بازاریابی ورزشی
آرش زمانی دهکردی؛ مهدی کهندل؛ پریوش نوربخش
چکیده
این تحقیق با هدف بررسی رابطه علی شهرت سازمانی بر وفاداری الکترونیکی با نقش میانجی رضایت و مدیریت تجربه مشتری از خرید الکترونیکی در فروشگاه های اینترنتی لوازم ورزشی انجام شد. جامعه آماری شامل مشتریانی است که تجربه خرید لوازم یا دریافت خدمات از فروشگاه های ورزشی اینترنتی را داشته اند. اطلاعات مدنظر از تعداد 492 نفر و از طریق ابزارهای ...
بیشتر
این تحقیق با هدف بررسی رابطه علی شهرت سازمانی بر وفاداری الکترونیکی با نقش میانجی رضایت و مدیریت تجربه مشتری از خرید الکترونیکی در فروشگاه های اینترنتی لوازم ورزشی انجام شد. جامعه آماری شامل مشتریانی است که تجربه خرید لوازم یا دریافت خدمات از فروشگاه های ورزشی اینترنتی را داشته اند. اطلاعات مدنظر از تعداد 492 نفر و از طریق ابزارهای گردآوری داد ه ها شامل پرسشنامه شهرت سازمانی از پرسشنامه لوما – آهو (2008) و پرسشنامه رضایت الکترونیک بر اساس مدل لی و تورین (2001) و پرسشنامه مدیریت تجربه مشتری از خرید الکترونیکی به صورت محقق ساخته و پرسشنامه وفاداری الکترونیکی توسط دورموس و همکاران (2013) استخراج گردید. نتایج پژوهش با استفاده از روش مدل یابی معادلات ساختاری نشان داد که همه فرضیه های تحقیق مورد تایید قرار می گیرند و روابط معناداری بین شهرت سازمانی و وفاداری الکترونیک با نقش میانجی رضایت الکترونیک و مدیریت تجربه مشتری از خرید الکترونیک وجود دارد. شهرت سازمانی، رضایت الکترونیک و مدیریت تجربه مشتری از خرید الکترونیک همگی بر وفادار کردن مشتریان موثر است و رابطه مثبت مابین آن ها می تواند راهنمای مسیر جلب و جذب وفاداری مشتریان باشد.
حمیدرضا تهمتن؛ مهدی کهندل؛ مهوش نوربخش
چکیده
چکیدهبا وجود پیامدهای بسیار مثبت جسمی و روانی ورزش سبز، توجه چندانی به فرهنگسازی این فعالیت نشده و مشارکت شهروندان در فعالیتهای بدنی همگانی با وجود پارکهای تفریحی- ورزشی بسیار ناچیز است. هدف تحقیق حاضر، بررسی رابطه علی پیامدهای ورزش سبز و مشارکت ورزشی شهروندان با نقش میانجی سرزندگی از دید کمی و کیفی است. به این منظور، طی چند مرحله ...
بیشتر
چکیدهبا وجود پیامدهای بسیار مثبت جسمی و روانی ورزش سبز، توجه چندانی به فرهنگسازی این فعالیت نشده و مشارکت شهروندان در فعالیتهای بدنی همگانی با وجود پارکهای تفریحی- ورزشی بسیار ناچیز است. هدف تحقیق حاضر، بررسی رابطه علی پیامدهای ورزش سبز و مشارکت ورزشی شهروندان با نقش میانجی سرزندگی از دید کمی و کیفی است. به این منظور، طی چند مرحله کیفی و با تجمیع نظرات اساتید حوزه مدیریت ورزشی، پرسشنامه جدیدی در خصوص پیامدهای ورزش سبز تدوین و توسط نمونه آماری ۴۰۰ نفره از ۹ شهر استان گلستان تکمیل گردید. از آمار توصیفی برای طبقهبندی نمرات خام، طراحی جدول توزیع فراوانی و محاسبه شاخصهای پراکندگی نظیر میانگین و انحراف معیار و فراوانی و برای پاسخ به سوالات تحقیق از تحلیل عاملی اکتشافی و معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار لیزرل و تحلیل عاملی تاییدی استفاده شد. نتایج نشان داد که پیامدهای مثبت ورزش سبز، اعم از مشارکت اجتماعی، حفظ محیط زیست و سلامت جسمی و روانی، تاثیر مستقیم، مثبت و معنیداری بر افزایش سرزندگی شهروندان و مشارکت ورزشی آنها (دارد. همچنین چهار عامل سرزندگی (زیبایی، امنیت، سلامتی و آسایش) باعث افزایش مشارکت ورزشی شهروندان میشود. با بررسی این نتایج، مدل مفهومی ورزش سبز ارائه شد که بررسی شاخصهای نیکویی برازش RMSEA حاکی از عالی بودن مدل پیشنهادی است. بر اساس نتایج این تحقیق توصیه میشود مدیریت شهری به گونهای باشد تا شهروندان از پیامدهای مثبت ورزش سبز آگاه شوند تا عوامل سرزندگی شهری افزایش یابد.
معصومه بابایی مبارکه؛ مهدی کهندل؛ عباس خدایاری؛ مهوش نوربخش؛ علی زارعی
چکیده
درک درست و صحیح از رفتار مصرفکنندگان، یکی از عوامل اصلی در استراتژی بازاریابی شرکتها و سازمانهای تجاری موفق است. هدف این مطالعه تحلیل انگیزه بینندگان برنامههای ورزشی از طریق رسانههای سنتی و نوپدید است. پس از شناسایی متغیرهای برانگیزاننده بینندگان برنامههای ورزشی 9 متغیر پنهان انگیزه مورد بررسی قرار گرفت. جهت تجزیه ...
بیشتر
درک درست و صحیح از رفتار مصرفکنندگان، یکی از عوامل اصلی در استراتژی بازاریابی شرکتها و سازمانهای تجاری موفق است. هدف این مطالعه تحلیل انگیزه بینندگان برنامههای ورزشی از طریق رسانههای سنتی و نوپدید است. پس از شناسایی متغیرهای برانگیزاننده بینندگان برنامههای ورزشی 9 متغیر پنهان انگیزه مورد بررسی قرار گرفت. جهت تجزیه و تحلیل دادهها و برای شناسایی و استخراج عاملها و بارهای عاملی از روش تحلیل عامل اکتشافی با چرخش متعامد با استفاده از نرم افزارهای آماری SPSS در سطح معناداری 05/0 و دو سویه استفاده شد. در خصوص پیشبینی عوامل مختلف انگیزشی از آزمون رگرسیون استفاده شد. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانشجویان دانشگاه پیامنور استان تهران است که حدوداً تعداد کل آنها 22000 نفر بود و نمونه آماری با توجه به تحلیل عامل اکتشافی 525 نفر و به روش تصادفی از نوع طبقهای نسبتی تعیین شد. نتایج تحلیل عاملی 8 عامل را برای انگیزه دیدن برنامههای ورزشی آشکار ساخت. این عوامل شامل: 1- هیجان و لذت، 2- تفریح و سرگرمی، 3- کسب اطلاعات ورزشی، 4- خودآموزی اطلاعات، 5- استراحت، 6- انگیزه تعاملات اجتماعی، 7- انگیزۀ رهایی و 8- انگیزۀ همراهی و همنشینی بود. همچنین نتایج آزمون رگرسیون نشان داد که به ترتیب سه عامل هیجان و لذت ، فرار و رهایی، کسب اطلاعات ورزشی انگیزههای مهمتری برای دیدن برنامههای ورزشی هستند.