چکیده هدف از تحقیق حاضر توسعه نوآورانه گردشگری پایدار و کارآفرینی از طریق رویدادهای ورزشی میباشد. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است و به شکل میدانی انجام شده است. جامعه آماری کلیه ساکنان استان مازندران بودندو از روش نمونه گیری تصادفی هدفمند و با توجه به جدول مورگان و جامعه بزرگ، نمونه نهایی 384 نفر انتخاب شد. برای حصول اطمینان از برگشت پاسخنامهها 410 پرسشنامه توزیع گردید و 397 پرسشنامه برگشت داده شد که نرخ بازگشت 97 درصد بود. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه معتبر بود و روایی صوری و محتوایی آنها توسط 5 تن از متخصصین مدیریت ورزشی به تأیید رسید. همه مقیاسها سطوح بالایی از قابلیت اطمینان (آلفای کرونباخ بالای 70/0) را داشتند. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون کولموگروف اسمیرنوف، همبستگی پیرسون و رگرسیون به کمک نرم افزار SPSS استفاده گردید. یافتههای تحقیق نشان داد که پذیرش توسعه گردشگری پایدار از طریق ورزش را میتوان با متغیرهای متعددی مانند تاثیر اقتصادی (434/0=b)، نگرش ساکنان نسبت به رویدادهای ورزشی (287/0=b) و تمایل شهروندان به کارآفرینی (113/0=b) پیشبینی کرد. بنابراین رویدادهای ورزشی بسیاری از جنبههای یک مقصد گردشگری را تحتتاثیر قرار میدهد. همچنین تمایل شهروندان به کارآفرینی با رویدادهای ورزشی مرتبط است.
صلاحی کجور, عظیم, & کیا لاشکی, هدایت. (1402). توسعه نوآورانه گردشگری پایدار و کارآفرینی از طریق رویدادهای ورزشی. فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی, 12(1), 25-37. doi: 10.30473/arsm.2023.9938
MLA
عظیم صلاحی کجور; هدایت کیا لاشکی. "توسعه نوآورانه گردشگری پایدار و کارآفرینی از طریق رویدادهای ورزشی". فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی, 12, 1, 1402, 25-37. doi: 10.30473/arsm.2023.9938
HARVARD
صلاحی کجور, عظیم, کیا لاشکی, هدایت. (1402). 'توسعه نوآورانه گردشگری پایدار و کارآفرینی از طریق رویدادهای ورزشی', فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی, 12(1), pp. 25-37. doi: 10.30473/arsm.2023.9938
VANCOUVER
صلاحی کجور, عظیم, کیا لاشکی, هدایت. توسعه نوآورانه گردشگری پایدار و کارآفرینی از طریق رویدادهای ورزشی. فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی, 1402; 12(1): 25-37. doi: 10.30473/arsm.2023.9938