با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن مدیریت ورزشی ایران
طراحی مدل بهبود سازوکار کسب‌وکارهای نوپای ورزشی

فاطمه Fatemeh؛ علی محمد صفانیا؛ ابوالفضل فراهانی؛ حمید قاسمی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 17 شهریور 1402

https://doi.org/10.30473/arsm.2023.60616.3561

چکیده
  سرعت بالای شکل‌گیری کسب‌وکارهای نوپای ورزشی باعث شده است که تولید دانش درباره آن‌ها به همان سرعت رشد نکند و این امر نیز در برخی موارد منجر به شکست کسب‌وکارها شده است. هدف اصلی از اجرای این تحقیق، طراحی مدل بهبود سازوکارهای کسب‌وکارهای نوپای ورزشی بود. این تحقیق با روش تحقیق کیفی و با ماهیت اکتشافی- بنیادی انجام شد. از طریق روش نمونه‌گیری ...  بیشتر

چالش های رشد کسب و کارهای نوپای ورزشی در ایران

سحر پیرجمادی؛ حبیب هنری؛ غلامعلی کارگر؛ غلامرضا شعبانی بهار

دوره 10، شماره 4 ، خرداد 1401، ، صفحه 11-25

https://doi.org/10.30473/arsm.2022.8955

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف شناسایی چالش‌های رشد کسب و کارهای نوپای ورزشی در ایران انجام شد. پژوهش حاضر از نوع پژوهش‌های اکتشافی و دارای ماهیت کیفی است. داده‌های پژوهش از طریق نمونه‌گیری هدفمند و بر اساس مصاحبه‌های عمیق نیمه‌ ساختاریافته با خبرگان این حوزه (مدیران استارت‌آپ‌ها، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد، اساتید دانشگاه، نخبگان ...  بیشتر

ارائه مدل رابطه بین خلاقیت مدیران و مدیریت ارتباط با مشتری و نقش آن بر وفاداری مشتری باشگاه های ورزشی

رسول نظری؛ محمد علی قره؛ شیوا اسداللهی

دوره 7، شماره 4 ، اردیبهشت 1398، ، صفحه 37-44

https://doi.org/10.30473/arsm.2019.5706

چکیده
  چکیده هدف: هدف از پژوهش حاضر ارائه مدل رابطه بین خلاقیت مدیران و مدیریت ارتباط با مشتری با وفاداری مشتری باشگاه های ورزشی بود. روش شناسی: پژوهش از نوع توصیفی و به روش همبستگی انجام شد. جامعه آماری را تمام مدیران باشگاه های بدنسازی استان اصفهان تشکیل دادند. تعداد مدیران برابر با 220 نفر برآورد گردید. از بین جامعه آماری 140 نفر به عنوان نمونه‌ی ...  بیشتر

رابطه مدیریت زمان با تمایل به برنامه‌ریزی و خلاقیت مدیران و کارکنان وزارت ورزش و جوانان

مرتضی رضایی صوفی؛ محسن کوثری پور؛ بهاره خسروی راد؛ نفیسه زارع فخریان

دوره 4، شماره 4 ، اردیبهشت 1395، ، صفحه 113-124

چکیده
  هدف از تحقیق حاضر شناسایی رابطه مدیریت زمان با تمایل به برنامه‏ریزی و خلاقیت مدیران و کارکنان وزارت ورزش و جوانان می‏باشد. روش تحقیق همبستگی بوده و به شکل میدانی صورت گرفته است. جامعه آماری کلیه کارشناسان و مدیران وزارت ورزش و جوانان (90 مدیر و 600 کارمند) می-باشد که براساس جدول مورگان و روش نمونه‏گیری طبقه‏ای-تصادفی تعداد 307 نفر ...  بیشتر

ارتباط بین فرهنگ سازمانی با خلاقیت و بهره وری اعضای هیات علمی تربیت بدنی پیام نور کشور

مرتضی رضایی صوفی

دوره 3، شماره 3 ، اسفند 1393، ، صفحه 85-94

چکیده
  هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه ی فرهنگ سازمانی با خلاقیت و بهره وری اعضای هیات علمی تربیت بدنی پیام نور کشور می باشد. روش تحقیق این پژوهش توصیفی – همبستگی می باشد جامعه آماری این پژوهش را 87 نفر از اعضای هیات علمی گروههای تربیت بدنی دانشگاههای پیام نور کشور تشکیل می دادند که به روش کل شمار انتخاب شده بودند. برای جمع آوری داده ها ...  بیشتر