (1391). مدیریت جامع برند، انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی. تهران، چاپ اول، ص 187.
- شفایی، لیلا (1392)، مدلسازی و تبیین ابعاد شخصیت برند در تیمهای منتخب لیگ برتر فوتبال کشور، پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا (س)، ص 112.
- صمدی، منصور؛ حاجیپور، بهمن و دهقان، میثم (1388)، «بررسی تأثیر ابعاد برند بر قصد خرید مجدد مشتریان از فروشگاههای زنجیرهای رفاه در شهر تهران»، اندیشه مدیریت، سال سوم، شماره 2، ص 149- 165.
- کلر، کوین لین (1389)، مدیریت استراتژیک برند، ترجمه بطحایی، انتشارات سیته، ص 249.
- فراهانی، ابوالفضل؛ قاسمی، حمید؛ هنری، حبیب؛ خدادادی، محمدرسول (1393)، «مدلسازی ارزش ویژۀ برند مبتنی بر هوادار (FBBE) باشگاههای فوتبال ایران»، پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی، 3 (11): 41-54.
- مجله چشمانداز فوتبال، (1390)، نشریه رسمی سازمان لیگ فوتبال، تهران، شماره هفدهم، ص 187.
- واعظموسوی، سیدمحمدکاظم و مسیبی، فتحا... (1386)، روانشناسی ورزش، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)، تهران، چاپ اول، ص 297.
- Aaker, D.A. (1991). “Managing brand equity: Capitalizing on the value of a brand name”, journal of business research, 29 (3): 247-248.
- Aaker, J. L. (1997). “Dimensions of brand personality”, Journal of marketing research, 34: 347-356.
- Ambler, T. (2003). Marketing and the bottom line: Creating the measures of success. Financial times/prentice hall. pp. 37-396.
- Braunstein, L., Ross, S. (2010). “Brand personality in sport: dimension analysis and general scale development”. Sport marketing quarterly, 19 (1): 8-16.
- Capron, L & Hulland, J. (1999). “Redeployment of brands, sales forces, and general marketing management expertise following horizontal acquisitions: a resource-based view”, Journal of marketing 63:2, 41-54.
- Christodoulides, G., De Chernatony, L., Furrer, O. & Abimbola, T. (2010). “Conceptualising and measuring the equity of online brands”. Journal of marketing management, 22(7/8), 799–825.
- Falkenberg, A. W. (1996). “Marketing and the wealth of firms”. Journal of macromarketing, 16(4), 4-24.
- Freling, T. H. & Forbes, L.p. (2005). “An empirical analysis of the brand personality effect”. Journal of Product and brand management, 14(7), 404-413.
- Gladden, J. M., Irwin, R.L., & Sutton, W.A. (2001). “Managing North American major professional sport teams in the new millennium: A focus on building brand equity”. Journal of sport management, 15(4), 297-317.
- Gladen J. M., Milne G.R. & Sutton W.A. (1998). “A conceptual framework for assessing brand equity in division I college athletics”. Journal of sport management, 12:1-19.
- Kim Ch, Han D, Park S.P, (2001). “The effect of brand personality and bran identification on brand loyalty: Applying the theory of social identification”, Japanese psychological research invited, 43(4):195-206.
- Myers, A. (2003). “Managing brand equity: a look at the impact of attributes”, Journal of product & brand management, 12 (1): 39-51.
- Rajagopal, (2008). “Measuring brand performance through metrics application”. Measuring business excellence, 12(1), 29-38.
- Valette, P., Guizani, H. & Merunka.D. (2011). “The impact of brand equity”. Journal of business research, 64 (1):24-28.
- Virani, A. (2013). “Consumer personality trait, brand persona and brand loyalty: a pragmatic study of Colgate toothpaste buyer”. International journal of humanities and management sciences (IJHMS), 155-158.