سلمان فارسی؛ حمیدرضا سایبانی؛ مهدی سوادی
چکیده
این مطالعه بهمنظور تدوین مدل پیاده سازی بازاریابی الکترونیکی در حوزهی کسب و کار ورزشی انجام شد. برای تدوین مدل، یک پرسشنامهی محقق ساخت تهیه شد .روایی پرسشنامه توسط آزمون تحلیل عاملی تأییدی و اکتشافی بررسی شد و مقدار کومو در آزمون بارتلت برابر با 912/0 بود و پایایی آن از آزمون آلفای کرونباخ تأیید شد. پرسشنامه تحقیق در اختیار 252 نفر ...
بیشتر
این مطالعه بهمنظور تدوین مدل پیاده سازی بازاریابی الکترونیکی در حوزهی کسب و کار ورزشی انجام شد. برای تدوین مدل، یک پرسشنامهی محقق ساخت تهیه شد .روایی پرسشنامه توسط آزمون تحلیل عاملی تأییدی و اکتشافی بررسی شد و مقدار کومو در آزمون بارتلت برابر با 912/0 بود و پایایی آن از آزمون آلفای کرونباخ تأیید شد. پرسشنامه تحقیق در اختیار 252 نفر از اساتید تربیت بدنی در سراسر کشور قرار گرفت و برگشت داده شد . دادهها توسط نرم افزار SPSS و AMOS تجزیهو تحلیل شدند. نتایج تحلیل عاملها نشان داد که مدل از برازش مناسبی برخودار است و همچنین نشان داد که سؤالات به 6 مؤلفه تعلق دارند. نتایج برای پایایی 6 مؤلفه بزرگتر از 70/0 بود که نشان میدهد، مدل از پایایی مناسبی برخودار میباشد. نتایج برای مدل معادلات ساختاری نشان داد که ضرایب مسیر برای شبکههای اجتماعی، طراحی محصول، خدمات الکترونیک، ارتباطات بازاریابی، زنجیره ارزش و تسهیم دانش بهترتیب 79/0، 76/0، 57/0، 72/0، 71/0 و 73/0 بود. بر اساس نتایج بهدست شبکههای اجتماعی بیشترین سهم را در مدل بازاریابی کسب و کار حوزه ورزشی و خدمات الکترونیک کمترین سهم را در این مدل بازاریابی دارد. در مجموع این نتایج نشان میدهد که در مدل بازاریابی کسب و کار حوزه ورزشی، باید توجه ویژهای به شبکههای اجتماعی شود