بازاریابی ورزشی
هانیه غلامی؛ سعید صادقی بروجردی؛ عابد محمودیان؛ حسام کمانگر
چکیده
اینستاگرام یکی از محبوبترین شبکههای اجتماعی در صنعت ورزش بوده و در میان ورزشکاران محبوبیت ویژهای دارد. در این راستا، پژوهش حاضر با هدف شناسایی و اولویتبندی چالشهای فعالیت زنان ورزشکار حرفهای ایرانی در این شبکه اجتماعی انجام گرفت. روش پژوهش حاضر بهصورت آمیخته و از نوع طرح متوالی اکتشافی است. فاز کیفی با استفاده از روش ...
بیشتر
اینستاگرام یکی از محبوبترین شبکههای اجتماعی در صنعت ورزش بوده و در میان ورزشکاران محبوبیت ویژهای دارد. در این راستا، پژوهش حاضر با هدف شناسایی و اولویتبندی چالشهای فعالیت زنان ورزشکار حرفهای ایرانی در این شبکه اجتماعی انجام گرفت. روش پژوهش حاضر بهصورت آمیخته و از نوع طرح متوالی اکتشافی است. فاز کیفی با استفاده از روش تحلیل مضمون و فاز کمی با استفاده از تحلیل سلسله مراتبی انجام شد. روش نمونهگیری هدفمند بوده و در بخش کیفی مصاحبه نیمه ساختاریافته با 13 شرکتکننده تا اشباع نظری صورت گرفت و در بخش کمی نیز پرسشنامه مبتی بر یافتههای بخش کیفی در میان 10 نفر از آنان توزیع شد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها در بخش کیفی از تکنیک کدگذاری و نرمافزار NVIVO10 در بخش کمی از نرمافزار Expert Choice استفاده گردید. نتایج نشان داد چالشهای زنان ورزشکار ایرانی در شبکه اجتماعی اینستاگرام در دو مضمون اصلی چالشهای ساختاری با 4 مضمون فرعی بهترتیب وزن و اولویت؛ چالش فرهنگی (27/0)، چالش قانونی (25/0)، چالش جنسیتی (25/0)، چالش مذهبی (22/0) و چالشهای فردی با 2 مضمون فرعی بهترتیب وزن و اولویت؛ چالش تولید محتوی (46/0) و چالش روانشناختی (54/0) دستبهبندی میشوند. با توجه به نتایج بهدست آمده میتوان بیان نمود در صورتیکه شیوه استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام به زنان ورزشکار آموزش داده و مدیریت شود، آنان میتوانند تا حدودی بر چالشهای موجود غلبه کرده و از فرصتهای فراهم شده در اینستاگرام نهایت بهره را ببرند.
بازاریابی ورزشی
عابد محمودیان؛ سعید صادقی بروجردی؛ bradley J. baker
چکیده
مفهوم استراتژیهای مقابلهای هواداران فوتبال در برابر تهدید هویت تیمی، حوزه جدیدی در ادیبات مدیریت و روانشناسی ورزشی است که به تازگی علاقه محققان رفتار مصرفکننده ورزشی را بهخود جلب کرده است. در این راستا، پژوهش حاضر با هدف استراتژیهای مقابلهای هواداران تیم ملی فوتبال در برابر تهدید هویت تیمی انجام پذیرفت. روش تحقیق حاضر ...
بیشتر
مفهوم استراتژیهای مقابلهای هواداران فوتبال در برابر تهدید هویت تیمی، حوزه جدیدی در ادیبات مدیریت و روانشناسی ورزشی است که به تازگی علاقه محققان رفتار مصرفکننده ورزشی را بهخود جلب کرده است. در این راستا، پژوهش حاضر با هدف استراتژیهای مقابلهای هواداران تیم ملی فوتبال در برابر تهدید هویت تیمی انجام پذیرفت. روش تحقیق حاضر از نوع تحقیقات کیفی و بهصورت تحلیل مضمون بوده و جامعه آماری شامل هواداران تیم ملی بودند که صفحه اینستاگرام فدراسیون فوتبال را دنبال میکردند. روش نمونهگیری بهصورت هدفمند بوده و مصاحبه عمیق با 16 شرکتکننده تا اشباع نظری صورت گرفت. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از تکنیک کدگذاری و از نرمافزار انویوو استفاده شد. نتایج نشان داد استراتژیهای مقابلهای هواداران تیم ملی در دو مضمون اصلی؛ استراتژیهای مقابلهای احساسات- محور و مسأله- محور و شش مضمون فرعی؛ فاصله گرفتن از تیم، تقویت، موفقیت و دستاوردهای گذشته، تعصب درون گروهی و خوشبینی به آینده، رفتار تخریبی و انفجار هستند. نتایج این پژوهش در دو بخش نظری و عملی کاربردهای حائز اهمیتی را فراهم کرده است. از یک طرف، اولین مطالعه صورت گرفته در زمینه استراتژیهای مقابلهای هواداران تیم ملی در شرایط تهدید هویت تیمی بوده و بخشی از شکاف عظیم این حوزه در تحقیقات داخلی و خارجی را برطرف کرده است. از طرف دیگر، دیدگاهی منسجم و درک کاملی از استراتژیهای مقابلهای هواداران تیم ملی فوتبال و طیف وسیعی از اقدامات لازم مدیریتی برای مدیریت هرچه بهتر این استراتژیها را ارائه داده است.
عابد محمودیان؛ سعید صادقی بروجردی
چکیده
ارزشهای مصرفی به عنوان فاکتورهای مهم پیشبینیکننده در رفتار مصرفکننده مورد توجه قرار میگیرند. به همین جهت هدف از این پژوهش، بررسی نقش دو ارزش غالب مصرفی فایدهگرایانه و لذت-گریانه در قصد خرید برندهای جهانی کفشهای ورزشی در بازار دانشجویان است. جامعه آماری دانشجویان دانشگاه کردستان و نمونه آماری تعداد 373 نفر که بهصورت تصادفی ...
بیشتر
ارزشهای مصرفی به عنوان فاکتورهای مهم پیشبینیکننده در رفتار مصرفکننده مورد توجه قرار میگیرند. به همین جهت هدف از این پژوهش، بررسی نقش دو ارزش غالب مصرفی فایدهگرایانه و لذت-گریانه در قصد خرید برندهای جهانی کفشهای ورزشی در بازار دانشجویان است. جامعه آماری دانشجویان دانشگاه کردستان و نمونه آماری تعداد 373 نفر که بهصورت تصادفی انتخاب شدند. روش تحقیق توصیفی-همبستگی انجام شد. و از پرسشنامههای 19 سؤالی یو و همکاران(2016) استفاده شد که روایی صوری و محتوایی آن به وسیله متخصصان و همسانی درونی آنها از طریق آلفای کرونباخ تأیید شد. برای تحلیل دادهها از مدل معادلات ساختاری استفاده گردید. یافتهها نشان دادند ارزشهای مصرفی فایدهگرایانه و لذتگرایانه به ترتیب با ضریبهای 79/0 و 87/0 برقصد خرید کفشهای ورزشی اثرگذار بودند. بر این اساس ارزش مصرفی لذتگرایانه نسبت به ارزش مصرفی فایده-گرایانه نقش مهمتری در قصد خرید کفشهای ورزشی در بازار دانشجویان دارد. نتایج این پژوهش آگاهی لازم برای تدوین و طراحی استراتژیهای و برنامههای تیلیغاتی برای بازاریابان و فروشندگان برندهای جهانی کفشهای ورزشی در داخل کشور جهت بهرهمندی مناسب از بازار پردرآمد و پرسود دانشجویان را فراهم کرده است.