- حسنزاده، مهرداد (1384). بازاریابی ورزشی، تهران، انتشارات پرسمان، چاپ اول.
- رمضانی، رضا (1387). «پژوهش اقتصاد در سرمایهگذاری ورزش، مورد کاوی فوتبال»، گزارش پژوهشی، سازمان تربیت بدنی جمهوری اسلامی ایران.
- رنجبریان، بهرام؛ غلامی کرین، محمود (1385). «بررسی عوامل مؤثر بر ترجیح مشتریان در انتخاب یک بانک ملی، مطالعه موردی شهر اصفهان»، دو ماهنامه علمی پژوهشی، دانشگاه شاهد، 13(20)، 49-60.
- روستا، احمد؛ ونوس، داور؛ ابراهیمی، عبدالمجید (1387). مدیریت بازاریابی. تهران، چاپ چهارم، انتشارات سمت.
- ساعتچیان، وحید (1390). شناسایی موانع بازاریابی جذب و توسعه هواداران باشگاههای لیگ حرفهای فوتبال ایران. پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه خوارزمی تهران.
- کاتلر، فیلیپ (1382). استراتژیهای بازاریابی. ترجمه علی عیاری، نشر فردا، تهران.
- معماری، ژاله؛ اصغری جعفرآبادی، محمد؛ مسکین، عالیه (1393). «بخش بندی بازار خدمات مجموعههایی ورزشی بخشی خصوصی مبتنی بر کیفیت ادراک شده مشتریان». نشریه پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی، 2(4)، 129-144.
- معماری، ژاله (1386). مدلسازی و تحلیل آمیخته بازاریابی صنعت ورزش کشور با رویکرد تصمیم محور، رساله دکتری، مدیریت ورزشی دانشگاه تهران.
- هاپسون، باریه و همکاران (1381). مدیریت خدمت (فرهنگ مشتری مداری). ترجمه مهدی ایران نژاد پاریزی. کتابخانه ملی ایران.
- Afthinos, yanni., Nicholas, D., theodorakis, pantelis N. (2005). “Customers expectations of service in Greek fitness centers”, managing service quality, 15 (3), 245- 258.
- Burns, N., Grove. S. K. (1999).“Understanding Nursing Research”, 2 nd Ed. Philadelphia. W. B. Saunders Company.
- Chuan-Jao, Lin. (2008). “Service Quality of the Ocean Sports Clubs and Its Impact on Customer Satisfaction and Customer Loyalty”. An applied dissertation project submitted to the faculty of the United States Sports Academy in partial fulfillment of the requirementsfor the degree of Doctor of Sport Management. UNITED STATES SPORTS ACADEMY.
- Greenwell,T.C. (2002). “Customer satisfaction and spectator sports facilities: the role of expectancy disconfirmation”. Paper presented at the 17th Annual conference of the North American society for sport management, Canmore, Canada.
- Haoliu, C. (2010). “Relationship between the Perceived Leadership Practices of Managers and Customer Satisfaction in the Sports Centers of Taipei, Taiwan”. PhD dissertation, University of the Incarnate Word.
- Hak Lee, J., et al. (2011). “The influence of service quality on satisfaction and intention: A gender segmentation strategy”. Sport Management Review. vol. 14, issue 1, 54-63
- Khanhv.la., kandampully. (2004). “Market oriented learning and customer value enhancement through service recovery management”, journal of managing service quality, 14(5), 390-401.
- Lin, H. (2010). “The study of exercise participation motivation, and the Relationship among service quality, customer satisfaction and customer loyalty at selected fitness health club in taipei city, Taiwan”. Dissertation the united state sports academy.
- Pedragsa, V., Correia, A. 92009). “Expectations, satisfaction and loyalty in health and fitness clubs”, international journal of sport management and marketing, 5(4), 450-464.
- Sei-jun, lim. (2006). “The influence of service quality on customer satisfaction attitude in all loyalty and behavioral future intentions for participation of fitness centers in South Korea: a structural equation modeling approach”, unpublished dissertation, Daphne Alabama University.
- Van Heerden, C. H. (2001). “Factors Affecting decision making in South African”, University of Pretoria.