میرحسن سیدعامری؛ محمد امرایی
چکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی وضعیت موجود بالندگی اعضای هیأت علمی دانشکدههای تربیتبدنی و علومورزشی سراسر کشور است. این تحقیق از نوع تحقیقات غیرآزمایشی و به روش توصیفی- پیمایشی میباشد. جامعۀ آماری تحقیق، کلیۀ اعضای هیأت علمی تمامی گروههای دانشکدههای تربیتبدنی و علومورزشی سراسر کشور در سال تحصیلی 96-95 بود. حجم نمونۀ آماری ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر بررسی وضعیت موجود بالندگی اعضای هیأت علمی دانشکدههای تربیتبدنی و علومورزشی سراسر کشور است. این تحقیق از نوع تحقیقات غیرآزمایشی و به روش توصیفی- پیمایشی میباشد. جامعۀ آماری تحقیق، کلیۀ اعضای هیأت علمی تمامی گروههای دانشکدههای تربیتبدنی و علومورزشی سراسر کشور در سال تحصیلی 96-95 بود. حجم نمونۀ آماری با استفاده از فرمول کوکران برابر با 161 نفر برآورد شد. روش نمونهگیری، احتمالی پیچیده از نوع تصادفی بود. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامۀ استاندارد شناسایی مؤلفههای بالندگی اعضای هیأت علمی اجتهادی و همکاران (1390)، در 5 بعد و 41 گویه بود. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرمافزار SPSS21، Excel، و AMOS برای آمار توصیفی و استنباطی بهعمل آمد. سطح معنیداری برای تمامی تجزیه و تحلیلها 05/0p < در نظر گرفته شد. نتایج نشان داد، هر پنج مؤلفه به عنوان مؤلفههای اصلی تشکیلدهندۀ بالندگی اعضای هیأت علمی دانشکدههای تربیت بدنی و علومورزشی هستند و در وضعیت موجود بالندگی آموزشی، سازمانی، فردی و اخلاقی بطور معنیداری بالاتر از حد متوسط میباشد، ولی میزان وضعیت موجود بالندگی پژوهشی در حد متوسط است. بهنظر میرسد، باید در برنامههای بهسازی اعضای هیأت علمی، به بهسازی پژوهشی توجه ویژهای شود.
ابوالفضل فراهانی؛ لقمان کشاورز؛ حمید قاسمی؛ نسرین عزیزیان کهن
دوره 3، شماره 1 ، شهریور 1393، ، صفحه 127-138
چکیده
هدف از پژوهش حاضر تحلیل سرمایه اجتماعی اعضای هیأت علمی دانشکده های تربیت بدنی ایران بود. جامعه آماری پژوهش همه اعضای هیأت علمی دانشکده های تربیت بدنی دانشگاه های دولتی و آزاد کشور در سال 1392 بود (520=N) که بر مبنای جدول مورگان 220 نفر به طور تصادفی – طبقه ای برای نمونه تحقیق انتخاب شدند. برای دست یابی به اهداف تحقیق از پرسش نامه محقق ساخته ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر تحلیل سرمایه اجتماعی اعضای هیأت علمی دانشکده های تربیت بدنی ایران بود. جامعه آماری پژوهش همه اعضای هیأت علمی دانشکده های تربیت بدنی دانشگاه های دولتی و آزاد کشور در سال 1392 بود (520=N) که بر مبنای جدول مورگان 220 نفر به طور تصادفی – طبقه ای برای نمونه تحقیق انتخاب شدند. برای دست یابی به اهداف تحقیق از پرسش نامه محقق ساخته 33 سئوالی استفاده شد. روایی پرسش نامه به تایید 15 نفر از متخصصین مدیریت ورزشی رسید و پایایی آن در یک مطالعه مقدماتی با 30 آزمودنی از طریق آلفای کرونباخ 93/0 محاسبه شد. برای تحلیل داده ها از روش های آماری توصیفی و استنباطی از جمله کلموگروف اسمیرنف، t تک گروهی، و معادلات ساختاری با کمک دو نرم افزار SPSS و AMOS استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که به ترتیب شش عامل انسجام با بار عاملی 85/0، اعتماد، تعاون و همکاری با بارعاملی 77/0، همدلی و احترام متقابل با بارعاملی 74/0، مشارکت با بار عاملی 68/0 و شبکه های اجتماعی با بار عاملی 48/0 بر سرمایه اجتماعی اعضای هیأت علمی دانشکده های تربیت بدنی ایران نقش دارند. همچنین میزان سرمایه اجتماعی در بین اعضای هیأت علمی دانشکده های تربیت بدنی در حد مطلوب قرار دارد.