با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن مدیریت ورزشی ایران
بازاریابی ورزشی
مضامین استراتژیک توسعۀ ورزش حرفه ای ایران مبتنی بر سناریو: از طریق سناریو ویزارد

زهرا سهرابی؛ مهرداد محرم زاده؛ رسول نظری

دوره 13، شماره 1 ، تیر 1403، ، صفحه 87-110

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.67509.3767

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر تلاش دارد با تمرکز بر آینده نگاری استراتژیک ورزش حرفه ای ایران با رویکرد کلاس جهانی عوامل موثر بر رشد باشگاه های ورزش حرفه ای که تاثیرگذار بر توسعه صنعت ورزش است، را شناسایی نماید.روش شناسی: داده‌های این پژوهش کیفی که ماهیتی اکتشافی- بنیادی داشت، از طریق نمونه‌گیری هدفمند با تکنیک گلوله‌برفی و بر اساس مصاحبه‌های ...  بیشتر

آینده‌نگاری در ورزش همگانی: سناریوهای درآمدزایی پایدار

معصومه ربی بی؛ رسول نظری؛ سیده پرویز جلیلی کامجو

دوره 10، شماره 3 ، اسفند 1400، ، صفحه 51-63

https://doi.org/10.30473/arsm.2022.8533

چکیده
  ورزش همگانی ارتباط مستقیمی با پویایی و سلامت روان دارد و همچنین نقش پررنگی در توسعه سوادبهداشتی دارد و منجر به افزایش سلامتی در تمام سنین می‌گردد. اما علی‌رغم پیشرفت‌های بسیار، همچنان به دنبال راه‌حلی برای درآمدزایی پایدار است. پژوهش حاضر با هدف آینده‎نگاری در ورزش‌حرفه‌ای ایران به کشف آینده‎های پیش‎روی ورزش همگانی وتدوین ...  بیشتر

ارائه مدل اقتصاد مقاومتی ورزش ایران

وحید حاجی حیدری؛ رسول نظری

دوره 9، شماره 3 ، بهمن 1399، ، صفحه 69-82

https://doi.org/10.30473/arsm.2021.7466

چکیده
  پدیده‌های اجتماعی در سطح کلان نیازمند پیروی از سیاست‌ها و چارچوب‌های هدایتگر اقتصادی هستند. از این‌رو توجه به ارایۀ مدل-های قابل فهم و کارا جهت الگوبرداری رفتار‌های اقتصادی امری ضروری است. ورزش در سطوح خرد و کلان نیز تحت عنوان یک پدیدۀ اجتماعی از این قائده مستثنی نیست و نیازمند توجه مطالعات اجتماعی در زمینه‌های اقتصادسنجی می‌باشد. ...  بیشتر

ارائه مدل رابطه بین خلاقیت مدیران و مدیریت ارتباط با مشتری و نقش آن بر وفاداری مشتری باشگاه های ورزشی

رسول نظری؛ محمد علی قره؛ شیوا اسداللهی

دوره 7، شماره 4 ، اردیبهشت 1398، ، صفحه 37-44

https://doi.org/10.30473/arsm.2019.5706

چکیده
  چکیده هدف: هدف از پژوهش حاضر ارائه مدل رابطه بین خلاقیت مدیران و مدیریت ارتباط با مشتری با وفاداری مشتری باشگاه های ورزشی بود. روش شناسی: پژوهش از نوع توصیفی و به روش همبستگی انجام شد. جامعه آماری را تمام مدیران باشگاه های بدنسازی استان اصفهان تشکیل دادند. تعداد مدیران برابر با 220 نفر برآورد گردید. از بین جامعه آماری 140 نفر به عنوان نمونه‌ی ...  بیشتر

تاثیر اعتبار برند بر استراتژی اتحاد برند به منظور ارتقاء جایگاه استراتژیک برند: مطالعه موردی باشگاه سپاهان اصفهان

رسول نظری؛ فاطمه قوامی

دوره 6، شماره 1 ، شهریور 1396، ، صفحه 61-71

چکیده
  ارائه مدل تأثیر اعتبار برند بر استراتژی اتّحاد برند به منظور ارتقاء جایگاه استراتژیک برند هدف پژوهش است. پژوهش حاضر از نوع تحقیق کاربردی، از نظر استراتژی، توصیفی و از نظر اجرا، پیمایشی است؛ ضمن اینکه جمع­آوری اطلاعات به روش میدانی و از طریق ابزار پرسشنامه می‌باشد. جامعه مورد بررسی در این پژوهش کلیۀ مدیران، کارکنان، بازیکنان و هواداران ...  بیشتر