محمد مهدی سالاری؛ محمد کشتی دار؛ حجت حاجی پور
چکیده
امروزه کمتر کسی از جایگاه درس تربیت بدنی در مدارس و اهمیت آن در ابعاد مختلف اجتماعی- فرهنگی دانش آموزان و آینده قهرمانپروری کشور بی اطلاع است؛ اما آموزش تربیت بدنی در مدارس کشور همواره با چالشهای بسیاری مواجه بوده است. پس از همهگیری ویروس کووید-19 و تعطیلی مدارس کشور چالشهای پیش روی آموزش تربیت بدنی بیش از پیش نمایان شد. پژوهش ...
بیشتر
امروزه کمتر کسی از جایگاه درس تربیت بدنی در مدارس و اهمیت آن در ابعاد مختلف اجتماعی- فرهنگی دانش آموزان و آینده قهرمانپروری کشور بی اطلاع است؛ اما آموزش تربیت بدنی در مدارس کشور همواره با چالشهای بسیاری مواجه بوده است. پس از همهگیری ویروس کووید-19 و تعطیلی مدارس کشور چالشهای پیش روی آموزش تربیت بدنی بیش از پیش نمایان شد. پژوهش حاضر با هدف تحلیل کیفی آموزشهای دیجیتال تربیت بدنی در زمان پاندمی کووید-19 و با رویکرد پدیدارشناسی توصیفی با روش کلایزی انجام شد. نمونه پژوهش حاضر از بین مدیران، معلمان و کارشناسان حوزه تدریس تربیت بدنی به شکل هدفمند انتخاب شدند و جمع آوری دادهها با استفاده از مصاحبه نیمه ساختاریافته انجام گرفت، تحلیل دادهها با نرم افزار MAXQDA 2020 انجام شد. در این راستا هفت مضمون اصلی آموزش دیجیتال تربیت بدنی در ایام همهگیری پاندمی کرونا شناسایی شد. نتایج نشان داد که چالشها و تنگناهای مختلفی جهت آموزش تربیت بدنی به سبک دیجیتال وجود دارد که لزوم توجه بیش از پیش مدیران حاضر در وزارتخانه آموزش و پرورش به آموزش درس تربیت بدنی و به طور خاص به آموزش دیجیتال آن را نمایان میکند.
سجاد جابری؛ مهدی بارانی؛ محمد کشتی دار؛ مهدی طالب پور؛ کیانوش شجیع
چکیده
تحقیق حاضر با هدف تدوین راهبرد و توسعه باشگاه داری حرفه ای تیم پدیده شهرخودرو با استفاده از تکنیک متاسوات، به شناسایی منابع، تواناییها و قابلیتهای تیم پدیده شهرخودرو با استفاده از رویکرد مبتنی بر منبع میپردازد. این تحقیق از حیث هدف کاربردی بوده و روش انجام آن توصیفی- پیمایشی است. داده ها و اطلاعات موردنظر در دو بخش ابتدا از طریق ...
بیشتر
تحقیق حاضر با هدف تدوین راهبرد و توسعه باشگاه داری حرفه ای تیم پدیده شهرخودرو با استفاده از تکنیک متاسوات، به شناسایی منابع، تواناییها و قابلیتهای تیم پدیده شهرخودرو با استفاده از رویکرد مبتنی بر منبع میپردازد. این تحقیق از حیث هدف کاربردی بوده و روش انجام آن توصیفی- پیمایشی است. داده ها و اطلاعات موردنظر در دو بخش ابتدا از طریق مطالعه اسنادی و کتابخانه ای سپس به صورت میدانی و نظرخواهی از دوازده نفر پیشکسوتان فوتبال و افراد صاحب نظر در شهر مشهد و اسـتان خراسان رضوی تشکیل میدهند که به روش هدفمند انتخاب شده اند، تهیه شده است. نتایج حاکی از آن است توجه به موضوع رشد و توسعه فوتبال در سطوح پایه و داشتن ثبات مدیریت باشگاه دارای بیشترین تناسب راهبردی با اهداف توسعه باشگاه داری حرفه ای پدیده شهر خودرو مشهد می باشد هزینه بر بودن لیگ برتر به جای درآمدزایی، عدم برنامه ریزی منسجم جهت جذب منابع مالی و استقرار در شهر بزرگ دارای بیشترین میزان اثرگذاری بر توسعه باشگاه داری حرفه ای پدیده شهرخودرو هستند. مهم ترین رقبا تیم پدیده شهرخودرو مشهد به ترتیب سپاهان اصفهان و تراکتور سازی تبریز در زمینه توسعه باشگاه داری حرفه ای محسوب میشوند.
رامتین بهشتی؛ سمیه سمیعی؛ رضا حیدری؛ محمد کشتی دار
چکیده
هدف از انجام پژوهش حاضر طراحی و تدوین برنامه راهبردی هیأت ورزشهای روستایی و بازیهای بومی محلی استان خراسان رضوی و ارائه راهکارهای توسعه بود.پژوهش حاضر از نوع مطالعات راهبردی بود که از نظر هدف کاربردی، به لحاظ استراتژی پیمایشی و از نظر گردآوری اطلاعات میدانی است. جامعه آماری این تحقیق را کلیه اعضای هیأت ورزشهای روستایی و بازیهای ...
بیشتر
هدف از انجام پژوهش حاضر طراحی و تدوین برنامه راهبردی هیأت ورزشهای روستایی و بازیهای بومی محلی استان خراسان رضوی و ارائه راهکارهای توسعه بود.پژوهش حاضر از نوع مطالعات راهبردی بود که از نظر هدف کاربردی، به لحاظ استراتژی پیمایشی و از نظر گردآوری اطلاعات میدانی است. جامعه آماری این تحقیق را کلیه اعضای هیأت ورزشهای روستایی و بازیهای بومی و محلی استان خراسان رضوی و شهرستانهای این استان تشکیل دادند که از این بین و با بهرهگیری از روش نمونهگیری هدفمند و گلوله-برفی، 17 نفر به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. مطالعات کتابخانهای و مصاحبه ابزارهای اصلی جمعآوری اطلاعات در پژوهش حاضر بودند. پس از تایید شدن شاخصها و به دست آمدن درجه اهمیت آنها نقاط قوت و ضعف در در ماتریس IEF و فرصتها و تهدیدها در ماتریس EFE قرار گرفتند. براساس نتایج حاصل از این ماتریس موقعیت راهبردی هیأت ورزشهای روستایی و بازیهای بومی و محلی استان خراسان رضوی در موقعیت محافظه-کارانه یا WT قرار گرفت. با توجه به قرارگیری هیأت ورزشهای روستایی و بازیهای بومی و محلی استان خراسان رضوی درموقعیت محافظهکارانه، راهبردهای مربوط به این جایگاه تدوین گردید که هدف از این استراتژی ها کاستن و به حداقل رسانیدن نقاط ضعف و جنبههای آسیبپذیر سازمان و به حداکثر رسانیدن فرصتها، موقعیتها و تقاضاهاست؛ بنابراین، سازمان باید بتواند ضعفها و موارد آسیبپذیر خود را در داخل سازمان رفع کند و مزایای محیط بیرون مانند فناوری جدید، امکانات، بهبود و ترمیم فناوری موجود یا نیروی تخصصی با مهارتهای بالا را برای حل مشکلات خود به خدمت بگیرد.
زهراسادات میرزازاده؛ محمد کشتی دار؛ عادل رحمان پور
چکیده
استارتاپ ها نقش اساسی در کاهش بحران بیکاری و رشد اقتصادی کشورها را دارا هستند. دولت ها از اوایل قرن بیستم، به استارتاپ های دانشجویان دانشگاه روی آوردند. پژوهش ها و تجربیات میدانی عدم شکوفایی استارت اپ ها دانشجویی در دانشگاههای کشور را بیان می کند. هدف این پژوهش شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رشد استارت آپ های دانشجویان علوم ورزشی ...
بیشتر
استارتاپ ها نقش اساسی در کاهش بحران بیکاری و رشد اقتصادی کشورها را دارا هستند. دولت ها از اوایل قرن بیستم، به استارتاپ های دانشجویان دانشگاه روی آوردند. پژوهش ها و تجربیات میدانی عدم شکوفایی استارت اپ ها دانشجویی در دانشگاههای کشور را بیان می کند. هدف این پژوهش شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رشد استارت آپ های دانشجویان علوم ورزشی کشور با استفاده از تکنیک تحلیل شبکه است. جامعه آماری این پژوهش را متخصصین استارت آپ های دانشجویی، اساتید و دانشجویان مدیریت دانشکده های علوم ورزشی کشور تشکیل و به صورت نموته گیری گلوله برفی انتخاب شدند. از میان مصاحبههای عمیق با خبرگان و پیشینه پژوهش تعداد 41 عامل شناسایی و در 6 خوشه بعنوان عوامل موثر دسته بندی شدند. با مشارکت خبرگان و نرم افزار های سوپر دسیژن و اس پی اس اس داده ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. خبرگان خوشه ها را به ترتیب: عوامل فردی موسس، محیط آموزشی دانشکده، اقتصادی دانشگاهی، تکنولوژی و ارتباطات، امکانات و تسهیلات و فرهنگی اجتماعی اولویت بندی کردند. در رتبه بندی کلی زیر معیار ها، معیار هوش اجتماعی و هیجانی موسس استارت آپ مهمترین اولویت و افزایش طرفداری خانواده ها از ورزش با کمترین اهمیت اولویت بندی شد. پیشنهاد می شود شبکه ای تحت عنوان نیازمندی های صنعت ورزش و افراد جامعه، جهت بکارگیری نتایج تحقیقات دانشجویی و افزایش انگیزه و نوآوری توسط استارت آپ های دانشجویی راه اندازی گردد.
محسن هراتی؛ حسین پیمانی زاد؛ مهدی طالب پور؛ محمد کشتی دار
چکیده
هدف از این پژوهش، شناسایی شاخصهای اثرگذار در ارزشگذاری اقتصادی داراییهای نامشهود باشگاههای لیگ برتر هندبال در سال 97 بود. جامعه آماری پژوهش شامل پیشکسوتان و مربیان و سرپرستان و اعضای هیأتعلمی صاحبنظر در رشته هندبال و اقتصاد ورزش بودند این پژوهش از نوع کاربردی و تحلیلی و به روش پیمایشی اجرا گردید. نمونهگیری بهصورت گلوله ...
بیشتر
هدف از این پژوهش، شناسایی شاخصهای اثرگذار در ارزشگذاری اقتصادی داراییهای نامشهود باشگاههای لیگ برتر هندبال در سال 97 بود. جامعه آماری پژوهش شامل پیشکسوتان و مربیان و سرپرستان و اعضای هیأتعلمی صاحبنظر در رشته هندبال و اقتصاد ورزش بودند این پژوهش از نوع کاربردی و تحلیلی و به روش پیمایشی اجرا گردید. نمونهگیری بهصورت گلوله برفی بود. ابتدا برای آگاهی از داراییهای نامشهود، مصاحبههای عمیق نیمه ساختاریافتهای انجام شد. پس از رسیدن به اشباع نظری و کدگذاری، درنهایت شاخصهای مهم اثرگذار شناسایی و استخراج شدند. محقق پس از تنظیم پرسش نامه و تأیید روایی محتوایی توسط 17 نفر از اساتید مدیریت ورزشی و اقتصاد، به توزیع پرسش نامه دلفی در بین پیشکسوتان و مربیان و سرپرستان باشگاههای لیگ برتر هندبال و اعضای هیأتعلمی صاحبنظر در رشته هندبال پرداخت. نتایج حاصل از دورهای دلفی 45 شاخص استخراجشده را تأیید کرد. نتایج آزمون فریدمن نشان داد که متغیر ساختاری (5/3)، متغیر سرمایه ارتباطی (48/3)، متغیر سرمایه معنوی (88/1) و سرمایه انسانی (14/1) به ترتیب از اولویت برخوردارند سپس با استفاده از نرمافزار میک مک به رسم نمودار و نقشهها و تحلیل، پرداخت و درنهایت به شناسایی و رتبهبندی 20 شاخص کلیدی در ارزشگذاری اقتصادی داراییهای نامشهود باشگاههای لیگ برتر دست یافتند، امید است یافتههای این پژوهش در ارائه الگویی مناسب برای شناخت فاکتورهای اثرگذار در ارزشگذاری باشگاههای هندبال مؤثر و در شناخت بیشتر حامیان مالی تأثیرگذار باشد و زمینه را برای جذب اسپانسر و ایجاد مزیت رقابتی برای یک باشگاه ایجاد نماید.