محمد دهشتی؛ جواد ادبی فیروزجاه؛ مهدی فتاح زاده فشخامی
چکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی میزان پایداری گردشگری ورزشی استان گیلان از دیدگاه گردشگران ورزشی و جامعه میزبان بود. جامعه آماری کلیه ساکنان محلی (جامعه میزبان) و گردشگرانورزشی بودند که به استان گیلان (شهرهای فومن، شفت، لاهیجان، تالش) سفر کرده بودند. به منظور جمعآوری دادهها 400 پرسشنامه توزیع و در نهایت 392 پرسشنامه تکمیل شد. جهت تحلیل دادهها ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر بررسی میزان پایداری گردشگری ورزشی استان گیلان از دیدگاه گردشگران ورزشی و جامعه میزبان بود. جامعه آماری کلیه ساکنان محلی (جامعه میزبان) و گردشگرانورزشی بودند که به استان گیلان (شهرهای فومن، شفت، لاهیجان، تالش) سفر کرده بودند. به منظور جمعآوری دادهها 400 پرسشنامه توزیع و در نهایت 392 پرسشنامه تکمیل شد. جهت تحلیل دادهها از آمار توصیفی و به منظور سنجش پایداری از مدلهای رادار (AMOEBA) و بارومتر پایداری پرسکات آلن استفاده شد. نتایج نشان داد که میزان پایداری گردشگری ورزشی استان گیلان در حالت کلی از نظر جامعه میزبان و گردشگران ورزشی در هر سه مولفه مربوط به توسعه پایدار شامل، اقتصادی (512/0)، اجتماعی، فرهنگی (448/0) و زیست محیطی (449/0)، در حالت «پایداری متوسط» قرار داشته و تا رسیدن به حالت «پایداری» فاصله زیادی دارد. از نظر جامعه میزبان بعد اقتصادی (493/0)، بعد اجتماعی-فرهنگی (434/0) دارای پایداری متوسط و بعد زیست محیطی (386/0) ناپایدار میباشد. همچنین از نظر گردشگران ورزشی بعد اقتصادی (532/0)، بعداجتماعی- فرهنگی (463/0) و بعد زیست محیطی (513/0) دارای پایداری متوسط میباشد. پیشنهاد میشود که مسئولان برنامههای عملی به منظور برخورداری جامعه میزبان از مزایای حاصل از گردشگری ورزشی وحفظ محیط زیست و جلوگیری از آسیب به محیط طبیعی داشته باشند.
محمد دهشتی؛ حسین علی محمدی؛ جواد ادبی فیروزجاه
چکیده
علایق روزافزون به بازاریابی از طریق رسانههای اجتماعی در صنعت ورزش بخصوص در بین مجموعههای تفریحی ورزشی، موجب شد تا این پژوهش با هدف نفش بازاریابی رسانههای اجتماعی بر قصد خرید و وفاداری مشتریان مراکز تفریحی ورزشی را با رویکرد استفاده و رضایتمندی مورد بررسی قرار دهد .به منظور گردآوری دادهها، پرسشنامه پژوهش بین 393 نفر از مشتریان ...
بیشتر
علایق روزافزون به بازاریابی از طریق رسانههای اجتماعی در صنعت ورزش بخصوص در بین مجموعههای تفریحی ورزشی، موجب شد تا این پژوهش با هدف نفش بازاریابی رسانههای اجتماعی بر قصد خرید و وفاداری مشتریان مراکز تفریحی ورزشی را با رویکرد استفاده و رضایتمندی مورد بررسی قرار دهد .به منظور گردآوری دادهها، پرسشنامه پژوهش بین 393 نفر از مشتریان مجموعههای تفریحی ورزشی شهر همدان به صورت برخط و فیزیکی توزیع گردید. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر گردآوری دادهها علّی است. در این پژوهش از روشهای آمار توصیفی شامل شاخصهای گرایش مرکزی و پراکندگی همچنین از روشهای آمار استنباطی شامل همبستگی پیرسون و معادلات ساختاری در سطح آلفای 05/0 استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از نرمافزار Spss.20 و Amos.18 استفاده شد. نتایج حاکی از آن است که مؤلفههای استفاده و رضایتمندی با رضایتمندی ارتباط معناداری دارد، همچنین رضایتمندی با قصد خرید و وفاداری ارتباط معناداری دارد و قصد خرید نیز با وفاداری مشتری رابطه معناداری دارد. به نظر می رسد می توان از تئوری استفاده و رضایت مندی به نحو موثری در سنجش میزان رضایت مندی مشتریان و نیز قصد خرید و وفاداری مجموعه های ورزشی استفاده کرد.
محمد علیمردانی؛ جواد ادبی فیروزجاه؛ روح اله رمضانی
چکیده
هدف از این تحقیق ارزیابی عملکرد و رتبهبندی هیئتهای ورزشی استان قم بود. تحقیق حاضر از نوع توصیفی و گذشتهنگر است که اطلاعات بهصورت میدانی جمعآوری شد. جامعه آماری تحقیق شامل 41 هیئت ورزشی استان قم بود که به علت کم بودن تعداد جامعه از نمونهگیری کلشمار استفاده گردید. دادههای مربوط به سال 1392 هیئتها جمعآوری گردید. بهمنظور ...
بیشتر
هدف از این تحقیق ارزیابی عملکرد و رتبهبندی هیئتهای ورزشی استان قم بود. تحقیق حاضر از نوع توصیفی و گذشتهنگر است که اطلاعات بهصورت میدانی جمعآوری شد. جامعه آماری تحقیق شامل 41 هیئت ورزشی استان قم بود که به علت کم بودن تعداد جامعه از نمونهگیری کلشمار استفاده گردید. دادههای مربوط به سال 1392 هیئتها جمعآوری گردید. بهمنظور ارزیابی عملکرد هیئتها از روش تحلیل پوششی دادهها (DEA) استفاده شد. برای تهیه چک لیست مورد استفاده در پژوهش جهت تعیین مناسبترین شاخصهای ورودی و خروجی از مبانی نظری، پیشینههای پژوهشی، فرم ارزیابی عملکرد هیئتهای ورزشی و نظرات 10 تن از متخصصان مدیریت ورزشی استفاده شد. ورزشکاران، بودجه، مربیان و داوران بهعنوان شاخصهای ورودی و ورزش همگانی، ورزش قهرمانی، رویدادهای ورزشی و فعالیتهای آموزشی بهعنوان شاخصهای خروجی معرفی شدند. اطلاعات مربوط به مؤلفههای ورودی و خروجی در قالب چک لیست جمعآوری گردید. جهت ارزشگذاری برخی شاخصها از طیفهای سهمقیاسی و چهارمقیاسی لیکرت استفاده شد. بهمنظور بررسی کارآیی هیئتها از دو روش CCR و BCC خروجی محور، الگوی رتبهبندی اندرسون ـ پیترسون و آزمون تحلیل حساسیت استفاده شد. همچنین از نرمافزارDEA Solver برای تجزیه و تحلیل کارآیی هیئتها استفاده شد. نتایج نشان داد، 18 هیئت در هر دو الگوی CCR و BCC، کارآ بودند و 10 هیئت اگرچه در الگوی BCC کارآ بودند ولی در الگوی CCR کارآ نبودند. همچنین نتایج مربوط به رتبهبندی هیئتها نشان داد، در الگوی CCR، هیئت سهگانه و در الگوی BCC، هیئت نجات غریق کارآترین هیئت بودند.