دانشگاه پیام نور به عنوان یکی از زیر مجموعه های نظام آموزش عالی و بزرگترین مرکز آموزش از راه دور ایران با بیش از یک میلیون دانشجو، به دنبال کسب رضایت ذی نفعان و دستیابی به بالاترین درجه کیفیت در ارائه خدمات آموزشی و تخصصی است. این مقاله با هدف ارائه الگوی تضمین کیفیت آموزش تربیت بدنی، به ارزیابی عملکرد و شناسایی مولفه های موثر در بهبود و تضمین کیفیت این رشته در دانشگاه پیام نور پرداخته است. محقق، با روش میدانی، ضمن بررسی دیدگاه نمونه آماری منتخب به روش کرج سی و مورگان ( 500دانشجو– 150دانش آموخته و66 عضو علمی) ، پس از بررسی وضعیت 8 عامل اثرگذار بر کیفیت توسط 32 ملاک و181 نشانگر و استخراج نتیجه نسبتا مطلوب، جهت کاهش فاصله شرایط کیفی فعلی از وضعیت مطلوب متصور شده توسط گروه، به دنبال شناسایی نقاط ضعف و مواردی است که نیاز به اصلاح و بهبود دارد ودر مرحله دوم ، با روش دلفی و اجماع نظر صاحبنظران و استمزاج دیدگاه متخصصان این رشته، 8 مولفه تاثیر گذار بر تضمین کیفیت آموزش از راه دور را از خلال مطالعات و تجارب جهانی ونظام های تضمین کیفیت موجود شناسایی و با جمع بندی نتایج این دو نظر سنجی، به طراحی الگوی مفهومی – کاربردی تضمین کیفیت آموزش تربیت بدنی متناسب با نظام آموزش از راه دور دانشگاه پیام نور پرداخته است.
حسینی, معصومه, فراهانی, ابوالفضل, & قره, محمدعلی. (1392). طراحی الگوی تضمین کیفیت آموزش تربیت بدنی در نظام آموزش از راه دور. فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی, 2(2), 119-135.
MLA
معصومه حسینی; ابوالفضل فراهانی; محمدعلی قره. "طراحی الگوی تضمین کیفیت آموزش تربیت بدنی در نظام آموزش از راه دور". فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی, 2, 2, 1392, 119-135.
HARVARD
حسینی, معصومه, فراهانی, ابوالفضل, قره, محمدعلی. (1392). 'طراحی الگوی تضمین کیفیت آموزش تربیت بدنی در نظام آموزش از راه دور', فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی, 2(2), pp. 119-135.
VANCOUVER
حسینی, معصومه, فراهانی, ابوالفضل, قره, محمدعلی. طراحی الگوی تضمین کیفیت آموزش تربیت بدنی در نظام آموزش از راه دور. فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی, 1392; 2(2): 119-135.