میرحسن سیدعامری؛ محمد امرایی
چکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی وضعیت موجود بالندگی اعضای هیأت علمی دانشکدههای تربیتبدنی و علومورزشی سراسر کشور است. این تحقیق از نوع تحقیقات غیرآزمایشی و به روش توصیفی- پیمایشی میباشد. جامعۀ آماری تحقیق، کلیۀ اعضای هیأت علمی تمامی گروههای دانشکدههای تربیتبدنی و علومورزشی سراسر کشور در سال تحصیلی 96-95 بود. حجم نمونۀ آماری ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر بررسی وضعیت موجود بالندگی اعضای هیأت علمی دانشکدههای تربیتبدنی و علومورزشی سراسر کشور است. این تحقیق از نوع تحقیقات غیرآزمایشی و به روش توصیفی- پیمایشی میباشد. جامعۀ آماری تحقیق، کلیۀ اعضای هیأت علمی تمامی گروههای دانشکدههای تربیتبدنی و علومورزشی سراسر کشور در سال تحصیلی 96-95 بود. حجم نمونۀ آماری با استفاده از فرمول کوکران برابر با 161 نفر برآورد شد. روش نمونهگیری، احتمالی پیچیده از نوع تصادفی بود. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامۀ استاندارد شناسایی مؤلفههای بالندگی اعضای هیأت علمی اجتهادی و همکاران (1390)، در 5 بعد و 41 گویه بود. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرمافزار SPSS21، Excel، و AMOS برای آمار توصیفی و استنباطی بهعمل آمد. سطح معنیداری برای تمامی تجزیه و تحلیلها 05/0p < در نظر گرفته شد. نتایج نشان داد، هر پنج مؤلفه به عنوان مؤلفههای اصلی تشکیلدهندۀ بالندگی اعضای هیأت علمی دانشکدههای تربیت بدنی و علومورزشی هستند و در وضعیت موجود بالندگی آموزشی، سازمانی، فردی و اخلاقی بطور معنیداری بالاتر از حد متوسط میباشد، ولی میزان وضعیت موجود بالندگی پژوهشی در حد متوسط است. بهنظر میرسد، باید در برنامههای بهسازی اعضای هیأت علمی، به بهسازی پژوهشی توجه ویژهای شود.
غلامرضا شعبانی بهار؛ مرتضی نیکوفر؛ نصراله عرفانی؛ مهرزاد حمیدی
دوره 3، شماره 2 ، آذر 1393، ، صفحه 127-137
چکیده
هدف این پژوهش شناسایی نقش مدیریت تنوع در بالندگی سازمانی اعضاء هیات علمی تربیت بدنی دانشگاه های سراسر کشور بود. پژوهش حاضر از نوع همبستگی و به روش میدانی انجام گرفته است. جامعۀ آماری این تحقیق برابر 400 نفر، شامل کلیه اعضاء هیات علمی دانشکده ها وگروه های تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه های سراسری کشور بود. حجم نمونه برابر با 133 بوده که ...
بیشتر
هدف این پژوهش شناسایی نقش مدیریت تنوع در بالندگی سازمانی اعضاء هیات علمی تربیت بدنی دانشگاه های سراسر کشور بود. پژوهش حاضر از نوع همبستگی و به روش میدانی انجام گرفته است. جامعۀ آماری این تحقیق برابر 400 نفر، شامل کلیه اعضاء هیات علمی دانشکده ها وگروه های تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه های سراسری کشور بود. حجم نمونه برابر با 133 بوده که با استفاده از فرمول کوکران محاسبه شده است. در این تحقیق از پرسش نامه مدیریت تنوع (ویلیامیل استرید، 2007) و پرسش نامه بالندگی سازمانی (جمشیدی، 1386) استفاده شده، که روایی صوری آنها توسط متخصصان تائید و پایایی آنها از طریق آلفای کرونباخ به ترتیب برابر 74/0 و 95/0 محاسبه گردید. برای تجزیه و تحلیل داده ها علاوه بر شاخص های آمار توصیفی، از روش های آماری ضریب همبستگی پیرسون، تحلیل رگرسیون چند گانه به روش گام به گام و t تک نمونه ای و آزمون کالموگراف اسمیرنف استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان داد که بین مدیریت تنوع مدیران و تمامی ابعاد آن، و بالندگی سازمانی اعضای هیات علمی در سطح 01/0P< رابطه مستقیم و معنی دار وجود دارد. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون گام به گام نشان داد که ابعاد مدیریت تنوع دربعد مذهب، مرتبه علمی، و قومیت، قادر به پیش بینی معنی دار بالندگی سازمانی هستند