با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن مدیریت ورزشی ایران
بازاریابی ورزشی
بررسی نقش عوامل فرهنگی - اجتماعی بر بازاریابی تجربی و قصد خرید ورزشکاران

سیدجلیل میریوسفی؛ احمد نژادسجادی؛ یاسر زارکویی پور

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 04 مرداد 1403

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.68463.3783

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش عوامل فرهنگی- اجتماعی بر بازاریابی تجربی و قصد خرید ورزشکاران حرفه ای استان کرمان بود. این پژوهش، از نوع توصیفی _ همبستگی است که به شکل میدانی انجام شده است . جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه ورزشکاران حرفه ای استان کرمان تشکیل دادند(حدود300) که از بین آنها 169نفر به روش تصادفی خوشه ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. ...  بیشتر

بازاریابی ورزشی
مدل اندازه‌گیری تعامل رسانه‌های شبکه‌ اجتماعی و کیفیت رابطه در لیگ برتر فوتبال

اصغر مشبکی؛ علی اکبر سبحانی؛ عبدالله نعامی؛ محمد احسانی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 05 شهریور 1403

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.67586.3763

چکیده
  هنگامی که بازاریابی رابطه‌مند به عنوان چارچوبی برای استفاده از رسانه‌های اجتماعی به کار می‌رود‌، می‌بایست همچنین برای راهنمایی جهت ارزیابی استفاده از این رسانه‌ها مورد استفاده قرار گیرد‌. هدف از این مقاله بررسی مجدد مدلی برای اندازه‌گیری تعامل طرفداران از طریق رسانه‌های اجتماعی با تیم ورزشی مورد علاقه خود در کیفیت روابط‌، ...  بیشتر

طراحی مدل رفتار خرید مصرف‌کننده تماشاگران لیگ فوتبال (مطالعه موردی: تماشاگران باشگاه فرهنگی ورزشی تراکتورسازی تبریز)

شهرام نظری؛ نشمین صمدی؛ بهزاد دیوکان

دوره 7، شماره 3 ، اسفند 1397، ، صفحه 11-20

https://doi.org/10.30473/arsm.2019.37987.2616

چکیده
  هدف از تحقیق حاضر طراحی مدل رفتار خرید مصرف­کننده تماشاگران لیگ فوتبال، مطالعه موردی تماشاگران باشگاه فرهنگی ورزشی تراکتور سازی بود. این تحقیق از نظر هدف، از نوع تحقیقات کاربردی است به لحاظ گردآوری داده­ها، توصیفی همبستگی می­باشد و جامعه مورد مطالعه در این پژوهش کلیۀ هواداران تیم تراکتورسازی تبریز در سال 1396  بودند. در این ...  بیشتر

بررسی تأثیر عوامل تبلیغات اینترنتی در قصد خرید مصرف‌کنندگان ورزشی

علیرضا ذاکریان؛ مجید جلالی فراهانی؛ همیلا تکلی

دوره 6، شماره 2 ، آذر 1396، ، صفحه 11-19

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر عوامل تبلیغات اینترنتی در قصد خرید مصرف‏کنندگان ورزشی بود. این پژوهش به لحاظ اهداف پژوهش از نوع کاربردی و همچنین به صورت توصیفی- پیمایشی می‏باشد. جامعه آماری، کلیۀ دانشجویان دانشکده‏ها و گروه‏های تربیت‌بدنی دانشگاه‏های شهر تهران بودند. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 344 نفر به‏دست آمد. ...  بیشتر