وحید حافظی؛ فاطمه عبدوی عبدوی؛ سجاد پاشایی؛ محمد رسول خدادادی
دوره 6، شماره 2 ، آذر 1396، ، صفحه 81-88
چکیده
در ابتدای هزاره سوم، جهان ورزش دوران جدیدی را تجربه میکند. تحولات سریع و گسترده در تمام ابعاد ورزشی، استفاده از شیوهها و فنون بازاریابی را در ورزش مورد توجه قرار داده است. امروزه در بین رشتههای ورزشی فوتبال با پشت سر گذاشتن تغییرهای فراوان، از حالت ورزش ساده به یک تجارت مبدل شده و خود را در کنار سایر صنایع و حرفههای موجود مطرح ...
بیشتر
در ابتدای هزاره سوم، جهان ورزش دوران جدیدی را تجربه میکند. تحولات سریع و گسترده در تمام ابعاد ورزشی، استفاده از شیوهها و فنون بازاریابی را در ورزش مورد توجه قرار داده است. امروزه در بین رشتههای ورزشی فوتبال با پشت سر گذاشتن تغییرهای فراوان، از حالت ورزش ساده به یک تجارت مبدل شده و خود را در کنار سایر صنایع و حرفههای موجود مطرح نموده است. هدف پژوهش حاضر تجزیه و تحلیل نقش واسطهای نگرش مشتریان بر قصد خرید بلیت الکترونیکی مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران است. روش پژوهش، توصیفی و از شاخه پیمایشی میباشد. جامعهی آماری تحقیق، مشتریان رویدادهای ورزشی مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران هستند. گردآوری دادهها، از طریق مطالعات کتابخانهای و نیز پرسشنامه آمرو و دوآرته (2015)، میباشد. در بخش آمار استنباطی از آزمون کلموگروف – اسمیرنوف جهت مشخص کردن نرمال بودن جامعهی آماری و از آزمون اسمارت PLS نیز جهت آزمون فرضیهها استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد، نگرش بر قصد خرید بلیت تأثیرگذار هست ولی به نظر میرسد نگرش با نقش واسطهای عوامل دیگر (مزایای نسبی درک شده، سازگاری درک شده، اعتماد، ریسک درک شده، پیچیدگی)، بر قصد خرید بلیت نقش بسزایی دارند. از این رو باشگاهها همواره باید ناظر و مراقب تعامل بین خود و مشتریانشان باشند و با شناخت و درک صحیح از نیازها و ارزشهای مد نظر مشتریان ورزشی، کالاها و خدمات با ارزشی را از طریق اینترنت به آنان ارائه کنند تا با جلب رضایتمندی، در آنها اعتماد ایجاد کنند.