با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن مدیریت ورزشی ایران
شناسایی و رتبه‌بندی عوامل فرهنگی- اجتماعی مؤثر بر فرهنگ سازی هواداری در ورزش ایران

آزیتا شهپر توفیق؛ ابراهیم دلدار؛ کبریا اقبالی؛ صدیقه افلاطون

دوره 10، شماره 4 ، خرداد 1401، ، صفحه 49-61

https://doi.org/10.30473/arsm.2022.8957

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر، شناسایی و رتبه‌بندی عوامل فرهنگی- اجتماعی مؤثر بر فرهنگ سازی هواداری در ورزش ایران می‌باشد. جامعه آماری تحقیق شامل صاحبنظران حوزه ورزش و جامعه شناسی ورزش بودند که به موضوع تحقیق حاضر اشراف کامل داشتند. بر اساس انتخاب گلوله‌برفی، تعداد 18 نفر به عنوان نمونه تحقیق مشخص گردیدند. در پژوهش حاضر، بـه منظـور طراحـی چـارچوب ...  بیشتر

واکاوی نقش عوامل زمینه‌ای در نهادینه کردن فعالیت بدنی در دانشگاه‌های ایران

امین رشید لمیر

دوره 10، شماره 1 ، شهریور 1400، ، صفحه 101-113

https://doi.org/10.30473/arsm.2021.53629.3304

چکیده
  علی‌رغم، افزایش آگاهی عمومی مردم درباره عوارض و پیامدهای ناشی از بی‌تحرکی، براساس شواهد موجود فقط درصد کمی از جامعه دانشگاهی کشور از برنامه‌های ورزشی دانشگاه‌ها استقبال می‌کنند، لذا هدف از پژوهش حاضر واکاوی عوامل زمینه‌ای در نهادینه کردن فعالیت بدنی در دانشگاه‌های ایران بود. روش انجام پژوهش کیفی بود. نمونه آماری پژوهش را 30 نفر ...  بیشتر

تحلیل انگیزه بینندگان برنامه‏ های ورزشی از طریق رسانه‏ های سنتی و نوپدید

معصومه بابایی مبارکه؛ مهدی کهندل؛ عباس خدایاری؛ مهوش نوربخش؛ علی زارعی

دوره 8، شماره 1 ، تیر 1398، ، صفحه 125-137

https://doi.org/10.30473/arsm.2019.5850

چکیده
  درک درست و صحیح از رفتار مصرف‏کنندگان، یکی از عوامل اصلی در استراتژی بازاریابی شرکت‏ها و سازمان‏های تجاری موفق است. هدف این مطالعه تحلیل انگیزه بینندگان برنامه‏های ورزشی از طریق رسانه‏های سنتی و نوپدید  است. پس از شناسایی متغیرهای برانگیزاننده بینندگان برنامه‏های ورزشی 9 متغیر پنهان انگیزه مورد بررسی قرار گرفت. جهت تجزیه ...  بیشتر

مقایسه دیدگاه مسئولان ورزش با مسئولان رسانه‏‌های جمعی در خصوص پوشش رسانه‏‌ای ورزش بانوان

مونا گلنبی؛ معصومه حسینی؛ مرتضی رضایی صوفی

دوره 6، شماره 4 ، فروردین 1397، ، صفحه 72-82

چکیده
  فعالیت‏‌های ورزشی برای عموم (به ویژه بانوان) لازم، مفید و ارزشمند است. همچنین رسانه‏‌ها از جایگاه ویژه­ای در توسعه فرهنگ ورزش در جامعه برخوردار هستند. هدف از انجام این تحقیق مقایسه دیدگاه مسئولان ورزش با مسئولان رسانه‏‌های جمعی در خصوص پوشش رسانه‏‌ای ورزش بانوان است. جامعه آماری شامل مسئولان ورزش بانوان به تعداد 61 نفر و ...  بیشتر