فرزانه صالحی مقدم؛ وحید ساعت چیان؛ مهدی اصفهانی؛ بهادر عزیزی
چکیده
هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش ارتباطات غیرکلامی مدرسین تربیتبدنی دانشگاه بر پاسخهای هیجانی و رضایتمندی دانشجویان بود. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش، توصیفی- همبستگی بود که دادههای آن بهصورت میدانی جمعآوری گردید. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان شرکتکننده در کلاسهای واحد تربیتبدنی عمومی دانشگاه بینالمللی ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش ارتباطات غیرکلامی مدرسین تربیتبدنی دانشگاه بر پاسخهای هیجانی و رضایتمندی دانشجویان بود. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش، توصیفی- همبستگی بود که دادههای آن بهصورت میدانی جمعآوری گردید. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان شرکتکننده در کلاسهای واحد تربیتبدنی عمومی دانشگاه بینالمللی امام رضا (ع) بود که براساس جدول مورگان 105 نفر بهعنوان نمونه انتخاب گردیدند. بهمنظور گردآوری دادهها از پرسشنامه اﺳـﺘﺎﻧﺪارد (جانگ و یوون، 2011) استفاده شد. رواﯾـﯽ پرسشنامﻪ ﺗﻮﺳـﻂ چند تن از اﺳـﺎﺗﯿﺪ و متخصصان ﺑـﻪ ﺗﺄﯾﯿـﺪ رﺳـﯿﺪ و پایایی پرسشنامهها از طریق آلفای کرونباخ به ترتیب برای ارتباطات غیرکلامی، پاسخهای هیجانی و رضایتمندی 930/0 و 924/0 و 946/0 بهدست آمد. درنهایت دادههای جمعآوریشده در دو بخش آمار توصیفی و آمار استنباطی و با استفاده از نرمافزار SPSS نسخه 23 انجام شد. یافتهها نشان داد که بین ارتباطات غیرکلامی و تمامی مؤلفههای آن با رضایتمندی دانشجویان ارتباط معناداری وجود دارد (822/0=r). همچنین مؤلفههای ارتباطات غیرکلامی توانایی پیشبینی 46 درصد از پاسخهای هیجانی مثبت و 16 درصد از پاسخهای هیجانی منفی را دارا بودند و از طرف دیگر نیز 67 درصد از تغییرات رضایتمندی مربوط به پاسخهای هیجانی مثبت و 32 درصد از تغییرات رضایتمندی مربوط به پاسخهای هیجانی منفی میباشد. در این راستا توجه به این متغیرها و تلاش در جهت بهبود آن میتواند گامی مؤثر در راستای ارزیابی بهتر نیروی انسانی در سازمان و هدایت آنان در مسیر مناسب ارائه خدمات مناسب آموزشی و بهبود کیفیت عملکرد این افراد باشد.
حمید قاسمی؛ فاطمه صائمیان
دوره 6، شماره 3 ، بهمن 1396، ، صفحه 43-52
چکیده
هدف تحقیق حاضر مقایسه وضعیت خودبرندسازی و مهارتهای ارتباطی دانشجویان رشته تربیت بدنی با دانشجویان سایر رشتههای منتخب بود. روش تحقیق از نظر استراتژی توصیفی و از نظر مسیر اجرا پیمایشی بود. جامعه آماری تحقیق شامل دانشجویان دانشگاههای کشور بودند که براساس تعداد جامعه نامحدود بر اساس جدول مورگان تعداد کفایت 384 نمونه انتخاب شد که ...
بیشتر
هدف تحقیق حاضر مقایسه وضعیت خودبرندسازی و مهارتهای ارتباطی دانشجویان رشته تربیت بدنی با دانشجویان سایر رشتههای منتخب بود. روش تحقیق از نظر استراتژی توصیفی و از نظر مسیر اجرا پیمایشی بود. جامعه آماری تحقیق شامل دانشجویان دانشگاههای کشور بودند که براساس تعداد جامعه نامحدود بر اساس جدول مورگان تعداد کفایت 384 نمونه انتخاب شد که با روش نمونهگیری تصادفی خوشهای و به تعداد 390 پرسشنامه به نسبت مساوی بین دو گروه دانشجویان رشته تربیت بدنی و سایر رشته ها توزیع شد و به ترتیب با تعداد 188 و 193 پرسشنامه (مجموع 381 مورد) بازگشت شد. ابزار اندازهگیری، شامل پرسشنامه سنجش وضعیت خودبرندسازی از طریق مهارتهای ارتباطی و پرسشنامه تعیین موقعیت برند شخصی (قاسمی، 1394) بود که پس از تأیید روایی و پایایی مجدد مورد استفاده قرار گرفت. نتایج نشان داد که در مجموع، وضعیت خودبرندسازی و مهارتهای ارتباطی نمونه آماری تحقیق، در حد متوسط است. در زمینه مهارتهای ارتباطی و موقعیت برند شخصی، بین دانشجویان تربیتبدنی و سایر رشتهها اختلاف معنیدار وجود دارد و میانگین گروه تربیتبدنی نسبت به سایر رشتهها کمتر است. همچنین میانگین مهارتهای ارتباطی و خودبرندسازی دانشجویان تربیتبدنی، هر دو پائینتر از متوسط است.
محمود گودرزی؛ رسول نظری؛ محمد احسانی
دوره 1، شماره 1 ، مرداد 1391، ، صفحه 11-20
چکیده
هدف این تحقیق بررسی اثرات مهارتهای ارتباطی بر کسب مهارت های مدیریتی مدیران ورزشی ایران بود. تحقیق از نوع توصیفی بود که به روش پیمایشی انجام شد. جامعه آماری این پژوهش را حدود 700 نفر از مدیران ورزشی سازمان های ورزشی ایران تشکیل میدادند. نمونهی آماری تحقیق، به صورت تصادفی طبقهای، انتخاب شد. ابزار اندازه گیری شامل پرسشنامههای ...
بیشتر
هدف این تحقیق بررسی اثرات مهارتهای ارتباطی بر کسب مهارت های مدیریتی مدیران ورزشی ایران بود. تحقیق از نوع توصیفی بود که به روش پیمایشی انجام شد. جامعه آماری این پژوهش را حدود 700 نفر از مدیران ورزشی سازمان های ورزشی ایران تشکیل میدادند. نمونهی آماری تحقیق، به صورت تصادفی طبقهای، انتخاب شد. ابزار اندازه گیری شامل پرسشنامههای مهارت های ارتباطی پایایی (81/0) و پرسشنامه مهارت های مدیریتی با پایایی (88/0) بود. از روش آماری استنباطی و مدل یابی معادلات ساختاری به بررسی اثرات متغیرهای مشاهده شده بر متغیرهای مکنون پرداخته شد. یافته های این پژوهش نشان داد؛ بین مهارت های مدیریتی در بین مدیران ورزشی در حوزههای مختلف همچنین بین مهارت های مدیریتی بین مدیران ورزشی مرد و زن اختلاف معنی داری وجود دارد. بر اساس نتایج بدست آمده از مدل معادلات ساختاری، مهارت های ارتباطی به میزان (89/0) بر مهارتهای مدیریتی اثر گذار می باشد، این عدد حاکی از موثر بودن مثبت و مناسب مهارتهای بنیادی ارتباطی بر کسب و تقویت مهارتهای سه گانه مدیریتی می باشد. از این رو نتایج مدل های مفهومی تحلیل مسیر مهارتهای ارتباطی و مهارت های مدیرتی را تائید نمود.