فاطمه عبدوی؛ یعقوب بدری آذرین؛ سالواتور سین سیمینیو؛ مجاهد فیشنه؛ سجاد پاشایی
چکیده
پژهش حاضر با هدف طراحی و ارائه مدل موفقیت مدیریت ارتباط با مشتریان در بخش خدمات اماکن ورزشی ایران انجام شد. این پژوهش به لحاظ طرح پژوهش یک پژوهش مالتیمتد میباشد. جامعه آماری این پژوهش را خبرگان(13 نفر) و مشتریان اماکن ورزشی (384 نفر) تشکیل دادند. تجزیهوتحلیل دادهها در دو بخش کمی و کیفی انجام گرفت. برای جمعآوری دادههای موردنیاز ...
بیشتر
پژهش حاضر با هدف طراحی و ارائه مدل موفقیت مدیریت ارتباط با مشتریان در بخش خدمات اماکن ورزشی ایران انجام شد. این پژوهش به لحاظ طرح پژوهش یک پژوهش مالتیمتد میباشد. جامعه آماری این پژوهش را خبرگان(13 نفر) و مشتریان اماکن ورزشی (384 نفر) تشکیل دادند. تجزیهوتحلیل دادهها در دو بخش کمی و کیفی انجام گرفت. برای جمعآوری دادههای موردنیاز در خصوص شناسایی شاخصهای موثر بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری، و برازش اولیه مدل از نرمافزار متاآنالیز استفاده شد. از طریق مصاحبه با خبرگان برای طراحی مدل موفقیت مدیریت ارتباط با مشتریان ورزشی از تکنیک دلفی استفاده گردید. همچنین جهت تعیین روابط بین سازهها از نرمافزار مدلسازی معادلات ساختاری ایموس در سطح معنیداری 001/0 استفاده شد. جهت تعیین پایایی پرسشنامه از بخش کوچکی از جامعه آماری استفاده از طریق آلفای کرونباخ در سطح 001/0 پایایی پرسشنامه 42سوالی 89/0 به دست آمد. طبق خروجی که از نرم-افزارهای متاآنالیز CMA، تکنیک دلفی و SEM بدست آمد، الگوی جامع و مدل اثربخش موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری در بخش خدمات اماکن ورزشی ایران با 14 سازه تآیید شد. بنابراین سازمانهای خدماتی باید همه فعالیتها و توانمندیهای خود را متوجه رضایت مشتری کنند، چراکه مشتریان تنها منبع برگشت سرمایه هستند. بااینوجود بازارهای رقابتی امروزه همه سازمانها را ملزم به مشتری مداری میکند.
محمدرسول خدادادی؛ فاطمه عبدوی؛ سجاد پاشایی
چکیده
هدف از انجام پژوهش، مدلسازی ساختاری در تبیین مؤلفههای توسعه پایدار اماکن ورزشی (اقتصادی، اجتماعی و زیستمحیطی) بر محیط شهری بود. جامعۀ آماری پژوهش را 650 نفر از ساکنان اطراف ورزشگاه تختی، نیروهای انتظامی، نیروهای شهرداری مستقر در اطراف ورزشگاه و مسئولین ورزشگاه تشکیل دادهاند. حجم نمونه از طریق روش نمونهگیری تصادفی طبقهای ...
بیشتر
هدف از انجام پژوهش، مدلسازی ساختاری در تبیین مؤلفههای توسعه پایدار اماکن ورزشی (اقتصادی، اجتماعی و زیستمحیطی) بر محیط شهری بود. جامعۀ آماری پژوهش را 650 نفر از ساکنان اطراف ورزشگاه تختی، نیروهای انتظامی، نیروهای شهرداری مستقر در اطراف ورزشگاه و مسئولین ورزشگاه تشکیل دادهاند. حجم نمونه از طریق روش نمونهگیری تصادفی طبقهای و هدفمند به تعداد 235 نفر انتخاب شدند. پژوهش حاضر توصیفی، پیمایشی از نوع تحلیلی است. جهت جمعآوری دادهها از پرسشنامه استفاده شد. روایی (محتوی، همگری، واگرا) و پایایی (بارعاملی، ضریب پایایی مرکب و ضریب آلفای کرونباخ) پرسشنامهها در حد قابل قبول و خوب بودند. نتایج حاصل از آزمون فرضیهها را میتوان توسط نرمافزار AMOS و با استفاده از ضرایب رگرسیونی نشان داد. یافتههای پژوهش نشان داد، مؤلفههای توسعه پایدار اماکن ورزشی (اقتصادی، زیست محیطی)، بر محیط شهری تبریز تأثیرمعنیداری داشت، همچنین بین عامل اجتماعی توسعه پایدار اماکن ورزشی، تأثیر مثبت و معنیداری بر محیط شهری یافت نشد که از این میان عامل زیستمحیطی با ضریب رگرسیونی 73/0 بیشترین تأثیر را بر محیط شهری تبریز داشت. بنابراین متولیان جامعه ورزشی با ایجاد توسعه پایدار، آیندهای مطلوب را برای جوامع بشری تضمین میکنند و در آن شرایط زندگی و استفاده از منابع، بدون آسیب رساندن به یکپارچگی، زیبایی و ثبات نظامهای حیاتی، نیازهای انسان را برطرف میکنند.
وحید حافظی؛ فاطمه عبدوی عبدوی؛ سجاد پاشایی؛ محمد رسول خدادادی
دوره 6، شماره 2 ، آذر 1396، ، صفحه 81-88
چکیده
در ابتدای هزاره سوم، جهان ورزش دوران جدیدی را تجربه میکند. تحولات سریع و گسترده در تمام ابعاد ورزشی، استفاده از شیوهها و فنون بازاریابی را در ورزش مورد توجه قرار داده است. امروزه در بین رشتههای ورزشی فوتبال با پشت سر گذاشتن تغییرهای فراوان، از حالت ورزش ساده به یک تجارت مبدل شده و خود را در کنار سایر صنایع و حرفههای موجود مطرح ...
بیشتر
در ابتدای هزاره سوم، جهان ورزش دوران جدیدی را تجربه میکند. تحولات سریع و گسترده در تمام ابعاد ورزشی، استفاده از شیوهها و فنون بازاریابی را در ورزش مورد توجه قرار داده است. امروزه در بین رشتههای ورزشی فوتبال با پشت سر گذاشتن تغییرهای فراوان، از حالت ورزش ساده به یک تجارت مبدل شده و خود را در کنار سایر صنایع و حرفههای موجود مطرح نموده است. هدف پژوهش حاضر تجزیه و تحلیل نقش واسطهای نگرش مشتریان بر قصد خرید بلیت الکترونیکی مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران است. روش پژوهش، توصیفی و از شاخه پیمایشی میباشد. جامعهی آماری تحقیق، مشتریان رویدادهای ورزشی مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران هستند. گردآوری دادهها، از طریق مطالعات کتابخانهای و نیز پرسشنامه آمرو و دوآرته (2015)، میباشد. در بخش آمار استنباطی از آزمون کلموگروف – اسمیرنوف جهت مشخص کردن نرمال بودن جامعهی آماری و از آزمون اسمارت PLS نیز جهت آزمون فرضیهها استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد، نگرش بر قصد خرید بلیت تأثیرگذار هست ولی به نظر میرسد نگرش با نقش واسطهای عوامل دیگر (مزایای نسبی درک شده، سازگاری درک شده، اعتماد، ریسک درک شده، پیچیدگی)، بر قصد خرید بلیت نقش بسزایی دارند. از این رو باشگاهها همواره باید ناظر و مراقب تعامل بین خود و مشتریانشان باشند و با شناخت و درک صحیح از نیازها و ارزشهای مد نظر مشتریان ورزشی، کالاها و خدمات با ارزشی را از طریق اینترنت به آنان ارائه کنند تا با جلب رضایتمندی، در آنها اعتماد ایجاد کنند.