لقمان کشاورز؛ سید محمد انصاری
دوره 4، شماره 1 ، شهریور 1394، ، صفحه 35-47
چکیده
هدف از پژوهش حاضر تحلیل رگرسیونی نگرش مدیران، معلمان و دانشآموزان نسبت به معلمان ورزش بود. جامعه آماری تحقیق همه مدیران مدارس(114 نفر)، معلمان دروس غیر تربیت بدنی(62 نفر) و دانشآموزان پسر مقطع متوسطه شهر بندرعباس(20000 نفر) بود. بر اساس جدول مورگان 377 دانشآموز و 90 مدیر به طور تصادفی و 62 معلم غیر تربیت بدنی به طور کل شمار برای نمونه تحقیق ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر تحلیل رگرسیونی نگرش مدیران، معلمان و دانشآموزان نسبت به معلمان ورزش بود. جامعه آماری تحقیق همه مدیران مدارس(114 نفر)، معلمان دروس غیر تربیت بدنی(62 نفر) و دانشآموزان پسر مقطع متوسطه شهر بندرعباس(20000 نفر) بود. بر اساس جدول مورگان 377 دانشآموز و 90 مدیر به طور تصادفی و 62 معلم غیر تربیت بدنی به طور کل شمار برای نمونه تحقیق انتخاب شدند. ابزار اندازهگیری پژوهش سه پرسشنامه 34سئوالی محقق ساخته بررسی نگرش مدیران، معلمان و دانشآموزان نسبت به معلمان تربیت بدنی بود. روایی هر سه پرسشنامه به تأیید 15 تن از متخصصان رسید و پایایی آنها دریک آزمون مقدماتی با 30 آزمودنی و با آلفای کرونباخ به ترتیب85/0، 81/0 و 83/0 محاسبه شد. از روشهای آماری توصیفی و استنباطی مانند کلموگروف اسمیرنف، تی استودنت تک گروهی، تجزیه و تحلیل واریانس یکطرفه، آزمون تعقیبی شفه و رگرسیون خطی با کمک نرم افزار SPSS برای تحلیل دادهها استفاده شد. یافتههای تحقیق نشان داد نگرش مدیران مدارس، معلمان سایر دروس و دانشآموزان نسبت به معلمان تربیت بدنی نامطلوب است. بین نگرش مدیران، دانشآموزان و معلمان سایر دروس نسبت به معلمان تربیت بدنی ارتباط معناداری وجود دارد. نگرش دانشآموزان قابلیت پیش بینی نگرش مدیران مدارس و معلمان سایر دروس نسبت به معلمان تربیت بدنی را دارد. همچنین نگرش مدیران مدارس قابلیت پیش بینی نگرش معلمان سایر دروس نسبت به معلمان تربیت بدنی را دارد. بین نوع نگرش دانشآموزان، مدیران و معلمان سایر دروس نسبت به معلمان تربیت بدنی تفاوت معناداری وجود ندارد.